MK2 VR6 Wariujące obroty

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Fox_00
Forum Master
Forum Master
Posty: 1752
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 17:15
Lokalizacja: Swarzędz PZ

MK2 VR6 Wariujące obroty

Post autor: Fox_00 » ndz kwie 04, 2010 10:24

Od razu z góry mówię że Vag nic nie wywala, oprócz lambdy i filtra węglowego (którego nie ma ;) )... Jedynie raz mi wywalił czujnik prędkości sporadyczny, ale go skasowałem i się już nie pojawił.
Wczoraj po odpaleniu zaczęły obroty mu dosłownie skakać od 0 do 1000, ale pochodził 5 minut coś pstryknęło tak jak przekaźnik i wskoczył na normalne obroty.
No to ok. Później jechałem do rodzinki na kawę i sobie pogadać i życzenia złożyć i na trasie
przyśpieszyłem sobie do 180, nagle dusze mu gaz a on zwalnia i zaczyna szarpać. Dałem na luz i znowu obroty szaleją i zjechałem na parking z rozpędu... Za cholere nie mogłem nim ruszyć ... bo co puszczałem powolutku sprzęgło (obroty na 3000) to tak czy tak skłaniał się do zgaśnięcia ...
Jak silnik tak zaczyna szaleć to słychać to jakby na jakiś gar nie palił, ale jak był odpalony to po kolei sobie odłączałem kable zapłonowe, ale niestety to nie było to ... zupełnie inaczej się zachowywał ...
Jedynie na 1 garze jest taki jakby jakiś słabszy bo za dużej różnicy nie robiło po odłączeniu świecy, jedynie minimalnie tam zaczął falować. Ale mniejsza z tym.
Kable i świece w zeszłym miesiącu zmieniane, przepływka również....
Pompa paliwa założona używka ale orginał z Galaxy 1997r :grin:

Dołączam dwa filmiki jeden z wnętrza (musicie poczekać do 43sekundy, niestety nie mogłem przerobić filmu bo mi program odmówił posłuszeństwa).
[youtube][/youtube]

i drugi z tyłu z widokiem na wydech:
[youtube][/youtube]

Sorry za jakość filmu :/

Aha dodam jeszcze że znajomy przypadkowo mi nową przepływkę polał benzyną i naleciało na płytkę... Nie wiem czy to od tego czy nie ale czym to najlepiej wyczyścić ? Na forum czytałem że ktoś w spirytusie %% maczał :helm:

Hmmm a tak sobie teraz myślę, czy przypadkiem to nie będzie od wtryskiwaczy ...
Może się wiesza jakiś ??

Poczekam na wasze opinie :)

Z góry dzięki za odpowiedzi :)
I wesołego jajka :)
Ostatnio zmieniony ndz kwie 04, 2010 12:03 przez Fox_00, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Baracus86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: pt sie 03, 2007 10:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Baracus86 » ndz kwie 04, 2010 20:59

Foxx powiem Ci coś śmiesznego miałem podobny objaw u siebie :grin: mój robił tak ze jak wyrównałem obroty to nagle same zaczęły jechać w dol mimo ze trzymałem pedał gazu cały czas w tej samej pozycji.... I nie zgadniesz co to było :D Sonda lambda, jak wykręciłem ja to normalnie grzechotka w środku, sonda się posypała i wymuszała na kompie zubożenie mieszanki :grrr:


A jak patrze na ten drugi filmik z wydechem to podobnie mi chodził jak zostawiłem go na wolnych i sobie pracował to tez chodził tak jak by na 3 gary. odłącz sondę to się dowiesz czy to jej wina, ja tak zrobilem. niestety po tym jak wydalem 170zl na kable nowe :grin:


a widzisz mój mi na hetmańskiej jak wracałem do domu to w pewnym momencie tez zaczął normalnie jechać zanim usunąłem usterkę, może przechodzi w tryb awaryjny i pomija wtedy sobie sondę albo jakoś wymusza sobie inny skład mieszanki z jej pominięciem jak wydają mu się za niskie obroty?
Ostatnio zmieniony ndz kwie 04, 2010 21:33 przez Baracus86, łącznie zmieniany 2 razy.


:satan: My DEVIL :satan: juz nie ma :(
Jest e36 M52b25 :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Fox_00
Forum Master
Forum Master
Posty: 1752
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 17:15
Lokalizacja: Swarzędz PZ

Post autor: Fox_00 » wt kwie 06, 2010 15:33

Baracus86, no niestety :/ zrobiłem tak jak rozmawialiśmy wczoraj i tak jak mi pisałeś i sprawdziłem sonde, ale jest z nią wszystko ok :)
nawet od znajomego pożyczyłem sondę i tak samo chodził ...
Muszę dalej szukać niestety przyczyny :(



Awatar użytkownika
Baracus86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: pt sie 03, 2007 10:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Baracus86 » wt kwie 06, 2010 21:41

sprawdź ten moduł cewki jeszcze. kurna przydało by się podstawić od kogoś....


:satan: My DEVIL :satan: juz nie ma :(
Jest e36 M52b25 :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Fox_00
Forum Master
Forum Master
Posty: 1752
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 17:15
Lokalizacja: Swarzędz PZ

Post autor: Fox_00 » czw kwie 15, 2010 20:21

Baracus86 pisze:sprawdź ten moduł cewki jeszcze. kurna przydało by się podstawić od kogoś....
moduł cewki chodzi normalnie ... znajomy mi przed chwilą sprawdzał... cały czas pali na wszystkie gary :/ więc nie wiem co to może być jeszcze...

wczoraj nawet z odłączoną przepływką do domu nie mogłem dojechać bo silnik wariował na maksa :/

Ale dzisiaj po podłączeniu pożyczonej chodził OK przez 3 minutki i później znowu zaczął tak dziwnie chodzić ...
Ale już po odłączeniu wskakuje na w miare normalne obroty ...
A wczoraj nawet jak odłączyłem to szalał i nie szło nim jechać :/



Awatar użytkownika
Hans-Hans
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 580
Rejestracja: wt maja 06, 2008 14:00
Lokalizacja: Dądrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Hans-Hans » czw kwie 15, 2010 22:02

Nie sugeryje sie przygodą z przepływką ale obiawy są dla uszkodzonego przepływomierza. Odpinałes wtyczke na odpalonej maszynie jaka reakcja.

[ Dodano: 15 Kwi 2010 22:04 ]
Sory teraz doczytałem skoro odpinałes przepływke i jest bez zmian to będzie przepływka.



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » pt kwie 16, 2010 05:22

Przepływomierz lub dużo lewego powietrza


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
Fox_00
Forum Master
Forum Master
Posty: 1752
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 17:15
Lokalizacja: Swarzędz PZ

Post autor: Fox_00 » pt kwie 16, 2010 10:13

Hans-Hans pisze:Sory teraz doczytałem skoro odpinałes przepływke i jest bez zmian to będzie przepływka.
A nie powinien bez przepływomierza przełączyć się w tryb awaryjny albo coś takiego i chodzić normalniej ?

[ Dodano: Pią Kwi 16, 2010 10:14 ]
RasPL pisze:lub dużo lewego powietrza
nawet mnie nie strasz :crazy:



Awatar użytkownika
Hans-Hans
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 580
Rejestracja: wt maja 06, 2008 14:00
Lokalizacja: Dądrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Hans-Hans » ndz kwie 18, 2010 11:57

Niema trybu awaryjnego po odpiencu przepływki nie w takim silniku. podpinałes pod vaga a sprawdzałes ilosc masy powietsza jaką rejestruje przepływomiesz nie znam dokładie ilosci przypisanej ale jesli stoi lub dziwnie sie zachowuje to jest to podejrzane sprawdz.



Awatar użytkownika
Fox_00
Forum Master
Forum Master
Posty: 1752
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 17:15
Lokalizacja: Swarzędz PZ

Post autor: Fox_00 » sob maja 08, 2010 12:53

Ostatnio wymieniłem przepustnice bo miałem akurat inną pod ręką no i nadal dzieje się to samo ...

Dzisiaj pożyczyłem ponownie od kumpla przepływomierz boscha no i niestety nadal to samo się dzieje ... czyli bez żadnych zmian ...

Vag nadal żadnego konkretnego błędu nie wykazuje ... :/

Obroty na jałowym wahają się na około 400-450 przy czym kopcówa jest taka że nic nie widać w około ...

Już nie mam pomysłów na to co może być tego przyczyną :/

Chętnie bym jeszcze podpiął inny sterownik, bo może w nim jest wina , no ale niestety nie mam nikogo znajomego który mógłby mi pożyczyć sterownik do tego rocznika :crazy:



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » sob maja 08, 2010 13:49

Diagnostyka to nie tylko odczytywanie bledow. Bez analizy parametrow pracy silnika ciezko postawic sluszna diagnoze.



Awatar użytkownika
Fox_00
Forum Master
Forum Master
Posty: 1752
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 17:15
Lokalizacja: Swarzędz PZ

Post autor: Fox_00 » sob maja 08, 2010 15:56

Mogę jakby co logi porobić, tylko nie wiem dokładnie jaki do tego jest numer bloku pomiarowego...
Dopiero od niedawna mam VAGa więc wiecie :) nie wszystko od razu umiem zrobić ;)
Które pomiary porobić i czego ?
(sorry za te wszystkie pytania, ale chciałbym w końcu jakoś normalnie wyjechać tym samochodem :crazy: ) :crazy:



Awatar użytkownika
Fox_00
Forum Master
Forum Master
Posty: 1752
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 17:15
Lokalizacja: Swarzędz PZ

Post autor: Fox_00 » pt maja 14, 2010 17:33

Ma ktoś może jeszcze jakieś sugestie co sprawdzić itd ?
Bo niestety znajomi którzy fascynują się mechaniką i elektryką rozłożyli przy tym ręce ...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 292 gości