Strona 1 z 1

predkosc ekonomiczna sdi

: sob gru 31, 2005 13:45
autor: phoenixgold
witam czy orientuje sie jaka jest predkosc ekonomiczna w vw golf sdi bo kazdy mowi 90 km/h a przeciez nie ma 2 takich samych silnikow wwiec moze sie okazac ze 105 km/m czym sie sugerowac obrotami no ze najekonomiczniej miec np 2000 obrotow jak to jest dzieki pozdrawiam

: sob gru 31, 2005 13:54
autor: Bondas
Zwykle VW tak projektowal liczniki do danego silnika ze ekonomiczna predkosc to na ostatnim biegu taka zeby wskazowka predkosciomierza byla pionowo

Pozdrawiam

: sob gru 31, 2005 18:24
autor: mindlab
Dobrze wiedzieć...pierwsze słyszę-ciekawe czy to faktycznie prawda.

: sob gru 31, 2005 18:46
autor: greg
prędkość ekonomiczna zależy od kilku rzeczy - oporu powietrza samochodu, rodzaju silnika i wg mnie stopnia "załądowania samochodu" . moich jazd wynikło że najmniej zużywam paliwa i w miarę dobrze jest się poruszać w zakresie 100-130. Im blizej 130 tym minimalnie rośnie zużycie paliwa. Tylko czy na naszych drogach to ma sens, bo w takim przpypadku jak jest ruch duży na drodze prędkość ekonomiczna będzie taka jak innych pojazdów. Cóż z tego że momentami będziesz jechć ekonomicznie jak zużyjesz więcej paliwa przy wyprzedzaniu. PO prostu prkość ekonomiczna to jazda z głową a nie bez sesnu. Albo jadę szybko albo jadę normalnie czyli tak jak inni. Czegoś pośredniego nie am - dla 0,5 -1 litra ON nie będę kukał na prędkościomierz.

: ndz sty 01, 2006 10:20
autor: krzysio
prędkość ekonomiczna jest wtedy kiedy lekko trzymasz nogę na gazie nie przyspieszając i nie zwalniając z tym, że raczej w granicach 90-120km/h

: ndz sty 01, 2006 10:38
autor: Woski
Zwykle VW tak projektowal liczniki do danego silnika ze ekonomiczna predkosc to na ostatnim biegu taka zeby wskazowka predkosciomierza byla pionowo

Pozdrawiam
A co powiesz , na to ze i passat b5 1.6 , i 2.8 maja takie same liczniki...
Chyba bzdet jakis

: ndz sty 01, 2006 14:33
autor: phoenixgold
no wlasnie i sie okazuje ze opinie podzielone i tapeno nie da sie sprecyzowac. oczywiscie jasne jest ze tak jak napisal pare postow wyzej kolega ze liczysie zaladowanie opor itd ale mnie chodzilo tak mniej wiecej jak podejsc do tematu czy sugerowac sie obrotami niebawem bede posiadaczem golf z komputerem wiec na bierzaco bedzie pokazywal ile kali heh na razie wiem ze na wolnych obrotach jak jest zimny silnik to pali 0,7 - 0,8 l a jak sie rozgrzeje to 0,4 l :) pojezdzi sie to sie zobaczy hihi pozdrawiam w tym nowym roku

: ndz sty 01, 2006 15:17
autor: vwmadison
Trzymaj obroty między obrotami pomiędzy wznesieniami mocy a momentu obrotowego wykresu tych 2 danych....

: ndz sty 01, 2006 15:34
autor: greg
phoenixgold pisze:czy sugerowac sie obrotami
obrotami też ale dwa punkty 1. za niskie obroty to źle dla silnika 2. obroty ok. ale i bieg się liczy

: ndz sty 01, 2006 16:01
autor: piott
Optymalny zakers obrotów każdego silnika spalinowego leży między obrotami przy jakich silnik osiąga maksymalny moment obr. a obrotami, przy jakich silnik rozwija maksymalną moc. dane te mozesz znaleźć w instrukcji obsługi. W praktyce wyglada to tak, ze im masz płyciej wciśnięty gaz tym zużycie paliwa jest mniejsze. Można to łatwo zaobserwowac w samochodach wyposażonych w ekonomizer lub komputer.

: ndz sty 01, 2006 16:44
autor: kadet
trzymac predkosc na trasie to mozna w Niemczech albo u nas na tych "bardzo licznych" autostradach. A normalnie na trasie wiadomo jak jest non stop zawali drogi etc.

: wt sty 03, 2006 12:37
autor: Michael G60
Jeździj 90 jeśli się da...na pewno zejdziesz poniżej 5l/ 100..

: wt sty 03, 2006 13:02
autor: phoenixgold
producent podaje ze przy 90 km/h sdi pali 4 litry a przy 120 km/h 5,4 niebawem to sprawdze :) a wlasnie wie ktos moze czy silnik sdi od golfa z 98 roku rozni sie czyms od golfa z 2002 czy np z 2006 bo mam wrazenie ze te silniki sa jakie sa i obojetnie rok a to ciagle ten sam silnik jakie macie zdanie na ten temat ??