Pilnie proszę o pomoc. Silnik grzeje się,termostat czy pompa
: czw kwie 01, 2010 20:41
Witam. Mam golfa mk 2 1.3 na gazniku z roku 1989. Nurtuje mnie klika spraw związanych z grzaniem się silnika. Spróbuję opisać to jak najlepiej. Szukałem podobnego przypadku za pomocą opcji "szukaj" no ale niestety nic nie znazłem
Otóż wracając z pracy wskazówka temperatury dochodzi do 3/4 zakresu. Wystarczy ok 15 min. aby doszła do takiego stanu. Wentylator się nie załącza i po chwili zapala się kontrolka oleju wraz z brzęczykiem.Zatrzymuję się, sprawdzam stan oleju i jest w normie; płyn chłodniczy też ale dzisiaj sprawdzając węże, które ida do chłodnicy to górny jest gorący a dolny jest zimny ( wskazówka temp jest na 3/4 skali). Sprawdziłem też temperaturę w zbiorniczku wyrównawczym i wyszło, że płyn ma 45 stopni C. I teraz moje pytanie jest takie:
1. Czy może to być spowodowane uszkodzonym termostatem?
2. Czy jak termostat jest uszkodzony i temperautra podskoczy ponad normę to może się zapalić kontrolka od smarowania wraz z buzerem co wynika z przegrzania silnika?
Zaznaczam, że wszystkie oleje i płyny nie są aż tak wyeksploatowane i inne rzeczy z tym związane. Zrobiłem nim ok 4 tys. km a dzieje mi się tak od ok miesiąca przy czym zaraz po kupnie takie coś nie miało miejsca. Olej w silniku mam Castrola 15W40, filtr oleju MANN o termostat Vernet.
Bardzo proszę o porady i co mogę poczynić żeby to naprawić. Pozdrawiam
Otóż wracając z pracy wskazówka temperatury dochodzi do 3/4 zakresu. Wystarczy ok 15 min. aby doszła do takiego stanu. Wentylator się nie załącza i po chwili zapala się kontrolka oleju wraz z brzęczykiem.Zatrzymuję się, sprawdzam stan oleju i jest w normie; płyn chłodniczy też ale dzisiaj sprawdzając węże, które ida do chłodnicy to górny jest gorący a dolny jest zimny ( wskazówka temp jest na 3/4 skali). Sprawdziłem też temperaturę w zbiorniczku wyrównawczym i wyszło, że płyn ma 45 stopni C. I teraz moje pytanie jest takie:
1. Czy może to być spowodowane uszkodzonym termostatem?
2. Czy jak termostat jest uszkodzony i temperautra podskoczy ponad normę to może się zapalić kontrolka od smarowania wraz z buzerem co wynika z przegrzania silnika?
Zaznaczam, że wszystkie oleje i płyny nie są aż tak wyeksploatowane i inne rzeczy z tym związane. Zrobiłem nim ok 4 tys. km a dzieje mi się tak od ok miesiąca przy czym zaraz po kupnie takie coś nie miało miejsca. Olej w silniku mam Castrola 15W40, filtr oleju MANN o termostat Vernet.
Bardzo proszę o porady i co mogę poczynić żeby to naprawić. Pozdrawiam