Strona 1 z 1

Mechanizm zmiany biegów

: ndz sty 01, 2006 09:56
autor: MRW
Witam w nowym roku!!!!!!!!
i zaczynam od pytania
otuz mam mozliwosc kupienia mk2 1.6D ale ma uszkodzony mechanizm zmiany biegów (nie ma blokady pomiędzy 1 a wstecznym i mozna przez przypadek bardzo łatwo wsteczny wrzucić zamiasta jedynki
wiec czy ta sie to nareperować domowym sposobem i w jaki sposób oraz jaki bendzie tego koszt
dzięki i pozdrawiam
szczęśliwego nowego 2006 roku

: ndz sty 01, 2006 10:39
autor: Woski
Byl taki program "Fani 4 kolek" na Discovery gdzie przerabiali dokladnie ten sam problem w mk1 GTI

: ndz sty 01, 2006 13:42
autor: Paweł Marek
Jak zdejmiesz osłonę to zobaczysz problem. Albo gałka dolna lewarka wybita, albo wytarte plastykowe elementy u góry po lewej stronie.

[ Dodano: Nie Sty 01, 2006 12:43 pm ]
żeby gałkę wymienić trzeba od spodu po wykręceniu wydechu się dostać. Ja podłożyłem pod nią kawałki gumy u jeździłem tak kilka lat.

: ndz sty 01, 2006 14:11
autor: sas_gti
dodam jeszcze ze przed 89 r sprawa jest łątwijesza bo cały mechanizm jest lepiej dostepny niz w mk2 od 90r...pza tym tak jak kolega wyzej napisal,
na pewno nie jest to wada dyskwalifikujaca kupno tej furki....sprawdz dokladnie reszte a tym sie nie przejmuj....pozdro

: ndz sty 01, 2006 21:55
autor: Tomasz Żaguń
Więc masz wyrobioną kulkę pod drążkiem zmiany biegów.Taki zestaw naprawczy kupisz w ASO czyli w serwisie tam w tym komplecie masz wszystko co trzeba wymienić.Zeby to wymienić to musisz zaatakować z kanału i zdemontować tłumik i osłonę tłumika nad którą się znajduje gniazdo lewarka dżwigni zmiany biegów.Jak to gniazdo z lewarkiem wyciągniesz to to rozbierzesz i wymienisz ten zestaw naprawczy i potem zakładać i jeżdzć .Pozdrawiam.Niema innej alternatywy.(Raczej na bank to)

: ndz sty 01, 2006 22:52
autor: Pan Japuk
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem - nie ma w ogóle plastikowego ślizgu zabezpieczającego przed włożeniem wstecznego przy dźwigni wyciągniętej do góry? Ja miałem problem tego typu że dźwignię miałem cały czas zapadniętą - łatwo było się pomylic - jedynka czy wsteczny. Żeby wsadzic jedynkę po prostu wyciągałem dźwignię do góry i wkładałem bieg. Przyzwyczaiłem się do tego i jeździłem tak ponad rok. Niedawno dopiero to naprawiłem. Jeżeli u Ciebie niczego nie brakuje tylko dźwignia jest cały czas w dole to nie jest to żaden problem.

: ndz sty 01, 2006 23:05
autor: Paweł Marek
Pan Japuk pisze:ie ma w ogóle plastikowego ślizgu
ten ślizg nie zadziała właśnie wtedy gdy ta kulka na dole jest wybita i cały lewarek opada

: pn sty 02, 2006 12:56
autor: hanti
Tomasz Żaguń pisze:Więc masz wyrobioną kulkę pod drążkiem zmiany biegów.Taki zestaw naprawczy kupisz w ASO czyli w serwisie tam w tym komplecie masz wszystko co trzeba wymienić.Zeby to wymienić to musisz zaatakować z kanału i zdemontować tłumik i osłonę tłumika nad którą się znajduje gniazdo lewarka dżwigni zmiany biegów.Jak to gniazdo z lewarkiem wyciągniesz to to rozbierzesz i wymienisz ten zestaw naprawczy i potem zakładać i jeżdzć .Pozdrawiam.Niema innej alternatywy.(Raczej na bank to)
całość dokładnie tak a ja mam u siebie wywalone i powiem szczerze że mi to wcale nie przeszkadza naprawdę bez problemu wyczuwa sie 1 a wsteczny bieg
oczywiście pasowało by to zrobić ale jak robiłem tłumiki to zapomniałem :crazy:

: pn sty 02, 2006 13:00
autor: Bondas
padla sprezyna albo kulka a mozna kupic uzywke na gieldzie za 70,- i tylko podmienic ale trzeba miec kanal albo dobry podnosnik no i niestety trzeba tlumik rozlaczyc


pozdrawiam

: pn sty 02, 2006 13:14
autor: sas_gti
yhym uzywka 70 a ile ten zestaw naprawczy w ASO?

: wt sty 03, 2006 01:21
autor: Bondas
nie no 50- 70 zeta to wszystko wajcha sprezyny kolka cala ta skrzynka i pred idacy do skrzyni caly kpl tylko pare srubek i koniec - przeciesz nie sama sprezyna moze zle sie wyrazilem

pozdrawiam
:bajer:

: wt sty 03, 2006 12:29
autor: sas_gti
toteż sie pytam ile nowy taki zestaw naprawczy w ASO kosztuje zeby porownac ceny i zobaczyc co sie bardziej opłaca... :pub: