GOLF II, 1,8 RP pb + lpg, ROZRZĄD , WYMIANA POMPY WODY
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
GOLF II, 1,8 RP pb + lpg, ROZRZĄD , WYMIANA POMPY WODY
Witam
Posiadam Golfa II 88r. 1,8 RP 90KM benzyzna z gazem
Jakoś ostatnio jak robiłem w styczniu auto u mechanika powiedział mi, że bedę musiał
za jakiś czas wymienić pompe wody.
Dziś chyba nadszedł ten dzień ponieważ mam coraz mniej plynu chlodniczego w zbiorniku piszczy tez mi pasek klinowy.
Auto zakupiłem we wrześniu a rozrząd nie był zrobiony(mój bład),
podobno przy wymianie rozrządu dobrze jest tez wymienić części przy rozrządzie(nie wiem dokladnie co) i też pompe wody.
Zastanawiam się czy w moim aucie kosztowna jest wymiana rozrządu,
i czy jest pracochłonna bo słyszałem ze u niektorych jest do zrobienia szybko
a u innych bardziej pracochłonna czyli wzrasta koszt wymiany
Czy ktoś może wie ile taka wymiana rozrządu w moim aucie może wynieść
bo mam nadzieje ze zmieściłbym się w moim obecnym budżecie bo mam do zrobienia jeszcze sworznie wahaczy
Posiadam Golfa II 88r. 1,8 RP 90KM benzyzna z gazem
Jakoś ostatnio jak robiłem w styczniu auto u mechanika powiedział mi, że bedę musiał
za jakiś czas wymienić pompe wody.
Dziś chyba nadszedł ten dzień ponieważ mam coraz mniej plynu chlodniczego w zbiorniku piszczy tez mi pasek klinowy.
Auto zakupiłem we wrześniu a rozrząd nie był zrobiony(mój bład),
podobno przy wymianie rozrządu dobrze jest tez wymienić części przy rozrządzie(nie wiem dokladnie co) i też pompe wody.
Zastanawiam się czy w moim aucie kosztowna jest wymiana rozrządu,
i czy jest pracochłonna bo słyszałem ze u niektorych jest do zrobienia szybko
a u innych bardziej pracochłonna czyli wzrasta koszt wymiany
Czy ktoś może wie ile taka wymiana rozrządu w moim aucie może wynieść
bo mam nadzieje ze zmieściłbym się w moim obecnym budżecie bo mam do zrobienia jeszcze sworznie wahaczy
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 645
- Rejestracja: pn lis 21, 2005 21:01
- Lokalizacja: Petrykozy, Pabianice
- Kontakt:
Nie wiem jak u ciebie ale w moim mk3 wymiana koło 100-150zł za wymiane + częsci czyli rolka , pasek no i jeżeli pompa wody jest na pasku rozrządu to też by warto było wymienic jesli nie to nie trzeba . pasek koło 40-70zł , dobre są CONTITECH-a , rolka SKF lub Rouville tu ceny też różne nie chcę strzelac, ale cos koło 100zł . pompa nie wiem ile. Ale muszę cie zmartwic że to ,żę ubywa ci płynu i nigdzie nie widac nie musi oznaczac pompy wody do wymiany. U mnie nigdzie nie było wycieków , przy silniku sucho pod dywanikami w środku sucho a płyn znikał jak się póżniej okazało przez uszczelkę głowicy do kanałów wydechowych. dodam że olej był czysty. no ale nie bede straszył , może u ciebie sie obejdzie bez tego .
Ostatnio zmieniony pn mar 29, 2010 23:15 przez Steryd126, łącznie zmieniany 1 raz.
tylko u mnie mechanik juz mowil jakis czas temu ze pompa bedzie do wymiany
no w oleju nic nie widac u mnie ani pod dywanikami tez wiec to stawiam ze ta pompa w zasadzie
mozna jakos sprawdzić czy to uszczelka głowicy?
pompa wody nie jest na pasku rozrządu ale nie wiadomo kiedy ten rozrzad tak naprawde byl wymieniany
no w oleju nic nie widac u mnie ani pod dywanikami tez wiec to stawiam ze ta pompa w zasadzie
mozna jakos sprawdzić czy to uszczelka głowicy?
pompa wody nie jest na pasku rozrządu ale nie wiadomo kiedy ten rozrzad tak naprawde byl wymieniany
-
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: czw lut 19, 2009 02:14
- Lokalizacja: NGO/WWL
pompa wody do rp kosztuje 50zl i 70zl pasek dayco z napinaczem febi za wymiana pewnie kolo 150zl ,sprawdz przewod na kolektorze lubi sobie peknac i cieknie woda .
Sprawdz tez kolor swiec jak sa czarne moze to byc uszczelka pod glowica ,u mnie sa lekko czarne chyba mam walnieta uszczelke ale plynu nie ubywa wiec narazie nie robie tego
Sprawdz tez kolor swiec jak sa czarne moze to byc uszczelka pod glowica ,u mnie sa lekko czarne chyba mam walnieta uszczelke ale plynu nie ubywa wiec narazie nie robie tego
Ostatnio zmieniony wt mar 30, 2010 00:30 przez pawelekk24, łącznie zmieniany 1 raz.
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
Boze jak czytam niektore wypowiedzi to nie wim .. płakac czy smiac sie..
pierwsza sprawa to trzeba poszukac na forum... bo bylo tego kupe..
kolejna sprawa juz do rzeczy , pompa wody nie jes na pasku rozrzadu, pasek ( polecam Conti ) napinacz ( SKF, INA ) 100 zł max komplet i nic więcej..
a jezeli pompa juz.. to HEPU (cala pompa koło 120 zł )
zasada jest taka. ze co druga wymiane rozrzadu wymienia sie tez pompe..tutaj w RPku nie ma ona ciezko.. smiga na innym pasku.. nie jest mocno napięta
pompe mozna sobie samemu wymienic
co do rozrządu.. to lepiej jak sie nie znasz dac to komus zaufanemu.. koszt kolo 150-200 zł
co do czarnych swiec.. to slyszeliscie kiedys o przebogaconej mieszance ? uszczelka pod głowica daje inne objawy jeszcze.. a cisnienie w układzie chłodzenia.. to norma na odpalonym silniku.. byle nie za wielkie , zeby nie było bąbelków w zbiorniczku, oleju w płynie i płynu w oleju...
ogolnie RPek jest bardzo fajnym silnikiem, prostym w budowie, tanim w eksploatacji itd.. wazn zeby dbac o kable swiece itd.. bo kazda benzyna to lubi
wymiana rozrzadu nie jest klopotliwa.tylko jak zwykle przy takich rzeczach trzeba uwazac , zeby poustawiac wszystko ok.
jak bedziesz miał jakies pytania wal smiało
nie daj sie nabic w butlke przez mechaników !
pierwsza sprawa to trzeba poszukac na forum... bo bylo tego kupe..
kolejna sprawa juz do rzeczy , pompa wody nie jes na pasku rozrzadu, pasek ( polecam Conti ) napinacz ( SKF, INA ) 100 zł max komplet i nic więcej..
a jezeli pompa juz.. to HEPU (cala pompa koło 120 zł )
zasada jest taka. ze co druga wymiane rozrzadu wymienia sie tez pompe..tutaj w RPku nie ma ona ciezko.. smiga na innym pasku.. nie jest mocno napięta
pompe mozna sobie samemu wymienic
co do rozrządu.. to lepiej jak sie nie znasz dac to komus zaufanemu.. koszt kolo 150-200 zł
co do czarnych swiec.. to slyszeliscie kiedys o przebogaconej mieszance ? uszczelka pod głowica daje inne objawy jeszcze.. a cisnienie w układzie chłodzenia.. to norma na odpalonym silniku.. byle nie za wielkie , zeby nie było bąbelków w zbiorniczku, oleju w płynie i płynu w oleju...
ogolnie RPek jest bardzo fajnym silnikiem, prostym w budowie, tanim w eksploatacji itd.. wazn zeby dbac o kable swiece itd.. bo kazda benzyna to lubi
pasek mozna naciągnąc, a co do ubytków,. to jezeli masz LPG, to posprawdzaj trójniki.. wszelkie złączki.. podociągaj opaski no i sprawdz czy ta pompa jest mokra.. czy chłodnica nie puszcza dołem.. i ogolnie szczelnosc.. a pompe obstawiałbym na koncumario89 pisze:Dziś chyba nadszedł ten dzień ponieważ mam coraz mniej plynu chlodniczego w zbiorniku piszczy tez mi pasek klinowy.
wymiana rozrzadu nie jest klopotliwa.tylko jak zwykle przy takich rzeczach trzeba uwazac , zeby poustawiac wszystko ok.
jak bedziesz miał jakies pytania wal smiało
nie daj sie nabic w butlke przez mechaników !
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
zrobiłem tak odpalilem auto poczekalem az osiągnie silnik temperature optymalna
pochodzilo troche auto w miejscu potem zgasilem i suchą sciereczką sprawdziłem czy coś z pompy wody przecieka okazalo sei ze jest sucho
podobnie z przewodami od zbiorniczka ten co jest wyzej cieńszy jest suchy wszędzie
był troche twardy nawet ale to chyba sie sprawdza jak mozliwe ze jest uszczelka pod glowica
drugi nizej grubszy takze suchy i miekkszy niz ten cieńszy
pasek klinowy normalnie pracowal choc wydaje mi ze ze chyba na tych kolach co chodzi powinien byc w lini prostej
a na tym co jest przy pompie wody to przy chodzeniu tego kola jakby lekko hustalo sei z prawa na lewo
wiec dlatego nie jest troche rowno z tym nizej kolem
oólnie na prawą strone u gory ma odchył
trudno jest mi jakos to wszystko opisac niestety
pochodzilo troche auto w miejscu potem zgasilem i suchą sciereczką sprawdziłem czy coś z pompy wody przecieka okazalo sei ze jest sucho
podobnie z przewodami od zbiorniczka ten co jest wyzej cieńszy jest suchy wszędzie
był troche twardy nawet ale to chyba sie sprawdza jak mozliwe ze jest uszczelka pod glowica
drugi nizej grubszy takze suchy i miekkszy niz ten cieńszy
pasek klinowy normalnie pracowal choc wydaje mi ze ze chyba na tych kolach co chodzi powinien byc w lini prostej
a na tym co jest przy pompie wody to przy chodzeniu tego kola jakby lekko hustalo sei z prawa na lewo
wiec dlatego nie jest troche rowno z tym nizej kolem
oólnie na prawą strone u gory ma odchył
trudno jest mi jakos to wszystko opisac niestety
-
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: czw lut 19, 2009 02:14
- Lokalizacja: NGO/WWL
czarne swiece nie uszczelka pod glowica?? ja mam 2 czarne a 2 sa ok wymienialem juz wszystko sonde czujnik temperatury kable kopulke zaplon sprezanie miezone prawie po 14 na garnku i pupa plynu nie ubywa zadnych oznak uszczelki nie ma ale silnik nie chodzi jak trzeba tylko ze ja mam abs ale to to samo prawie co rp
Ostatnio zmieniony śr mar 31, 2010 00:03 przez pawelekk24, łącznie zmieniany 1 raz.
Też miałem świece 1 i 4 cylindra czarne wymieniłem wszystko nic nie dało to rozebrałem silnik i teraz składam zobaczymy czy pomoże
mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 327 gości