Strona 1 z 1

Różne kable i wtyczki i nie wiadomo do czego podłączyć

: pn mar 29, 2010 23:46
autor: senix18
Witam kolegów.
Mam taki problem , otóż znalazłem koło silnika kilka do niczego nie podpiętych kabli i wtyczek :/ aktualnie mam silnik RP , ale wcześniej był PN z pierburgiem 2EE

Obrazek


Pierwszy jest to chyba kabel od sondy , albo czegoś innego wkręconego w kolektor

Obrazek

patrzyłem w passacie B3 i jest to podłączone pod czarny kabel który wychodzi z wiązki koło cewki i do masy na silniku , tyle że u mnie nie ma takiego czarnego kabla :(


Za to mam jakiś czarny kabel wychodzący z wiązki pod zbiorniczkiem wyrównawczym i kiedy go podłącze do masy to włącza się wentylator chłodnicy :/ są tam też różne wtyczki do niczego nie podłączone. A ten czarny kabel jest poprowadzony aż za gaźnik i tam był zaślepiony taśmą :/

Obrazek


Mam jeszcze jeden kabel który wychodzi z wiązki koło cewki i nie mam pojęcia do czego ma być on podłączony

Obrazek

Jeśli ktoś wie co zrobić z którymś z kabli to proszę o pomoc :)

: wt mar 30, 2010 13:04
autor: Lipek81
No piękna rzeźba pod maską. Po pierwsze, jak wstawiłeś wtrysk zamiast gaźnika, to zmień dolot, bo na tym z gaźnika dławisz silnik.
patrzyłem w passacie B3 i jest to podłączone pod czarny kabel który wychodzi z wiązki koło cewki i do masy na silniku , tyle że u mnie nie ma takiego czarnego kabla :(
- jeżeli masz wiązkę z silnika RP, to taki kabel na 100% tam powinien być, chyba, że ktoś go wyciął.
senix18 pisze:Za to mam jakiś czarny kabel wychodzący z wiązki pod zbiorniczkiem wyrównawczym i kiedy go podłącze do masy to włącza się wentylator chłodnicy :/ są tam też różne wtyczki do niczego nie podłączone. A ten czarny kabel jest poprowadzony aż za gaźnik i tam był zaślepiony taśmą :/
- a, czyli już wiem, że masz starą wiązkę od gaźnika 2EE..... Ten czarny kabel załączał wentylator na postoju za pomocą termostatu w gaźniku - w silniku RP nie jest on potrzebny. A te różne wtyczki są w każdym mkII i służą do podłączenia kierunków w błotnik i halogenów przednich - tak więc nic do silnika nie mają.

senix18 pisze:Mam jeszcze jeden kabel który wychodzi z wiązki koło cewki i nie mam pojęcia do czego ma być on podłączony
- nigdzie - to jest końcówka diagnostyczna do odczytywania kodów błyskowych - przynajmniej w 2EE - i znowu widać, że ktoś jakąś rzeźbę zrobił i połączył chyba dwie wiązki - od RP i od PN razem i uzyskał jakieś dziwne kombinacje - bo w silniku RP ten kabelek powinien być żółty.


W ogóle może wytłumacz, co przedstawia te pierwsze zdjęcie - bo już sam nie rozumiem - to jest silnik RP z filtrem od PN czy jak? Bo mim zdaniem to jest PN....

: wt mar 30, 2010 20:20
autor: senix18
Nie wstawiałem wtrysku. Jest silnik RP , zastąpił on PN z gaźnikiem 2EE , wiązka jest od PN , także dolot i filtr też jest od PN , przecież wszystko widać na tym zdjęciu i napisałem , że jest to RP zamiast PN. Moim zdaniem to nie jest żadna rzeźba tylko normalnie wyglądający silnik , przecież oryginalnie PN prawie niczym z wyglądu się nie różni od tego RP :bajer: chodzi mi o to żeby się dowiedzieć gdzie z wiązki od PN znaleźć kabel do tej brązowej wtyczki z pierwszego zdjęcia... Może mi ktoś powiedzieć gdzie to podłączyć? ;)

: wt mar 30, 2010 20:31
autor: jhosef
senix18, na 3 zdjęciu to złącza kierunków z błotniów - przynajmniej część z nich.

: śr mar 31, 2010 00:05
autor: Lipek81
Dobra, już czaję o co chodzi... Tak dla wyjaśnienia - RP to oznaczenie silnika w całości - tzn. razem z układem zasilającym w paliwo - czyli wtryskiem. Stad potraktowałem to jako całość. Tym czasem ty masz silnik RP ale nie do końca, bo zasilany z gaźnika 2EE - czyli nie jest to już RP, ani PN. Jest to nowy twór można powiedzieć....

senix18 pisze:przecież wszystko widać na tym zdjęciu
senix18 pisze:przecież oryginalnie PN prawie niczym z wyglądu się nie różni od tego RP
- hmm - raz piszesz, że przecież widać, a raz że nie ma różnic. Ja spojrzałem na silnik, patrzę - dolot z 2EE, gaźnik też 2EE - wiec zdjęcie przedstawia silnik PN - bo tylko taki był na tym gaźniku. Nie przypuszczałem, ze dokonałem takiego miksu...

Co do rzeźby - to co widać na ostatnim zdjęciu.... Hmmm - no z fabryki to na pewno tak nie wyjechał...

No ale ok, teraz już wiadomo dokładnie co masz pod maską.

Czyli to będzie tak:
senix18 pisze:Pierwszy jest to chyba kabel od sondy , albo czegoś innego wkręconego w kolektor
- to jest sonda lambda. Przewód od niej rzeczywiście wychodzi koło cewki zapłonowej i nawet widać go u Ciebie na zdjęciu. Czarny grubszy przewód wychodzący z wiązki koło cewki - potem widać, że jest on zawinięty w izolację - jak ją odwiniesz, to będzie tam widać pewnie, że ten przewód jest ekranowany i ekran (oplot) ma być podłączony do masy, a żyła do sondy.

Czarny kabel który po podłączeniu włącza wentylator - ma iść do termostatu z tyłu gaźnika, od strony ściany grodziowej.

Przedostatnie zdjęcie - już napisałem wcześniej

Ostatnie - wtyczka do odczytywania kodów błyskowych - nigdzie jej nie podłączasz.

: śr mar 31, 2010 02:42
autor: senix18
No właśnie o to mi chodziło że mam sam goły silnik RP bez niczego więcej ;) mogłem to trochę precyzyjniej określić , sorki :) dzięki jhosef :) i wielkie dzięki dla Lipek81 za dokładne wytłumaczenie co i gdzie podłączyć ;) jutro... tzn dzisiaj ;p podłącze to jak należy :) jeszcze raz dzięki za pomoc ;)

[ Dodano: 31 Mar 2010 20:37 ]
No i pojawił się jeden problem :/ otóż ten czarny kabel który widać kiedy wychodzi z wiązki koło cewki na drugim zdjęciu nie jest ekranowany :/ także dalej nie wiem gdzie podłączyć sonde... Może ktoś coś kiedyś wykombinował z tymi kablami , nie wiem :grrr: Jeśli ktoś może mi pomóc to proszę niech to zrobi ;)