Strona 1 z 1

MK3 1.9TD AAZ i rózne obroty na biegu jałowym(luzie)

: ndz sty 01, 2006 15:02
autor: Michnik
NO właśnie zauważyłem, że często mam różne obroty silnika na luzie. Na rozgrzanym silniku czasem jest ok 1200obr/min a czasem jest ok 850obr/min. Czym to może być spowodowane? I co na to poradzić? W sumie bardzo nei przeszkadza, ale zawsze to troche więcej pali.

: ndz sty 01, 2006 16:06
autor: greg
a nie zacina się czasem linka gazu? ewentualnie przyspiesznik kąta wtrysku (ssanie)

[ Dodano: Nie Sty 01, 2006 3:08 pm ]
odezwij się na mail - spotkamy sie - obejrzymy co tam nie gra

: ndz sty 01, 2006 17:38
autor: Michnik
Raczej nie wygląda na to... niestety.

: ndz sty 01, 2006 23:51
autor: ZIELU
A jak tam filtr paliwa??

: pn sty 02, 2006 00:02
autor: zaprzal
To raczej nie filtr tylo regulacja pompy wtryskowej. Kręciłeś coś przy pompie? (wieksza dawka i,t,p)? Zazwyczaj tak sie dzieje jak sie rozreguluje podłużną śróbę z tyłu pompy (nr 6 na fotce) . Może to mieć też związek z cięgnem ssania, ogólnie przy pompie prawie wszytsko jest ze sobą powiązane, ale pewnie regulacja powinna pomóc.
Obrazek

: pn sty 02, 2006 01:26
autor: Bondas
a koncowki wtrysku w jakim masz stanie ?

: pn sty 02, 2006 02:49
autor: Michnik
Ogólnie grzebałem troche ostatnio przy pompie(zwiększona dawka).Tylko czy to może być to skoro raz obroty są takie, a raz inne?
Wtryskiwacze w porządku i filtr paliwa też.

: pn sty 02, 2006 11:38
autor: greg
więc jest tak jak mówię - jak zmieniałeś dawkę paliwa to puszczając gaz będziesz miał różne obroty a w szczególności się to dzieje jak ruszaleś tą śrubę co na zdjęciu. A jaką holerę żeś to robił??

: pn sty 02, 2006 12:38
autor: zaprzal
Michnik, Spokojnie, dasz rade to zrobić. Powodem jest prawdopodobnie śróba 6 która NIE służy do regulacji obrotów biegu jałowego tak jak większość ludzi myśli. Spróbuj ją wkręcić tak żeby obroty wzrosły (powrócić ta śróbą do w miarę oryginalnego położenia). Do zejścia z obrotów używaj śróby 8 i ewentualnie 7. Jak bawiłem się pompą to też czasem miałem takie ustawienia, że obroty w identyczny sposób falowały, ale w końcu ustawiłem to tak, że jest ok :) powodzenia ;)
Poczytaj tu: na stronie drugiej http://forum.vwgolf.pl/tematy15/jak-wyr ... t20856.htm
oraz tu:
http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewtopic.php?t=579
Jak cos to pisz na forum, bedziemy próbowali coś wymyśleć.
PS. postaraj sie za mocno nie rozregulowac bo pozniej bedzie ciezko wszystko poustawiać

: pn sty 02, 2006 14:17
autor: Michnik
greg pisze:więc jest tak jak mówię - jak zmieniałeś dawkę paliwa to puszczając gaz będziesz miał różne obroty a w szczególności się to dzieje jak ruszaleś tą śrubę co na zdjęciu. A jaką holerę żeś to robił??
Grzebałem ponieważ dołożyłem intercooler i podniosłem ciśnienie na turbinie . I żeby to miało jakis sens to trzeba było podnieśc dawkę paliwa.

: pn sty 02, 2006 15:11
autor: zaprzal
Michnik, I bardzo dobrze zrobiles :D Jak teraz golfik chodzi w porownaniu do innych samochodow? Jakie masz teraz ustawione cisnienie?

: pn sty 02, 2006 19:01
autor: Michnik
zaprzal pisze:Michnik, I bardzo dobrze zrobiles :D Jak teraz golfik chodzi w porownaniu do innych samochodow? Jakie masz teraz ustawione cisnienie?
Golfik teraz pięknie chodzi. Jest ok 10s do 100km/h, a było 12.5s. Ciśnienie na turbinie 0.84, a było tylko 0.54(bara chyba ;) ).

: ndz lut 05, 2006 19:50
autor: wojju
a jak wyglada spalanie , ile wzroslo? czy zaczal kopcic silnik? ile dales za intercooler i skad wziales weze? na wiosne chce zrobic dokladnie to samo co ty , dolozyc intercooler i podkrecic dawke i cisnienie, pozdro

: pn lut 06, 2006 10:56
autor: Michnik
wojju pisze:a jak wyglada spalanie , ile wzroslo? czy zaczal kopcic silnik? ile dales za intercooler i skad wziales weze? na wiosne chce zrobic dokladnie to samo co ty , dolozyc intercooler i podkrecic dawke i cisnienie, pozdro
Spalanie deczko wzrosło(0.5-1L), kopcenie tez chyba minimalnie. Intercooler kupiłem bodajze za jakies 280PLN razem z rurami i kierownica powietrza(oryginalne od MK3). Chociaz minęło sporo czasu zanim znalazłem.