Strona 1 z 1

Czujnik temperatury czy co innnego?

: pt kwie 02, 2010 12:42
autor: amant20
Witam,
mam taki problem: wskaźnik temp nie reaguje na nic... odpalam jest 0 stopni, przejadę 100km też jest 0. Nie wiem czy to wina czujnika, termostatu. A może bezpiecznik? Tylko problem jak dowiedzieć się gdzie leży problem... Mam golfa 1,9 TD (75KM)

: pt kwie 02, 2010 13:26
autor: prezesik25
amant20 pisze:A może bezpiecznik?
sprawdź

Jeżeli chodzi o czujnik to może masz gdzieś przerwany kabelek od czujnika temp. (4-pinowy czujnik, na którym jest wtyczka tam gdzie wychodzi króciec z wężami na chłodnicę).
Ostateczność to mógł paść czujnik temp., choć nie przypominam sobie przypadku, aby komuś w taki sposób poleciał czujnik. prędzej to były zle wskazania zamiast cały czas "0"...
Mógł też się zawiesić wskaźnik temperatury, w co też wątpię.

: pt kwie 02, 2010 18:44
autor: wypity
problem może tez leżeć w liczniku :bigok:

: pt kwie 02, 2010 19:01
autor: Bednarus
Miedzy piny 2-4 wcisnij rezystor ok 100 ohm. (na upartego mozesz zewrzec te piny) Wskazowka powina sie wychylic na maksa. Jezeli sie nie wychyli to albo gdzies jest przerwany przewod, albo padlo cos w zegarach.

: wt kwie 20, 2010 11:42
autor: amant20
A który bezpiecznik jest za to odpowiedzialny?mam wykaz bezpieczników od golfa 3 przed sobą ale nie wiem, który odpowiada za czujniki silnika...nr 15?

: wt kwie 20, 2010 14:09
autor: Gawior
Nie ma bezpiecznika odpowiedzialnego tylko za czujnik. Sądzę że bezpiecznik obsługuje cały licznik, albo coś jeszcze ( np. podświetlanie ).

: wt kwie 20, 2010 14:14
autor: Zico63b
Nie, jest to nr 16 - zestaw wskaźników. 15 jest dla elektrycznego osprzętu silnika (np. ECU czyli komputerek silnika).
Dla rozpoznania kolorów do czujnika: zewrzeć (przez opornik) należy żółto-czerwony z brązowym, dodatkowo dla spróbowania czy masa się nie "zgubiła" zewrzeć żółto-czerwony z metalem pojazdu.

: pt kwie 30, 2010 10:22
autor: amant20
przyznam że boję się zewrzeć styki..dlatego zwlekam z tym. Widocznie masa jest skoro wczoraj po przejechaniu 25km ekspresówka po 20km wskazówka pokazała około 70stopni... jak przejadę mniej niż 10km to wskazówką nawet się nie ruszy...wskazując stale 0. Czy przyczyną może być brak termostatu albo jego awaria?

: pt kwie 30, 2010 11:56
autor: Zico63b
Już nie! Teraz, w tak wysokiej temperaturze, nawet stale otwarty - zacięty termostat nie przeszkodzi urosnąć temperaturze do pojawienia się widocznych na zegarach wskazań.
Zwarcie do masy nawet bez opornika ale na sekundę - niczym nie grozi. Chodzi jedynie o sprawdzenie czy kable oraz wskaźnik w zegarach są sprawne.