Strona 1 z 1

Rozrząd + Aletrnator + inne ... = FULL SERWIS

: pn kwie 05, 2010 11:38
autor: superdeko
Przygotowuje sie do wymiany rozrządu gdyz jak mi powiedzieli w MK4 powinno sie to robic co 60 tys - tak tez piszalo na pasku po zakupie.

Autko ma przebieg 210 tys (ostatnia wymiana przy 158 tys - rozrzad + pompa)
Teraz przygotowuje sie do tego samego tzn rozrząd + pompa i chce dorzucic jeszcze pasek wielorowkowy + rolka i napinacz.

Czy wymienia sie cos jeszcze podczas takiego serwisu - lub moze warto na cos dodatkowo zwrocic uwage ?

Co sie stane jak pęknie pasek alternatora lub jego napinacz czy roka ?

SAmochod ma klimatyzacje wiec ten pasek jeszcze tam sie jakos zawija ;)

Z gory dzieki za waszą pomoc i porady.
Pozdrawiam

: pn kwie 05, 2010 11:42
autor: Haki
Jak chcesz porządnie - to kupujesz cały komplet - wszystkie rolki - napinacze - paski + pompa wody i dajesz do zrobienia ... jak pęknie pasek od alternatora - to nie masz ładowania ... nic więcej się nie stanie ...

: pn kwie 05, 2010 11:43
autor: italiano_83
superdeko pisze:Co sie stane jak pęknie pasek alternatora lub jego napinacz czy roka ?
To zależy gdzie go "wciągnie" :grin: Lepiej nie czekać
Sprawdź poziom płynu hamulcowego- ewentualna wymiana- poziom płynu wspomagania, klimatyzacja - szczelność i ilość czynnika chłodzącego, filtr przeciwpyłowy, stan układu hamulcowego-klocki tarcze.

: pn kwie 05, 2010 12:07
autor: superdeko
Dzieki - a jast jakaś możliwość sprawdzenia stanu tych paskow i napinaczy ?
Mam przed sobą trase do Niemeic jakies jakies 2500 km w calosci i nie wiem czy ryzykowac.

Przebiego rozrzad od wymiany to 53 tys / ale o pasek alternatora czy napinacz do neigo/rolka to pewno od nowosci nie było wymieniane ;(

A jeszcze jedno pytanko z innej beczki :

"mozna sparwdzic w jakim stanie jest turbina ?" + "co moze być przyczyną zapachu spalowego oleju w spalinach ?"

Dzieki

: pn kwie 05, 2010 12:15
autor: Haki
superdeko pisze:Dzieki - a jast jakaś możliwość sprawdzenia stanu tych paskow i napinaczy ?
Mam przed sobą trase do Niemeic jakies jakies 2500 km w calosci i nie wiem czy ryzykowac.

Przebiego rozrzad od wymiany to 53 tys / ale o pasek alternatora czy napinacz do neigo/rolka to pewno od nowosci nie było wymieniane ;(

A jeszcze jedno pytanko z innej beczki :

"mozna sparwdzic w jakim stanie jest turbina ?" + "co moze być przyczyną zapachu spalowego oleju w spalinach ?"

Dzieki
Co do turbawki - to możesz wykonać tzw DYNAMICZNY Vagiem ... i zobaczyć jak dmucha ...
Poza tym - ściągnąć wąż .. i zobaczyć czy olej się nie sączy ....