Strona 1 z 2

Para zza silnika/ubywajacy plyn

: pn mar 29, 2010 13:36
autor: Młody90
Witam.

Mam nastepujacy problem, zauwazylem ze po wlaczeniu swiatel wskazowka spada do przed ostatniej kreski , po zgaszeniu wraca "raczej na wlasciwe miejsce" .
Jest jeszcze jeden problem , bo ubywa mi chyba plyn chlodniczy, jak stoje to nie ale jak jade to wydobywa mi sie spod maski dym , otwarlem maske i dym leci zza silnika , nie wiem czy tam sa jakies przewody chlodnicze ale po otwarciu zbiorniczka zauwazylem ze ubylo bo jeszcze dzisiaj dolewałem .
Juz nie wspomne ze caly czas miga mi kontrolka plynu.
Mam silnik na wtrysku mechanicznym , od razu pisze ze czujnik temperatury nie mam pojecia gdzie jest .. mam golfa po swapie na audi 1.9 benzyna +LPG.

: pn mar 29, 2010 14:27
autor: -=ren=-
brak cisnienia w układzie, pęknięta głowica, źle skręcona głowica i leci przy przylgni. Jeśli ten silnik 1,9 jest taki sam jak 1,8 lub 1,6 w VW to z tyłu nie ma nigdzie wody - chyba że do podgrzewania kolektora ssącego...

: pn mar 29, 2010 14:34
autor: piteR-ek
-=ren=- pisze:chyba że do podgrzewania kolektora ssącego...
I właśnie tam mogła uszczelka puścić i ścieka na kolektor wydechowy

: pn mar 29, 2010 14:35
autor: Młody90
-=ren=-, a co mozna sprawdzic ? , bo teraz to mnie zagiołes..

: pn mar 29, 2010 14:37
autor: -=ren=-
No chyba najprościej zagrzać auto i patrzeć skąd paruje woda... Wiem ze dostęp może nie jest najlepszy, ale to jedyna metoda. Dużo płynu ubywa?

: pn mar 29, 2010 14:39
autor: Młody90
no wlasnie to paruje tylko podczas jazdy , jak zatrzymalem sie , otworzylem maske to zaczely sie wydobywac resztki tej pary i juz nie parowalo , no bardzo duzo ubywa .

: pn mar 29, 2010 14:47
autor: -=ren=-
to zagrzej auto zatrzymaj się i zajrzyj z tyłu ale nie na wolnych obrotach, tylko dodaj gazu "łapką" tak na 3 tysiące i ostrożnie zaglądaj żebyś się nie poparzył przez zachlapanie twarzy. A nie przegrzałeś ostatnio auta? nie wyrzuciło Ci płynu niedawno na drogę, może wentylator się nie włączył co?

: pn mar 29, 2010 15:05
autor: Młody90
nie moglem przegrzac bo wentylator sie zalaczal . Do tego jak wlacze swiatla to wskazowka temp. mi sie podnosi sama jak wylacze to wraca do swojej "pierwotnej "pozycji

: pn mar 29, 2010 15:39
autor: -=ren=-
wskazówka na pewno nie powoduje parowania wody... to problem z przełącznikiem świateł, wadą instalacji lub innego wadliwego sprzętu elektrycznego... Zajmij się najpierw ubytkiem wody.

: pn mar 29, 2010 15:46
autor: Młody90
-=ren=-, no bylem przed chwila w aucie , sprawdzilem i za silnikiem na dole nad pol oska widze jak mi kapie plyn , nic wiecej nie jestem w stanie powiedziec , musialbym wjechac na kanał najlepiej , ale narazie jest to nie mozliwe

: pn mar 29, 2010 15:58
autor: -=ren=-
jeśli sprawdziłeś i nie kapie z kolektora,no to tylko trzeba określić czy kapie z:
1. głowicy
2. miejsca gdzie uszczelka pod głowicą
3. blok/odlew żeliwny

być może w czasie zimy coś "strzeliło".
więcej już nawet nie wiem o czym "teoretyzować".

: pn mar 29, 2010 16:01
autor: Młody90
-=ren=-, ren narazie wielkie dzieki napewno to sprawdze !

: pn mar 29, 2010 17:10
autor: Tomasz Bis
To ja coś na temat wskaźnika.Problem może leżeć w słabej masie .Proponuję Ci sprawdzić i zakonserwować połączenia aku z budą i skrzynią oraz plusowy . Tyle na początek .

: wt mar 30, 2010 16:31
autor: Młody90
bylem przed chwila w garazu , doszedlem do tego skad leci , a wiec z tyłu bloku silnika jest srubka z ktorej to leci , wydaje mi sie ze to oznaki zuzytej uszczelki pod glowica , dokrecenie jej nic nie pomoglo bo dalej leci .