Strona 1 z 1

[G60]Momenty dokręcania głowicy przy wymianie uszczelki w PG

: czw kwie 01, 2010 06:59
autor: xxMAXIMxx
Witam, wygląda na to, że mam do wymiany uszczelkę pod głowicą i:

1. Z jakimi momentami powinno się dokręcać głowice?
2. jak prawidłowo powinno się dokręcać głowicę przy silniku PG?
3. Jest coś ważnego na co trzeba zwrócić uwagę podczas takiego zabiegu?

Z góry dzięki za odpowiedź.

: czw kwie 01, 2010 07:15
autor: Przemo440
momenty dokręcania głowicy masz zawsze napisane na opakowaniu uszczelki pod głowicą :bajer:

: czw kwie 01, 2010 07:40
autor: xxMAXIMxx
Dobra, dzięki, ale jeszcze się doczytałem, że trzeba to robić etapowo tylko jak akurat w PG.

To, że trzeba dać nowe szpilki też już wyczytałem. Coś jeszcze warto wiedzieć?

: czw kwie 01, 2010 08:06
autor: -=ren=-
też to powinno być napisane na kartonie uszczelki, a jak nie to zaczynaj od śrub na środku - obie dokręcasz najpierw i potem przesuwasz się na zewnątrz w lewo potem po przekątnej i znów w lewo itp.

8-----2-----1-----4-----6
o-----o-----o-----o-----o
=====wałek======
o-----o-----o-----o-----o
7-----5-----1-----3-----9

etapami przykręcasz małym momentem po kolei i znów według instrukcji na uszczelce. Na samym końcu odkręcasz o 90stopni i znów dokręcasz według momentu na uszczellce i tyle

: czw kwie 01, 2010 08:50
autor: xxMAXIMxx
Ok, pomógł.

Skoro powinno być napisane na opakowaniu, to nie będę dalej drążył tematu.

Pozdrawiam.

: czw kwie 01, 2010 11:03
autor: RasPL
Nie jest czasem ostatnim etapem dokręcenie o 1/2 obrotu ? Nie widziałem nigdzie żeby śruby luzować i spowrotem dokręcać

: czw kwie 01, 2010 13:37
autor: -=ren=-
Nie jest czasem ostatnim etapem dokręcenie o 1/2 obrotu ? Nie widziałem nigdzie żeby śruby luzować i spowrotem dokręcać
skręcasz z momentem jakimś małym potem kolejnym potem maksymalnym, potem odkręcasz o 90stopni i znów przykręcasz maksymalnym momentem...

[ Dodano: 01-04-10, 13:41 ]
może inaczej, ja tak odkręcałem i nie twierdze że wszyscy tak muszą, ale tak miałem napisane na uszczelce na opakowaniu.

: czw kwie 01, 2010 14:21
autor: RasPL
jaki silnik tak składałeś i jakie były wartości tych momentów

: czw kwie 01, 2010 15:35
autor: -=ren=-
2E a wartości nie pamiętam bo były napisane na uszczelce, a nie robię tego zawodowo ani na co dzień...

: pt kwie 02, 2010 06:59
autor: xxMAXIMxx
Wczoraj zdjąłem głowicę w 3 godziny. Niezły wynik.

Btw, jakiej firmy uszczelkę kupować? Wyjąłem starą i oczywiście jest cała metalowa. Dodatkowo nie widać za bardzo gdzie mógł nastąpić "przeciek".

: pt kwie 02, 2010 08:10
autor: RasPL
Na metalowej ciężko zauważyć, wszystkie śruby wyglądały identycznie ? Żadna nie była cała z oleju ?

Znalazłem wczoraj książkę do mojej uszczelki i pisze tam że odkręca się o 90 stopni i dokręca ostatnim momentem gdy ostatnim etapem nie jest dokręcanie o kąt a dokręcanie na moment, szybki rzut oka i widać że stare silniki diesla z mk1 i mk2 dokręca się tak 40, 60, 100Nm, reszta silników to 40, 60 i 2 razy po 90 stopni

a uszczelkę kup metalową o odpowiedniej grubości lecz najpierw oddaj głowicę do planowania i niech Ci powiedzą ile zabrali z niej materiału dodasz se to do wysokości seryjnej uszczelki i może uda się taką kupić a jak nie to bierz seryjną ;)