Strona 1 z 1
ustawienie obrotów silnika
: pt kwie 02, 2010 10:17
autor: MisiekD
Witam . Mam problem z obrotami silnika w MK2 1.6 PN, czy ktoś może mi pomóc, powiedzieć jak je ustawić? Na szukajce znalazłem tylko ustawienia w MK2 1.3 na wtrysku tam trzeba było jakąś śrubką regulować a nie wiem ja to się ustawia na gaźniku za pomoc z góry bardzo dziękuję.
: pt kwie 02, 2010 10:18
autor: matisim
gaźnik jaki masz? wiem ze w 2e2 jest srubka w tyle na klucz 13 ale bez analizatora lepiej chyba tego nie ruszać.
Re: ustawienie obrotów silnika
: pt kwie 02, 2010 10:27
autor: oldstaszek
MisiekD pisze:Witam . Mam problem z obrotami silnika w MK2 1.6 PN, czy ktoś może mi pomóc, powiedzieć jak je ustawić? Na szukajce znalazłem tylko ustawienia w MK2 1.3 na wtrysku tam trzeba było jakąś śrubką regulować a nie wiem ja to się ustawia na gaźniku za pomoc z góry bardzo dziękuję.
Tak jak kolega wyżej napisał - jaki gaźnik?
PN-miały 2EE i tu nie ma regulacji biegu jałowego. Ustawienie idzie ze sterownika na podstawie informacji z potencjometru przepustnicy.
2E2 - jak kolega pisał - z tyłu po lewej stronie jest na klucz "13" i można obniżyć lub podnieść obroty.
: pt kwie 02, 2010 11:05
autor: MisiekD
Panowie to jest [pierburg 2EE]
[ Dodano: 02 Kwi 2010 11:09 ]
oldstaszek pisze:Ustawienie idzie ze sterownika na podstawie informacji z potencjometru przepustnicy.
Oki ale czy to się da jakoś samemu ustawić czy trzeba być fachowcem
: pt kwie 02, 2010 11:09
autor: matisim
a zapłonem nie podwyższysz troche obrotów? ustawiając go do przodu....
: pt kwie 02, 2010 11:14
autor: MisiekD
a może orientujecie się jaki jest koszt takiego ustawienia ?
[ Dodano: 02 Kwi 2010 11:16 ]
właśnie nie wiem jak to się ustawia ten zapłon do przodu
[ Dodano: 02 Kwi 2010 11:32 ]
niedawno wymianke robiłem poduszki gaźnika , przewody WN kopułke i palec
: pt kwie 02, 2010 11:57
autor: matisim
właśnie nie wiem jak to się ustawia ten zapłon do przodu
jeśli palec kręci sie w prawo zapłon kręcisz w lewo czyli przyspieszasz, w jakimś silniku tak robiłem ale nie wiem w jakim...
: pt kwie 02, 2010 14:53
autor: oldstaszek
MisiekD pisze:a może orientujecie się jaki jest koszt takiego ustawienia ?
[ Dodano: 02 Kwi 2010 11:16 ]
właśnie nie wiem jak to się ustawia ten zapłon do przodu
[ Dodano: 02 Kwi 2010 11:32 ]
niedawno wymianke robiłem poduszki gaźnika , przewody WN kopułke i palec
klucz "13" zluzuj śrubę mocowania aparatu zapłonowego i obróć przeciwnie do zegarka POWOLI i o niewielki kąt - słuchaj jak zmienia się praca silnika (powinien przyśpieszać). Uznasz że wystarczy(nie za daleko) dokręć lekko i parę razy przegazuj - możesz usłyszeć detonację(dzwonienie) - to trochę cofnij aparat.Druga próba - na drodze - gaz w podłogę i przez króciutki moment możesz usłyszeć "dzwonki". Jeżeli będą głośne i wyraźne - jeszcze cofnij aparat aż będą delikatne i przez krótki moment.
To oczywiście na benzynie, na gazie nie usłyszysz(ma LO powyżej 100).
[ Dodano: 02 Kwi 2010 14:56 ]
MisiekD pisze:Panowie to jest [pierburg 2EE]
[ Dodano: 02 Kwi 2010 11:09 ]
oldstaszek pisze:Ustawienie idzie ze sterownika na podstawie informacji z potencjometru przepustnicy.
Oki ale czy to się da jakoś samemu ustawić czy trzeba być fachowcem
Nie ustawisz i nikt tego nie ustawi - nie ma takiej opcji.
: pt kwie 02, 2010 21:13
autor: MisiekD
Dzięki wielkie
oldstaszek pisze:oldstaszek