Auto test zegarów?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Auto test zegarów?
Mam problem ze wskznikiem temperatury plynu chlodzacego. Jak silnik jest w 100% nagrzany, to na zegarach widac tylko 70 stopni i ani stopnia wiecej.
Dowiedzialem sie, ze opcje sa 3:
-padniete zegary
-padniety czujnik temp, ale byl juz wymieniany 3 razy i nic
-uszkodzona wiazka
Nie wiem czy inwestowac w oryginalny czujnik i chcialbym najpierw sprawdzic zegary, tylko nie wiem jak. Podobno da sie przeprowadzic autotest zegratow i wtedy bedzie wiadomo czy wskazowka od temperatury wogole moze sie ruszyc dalej.
Pytanie tylko jak uruchomic ten test. Licznik jest z MFA.
A moze ktos ma lepszy pomysl jak to zdiagnozowac i naprawic?
Dowiedzialem sie, ze opcje sa 3:
-padniete zegary
-padniety czujnik temp, ale byl juz wymieniany 3 razy i nic
-uszkodzona wiazka
Nie wiem czy inwestowac w oryginalny czujnik i chcialbym najpierw sprawdzic zegary, tylko nie wiem jak. Podobno da sie przeprowadzic autotest zegratow i wtedy bedzie wiadomo czy wskazowka od temperatury wogole moze sie ruszyc dalej.
Pytanie tylko jak uruchomic ten test. Licznik jest z MFA.
A moze ktos ma lepszy pomysl jak to zdiagnozowac i naprawic?
alex1919, najprościej to zrobić zwarcie we wtyczce od czujnika temperatury silnika. Ona ma cztery piny, a zwarcie robisz na pinach 1 i 3. Wtedy wskazówka powinna się wychylić do oporu.
Jeśli to nie zadziała to sprawdź połączenia i oporności na tej dużej wtyczce łączącej instalację elektryczną samego silnika z resztą instalacji w komorze (duża okrągła wtyczka i gniazdo nad łączeniem silnika ze skrzynią biegów.
Link do tabeli wartości:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=962836#962836
Jeśli to nie zadziała to sprawdź połączenia i oporności na tej dużej wtyczce łączącej instalację elektryczną samego silnika z resztą instalacji w komorze (duża okrągła wtyczka i gniazdo nad łączeniem silnika ze skrzynią biegów.
Link do tabeli wartości:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=962836#962836
Ostatnio zmieniony czw kwie 01, 2010 12:51 przez AFN140KM, łącznie zmieniany 2 razy.
VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Sprawdze z tym zwarciem, bo to mi najlatwiej zrobic .
A co z testem zegarow? Da sie go wogole zrobic czy to jakas bajeczka?
Czego konkretnie powinienem szukac? Chodzi mi o przwod.AFN140KM pisze:Jeśli to nie zadziała to sprawdź połączenia i oporności na tej dużej wtyczce łączącej instalację elektryczną samego silnika z resztą instalacji w komorze (duża okrągła wtyczka i gniazdo nad łączeniem silnika ze skrzynią biegów.
A co z testem zegarow? Da sie go wogole zrobic czy to jakas bajeczka?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Zrobilem zwarcie i nic... wskazowka nawet nie drgnelaAFN140KM pisze:najprościej to zrobić zwarcie we wtyczce od czujnika temperatury silnika. Ona ma cztery piny, a zwarcie robisz na pinach 1 i 3. Wtedy wskazówka powinna się wychylić do oporu.
Zmierzylem opornosc na czujniku (goracy silnik) na pinach 1 i 3, opornosc wynosila 258 omow, wiec z tego co wyczytalem z tabelki idealnie.
Niestety nie mam kableka pod reka, ale z tego co ktos wczoraj patrzyl, to temperatura silnika na VAGu byla OK.Paweł Marek pisze:sprawdź co pokazuje vag, korzysta z drugiego czujnika
Czy mam szukac nowych zegarow??
alex1919, Sorki za pomyłkę!!! piny 1 i 3 są do czujnika G62 sterującym ECU, a wskaźnik wykorzystuje czujnik G2 i piny 2 i 4. Tak więc zrób próbę jeszcze raz na pinach 2 i 4.
W takim razie drugi etap działań to znajdź kogoś w okolicy z zegarami na podmiankę.alex1919 pisze:...Czy mam szukac nowych zegarow??...
Ostatnio zmieniony czw kwie 01, 2010 21:58 przez AFN140KM, łącznie zmieniany 1 raz.
VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Nas interesuje dokładnie przewód czerwono-żółty (pin 4) wychodzący od czujnika w kierunku okrągłej wtyczki przy silniku. Dalej idzie przez przelotkę do nadwozia i o ile pamiętam w okolicy skrzynki bezpieczników, przez kolejną złączkę do zestawu wskaźników.
Sprawdź ciągłość (opór) tego przewodu, a dodatkowo przewód brązowy (pin 2). Na nim powinna być masa z silnika.
Sprawdź ciągłość (opór) tego przewodu, a dodatkowo przewód brązowy (pin 2). Na nim powinna być masa z silnika.
VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Ja bym stawiał na czujnik temp. Sam przerabiałem ten temat w moim Mk3 GTi z silnikiem 2E z 1994r.
5 czujników miałem takich od 25-35zł ( Topran - Hans Price, Febi, itp. ) i 2 z tego były walnięte od razu ( pokazywały np. 115st.C - wymiana w sklepie od ręki ). Kupiłem w końcu porządny czujnik i pokazuje dobrze ( ja dałem za niego 65zł z upustem, a normalna cena to 85-90zł ).
5 czujników miałem takich od 25-35zł ( Topran - Hans Price, Febi, itp. ) i 2 z tego były walnięte od razu ( pokazywały np. 115st.C - wymiana w sklepie od ręki ). Kupiłem w końcu porządny czujnik i pokazuje dobrze ( ja dałem za niego 65zł z upustem, a normalna cena to 85-90zł ).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 129 gości