Strona 1 z 1

STEROWNIK C.Z ->KIERUNKOWSKAZY

: śr mar 31, 2010 00:37
autor: kamil_1502
witam. zamontowałem dzisiaj sterownik centralnego zamka w swoim golfiku i nawet mi sie udało :grin: mam tylko mały problem z "potwierdzeniem" zamkniecia i otwierania samochodu w postaci kierunkowskazów, ponieważ z mojego sterownika wychodzi tylko jeden kabelek. Było juz kilka tematów o tym i z tego co wyczytałem to potrzebne są diody lub przekaznik. Ale nie mam zielonego pojecia o jakie diody chodzi :crazy: może mi ktoś wytlumaczyc co to za diody, jak wyglądają i gdzie je moge dostać?, bo do tej pore jedyne diody z jakimi sie spotkalem to świecące diody led :jezor:

I przy okazji chciałem jeszcze zapytać jak sie montuje przekazniki? wyciaga sie tą całą lisztwe z bezpiecznikami i przekaznikami i od tyłu sie wkłada jakieś wsówki czy jak? bo chcę jeszcze zrobic sobie domykanie szyb..

: śr mar 31, 2010 01:28
autor: brateq
Sprawa ma sie nastepujaco:

Kabel ktory wychodzi ze sterownika na kierunki powinien miec mase, wtedy wystarcza diody, jesli ma plus potrzebny bedzie przekaznik i diody. Diody o ktorych tu mowa to diody prostownicze, mowiac po ludzku puszczaja prad tylko w jedna strone. Jest to forma zabezpieczenia calego ukladu. Zobacz w instrukcji jaki wychodzi impuls ze sterownika to podrzuce Ci schemat.

Co do domykania szyb to rozumiem ze miales centralny tylko dolaczyles mozliwosc pilota? Jesli tak to w instrukcji od sterownika centralnego zamka powinna byc opcja ustawienia impulsu zamkniecia, ustaw na max. Bodajze 30 sekund i ciesz sie zamykanymi szybami. Szyby mozesz rowniez zamknac kluczykiem jesli przytrzymasz go przy zamknieciu do oporu po jakiejs sekundzie szybki zaczna sie zanykac.
Pozdrawiam

: śr mar 31, 2010 10:10
autor: kamil_1502
brateq pisze:Sprawa ma sie nastepujaco:

Kabel ktory wychodzi ze sterownika na kierunki powinien miec mase, wtedy wystarcza diody, jesli ma plus potrzebny bedzie przekaznik i diody. Diody o ktorych tu mowa to diody prostownicze, mowiac po ludzku puszczaja prad tylko w jedna strone. Jest to forma zabezpieczenia calego ukladu. Zobacz w instrukcji jaki wychodzi impuls ze sterownika to podrzuce Ci schemat.

Co do domykania szyb to rozumiem ze miales centralny tylko dolaczyles mozliwosc pilota? Jesli tak to w instrukcji od sterownika centralnego zamka powinna byc opcja ustawienia impulsu zamkniecia, ustaw na max. Bodajze 30 sekund i ciesz sie zamykanymi szybami. Szyby mozesz rowniez zamknac kluczykiem jesli przytrzymasz go przy zamknieciu do oporu po jakiejs sekundzie szybki zaczna sie zanykac.
Pozdrawiam
Gdy podłączyłem ten kabelek od kierunków do jednego przewodu od kierunkowskazu (bodajże czarno-zielony) to kierunek działał wie potrzebuje czegoś do rozdzielenia tego przewodu. Wiec tylko dioda? podrzuć jakiś schemat i rady jakbyś mógł, bede wdzieczny :pub:

[ Dodano: 31 Mar 2010 13:08 ]
POMOZE KTOS? :grrr:

: śr mar 31, 2010 15:43
autor: Przemo440
wystarczy za pomocą diód (odseparować) rozdzielić ten jeden kabelek na dwa i po temacie aa daj jeszcze bezpiecznik na ten przewód

: śr mar 31, 2010 15:50
autor: kamil_1502
Dzieki wielkie za odpowiedź. A powiedz mi jeszcze gdzie dostane takie diody? i ile mniej wiecej kosztują?

: śr mar 31, 2010 15:52
autor: Przemo440
50gr w sklepie z elektroniką, tylko kup takie większe musi przenieść te 50W mocy

[ Dodano: Sro Mar 31, 2010 15:56 ]
http://www.allegro.pl/item955374573_dio ... _2szt.html
taka by się nadała

: śr mar 31, 2010 16:24
autor: kamil_1502
dzieki, masz u mnie "pomógł". Myślisz że diody 3A są wystarczające? Czy lepiej kupić np 5A?

: śr mar 31, 2010 16:32
autor: Przemo440
kamil_1502 pisze:dzieki, masz u mnie "pomógł". Myślisz że diody 3A są wystarczające? Czy lepiej kupić np 5A?
moc masz 2 x21W + 5W w błotniku na stronę, przy kiku sekundowym obciażeniu to 3A powinno spokojenie wytrzymać, ale dla świętgo spokoju możesz spokojnie wstawić 5A i tez będzie działać