Strona 1 z 1

kontrola ustawienia kół

: pn mar 29, 2010 14:10
autor: palio
Witam.
Byłem dziś na stacji diagnostycznej w celu sprawdzenia stanu amorów przód i tył, oraz sprawdzenia czy są jakieś luzy w zawieszeniu.

Podczas sprawdzania auta nie wykryto żadnych luzów. Stan amorów jest taki
- oś przednia str. prawa 71% , str. lewa 72%
- oś tylna str. prawa 75% , str. lewa 76%
Czyli wszystko jest ok :D

Podczas badania sprawdzana była też kontrola ustawienia kół.
Następujące wyniki:
- oś przednia -1,1mm
- oś tylna 4,0mm
O co w tym wszystkim chodzi? w tym temacie jestem zielony :helm: .
Proszę o wyjaśnienie mi tego. Czy mogę z tym tak dalej jeździć i się niczym nie przejmować? Czy może jechać na ustawienie zbieżności?
Jeżdżę golfem 3 1,9TDI 90PS z 1995 roku. Proszę o pomoc.

Na końcu wyniku tak było napisane: PODCZAS BADANIA POJAZDU NIE STWIERDZONO USTEREK.

Co mam o tym wszystkim myśleć?
Za wszelką pomoc serdeczne dzięki :pub:

[ Dodano: 29 Mar 2010 14:14 ]
Auto robi dwa ślady. Nie zauważyłem aby opony się ścierały nierówno.

: pn mar 29, 2010 15:03
autor: Arkadiush
Czasem belki tylnej krzywej nie masz, nie przywaliłeś gdzieś tylnym kołem w krawężnik? A i nie mogłeś się podpytać tego co sprawdzał? No na zbieżność możesz podjechać.

: pn mar 29, 2010 17:08
autor: palio
Kołem w krawężnik nigdy nie przywaliłem. A czy belka krzywa to tego nie wiem. Przeszłości auta nie zam. Może już tak było gdy go sprowadziłem. A wcześniejszy właściciel nic nie wspominał na ten temat.
A jakieś inne przyczyny, jakieś propozycje?W takim razie trzeba będzie jeszcze raz tam pojechać i się zapytać.

A co może się przytrafić jak będę tak z tą krzywą belką jeździł?

[ Dodano: 29 Mar 2010 17:15 ]
A czy winą takiego a nie innego pomiaru mogą być krzywe felgi stalowe?
Jak ostatnio sprawdzałem to żadna NIE była prosta. Wszystkie biły. Jedne bardziej drugie mocniej.

: pn mar 29, 2010 17:44
autor: Arkadiush
palio45 pisze: A co może się przytrafić jak będę tak z tą krzywą belką jeździł?
No ja tydzień temu wymieniałem tylna belke, bo w zime przywaliłem w krawężnik, i to samo co ty miałem. No wiadomo jak krzywa belka to ci ściąga, buja auto itp ale czy u ciebie coś takiego jest to nie wiem

No ale jak masz wszystko proste to musisz ustawić zbieżność i będzie ok.

: pn mar 29, 2010 19:04
autor: palio
Dzięki serdeczne kolego. Trzeba będzie najpierw sprawdzić belkę czy jest prosta i pojechać zrobić zbieżność.

Wielki plus dla ciebie :pub: