Problem z silnikiem 1.8 8v 90KM

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mariuszsle
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: sob lis 03, 2007 13:51
Lokalizacja: Raciąż
Kontakt:

Problem z silnikiem 1.8 8v 90KM

Post autor: mariuszsle » pn mar 29, 2010 12:27

Witam. Dziś rano moje auto odmówiło posłuszeństwa. Nie wiem co się stało, jakby zmieniło się coś ze spalaniem. Spaliny zamiast w klektor wydechowy to w dolot idą i wtryskiem się wydostają. No i w tym momencie silnik kręci w odwrotną strone. Co tam mogło się stac??



mariuszsle
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: sob lis 03, 2007 13:51
Lokalizacja: Raciąż
Kontakt:

Post autor: mariuszsle » pn mar 29, 2010 12:53

Zaglądałem do rozrządu i widac jak kręci w odwrotną stronę. A vaga staram właśnie się podpiąc.

[ Dodano: 29 Mar 2010 14:05 ]
Sprawdziłem vagiem, wykrył mi jeden błąd, 515, brak komunikacji z czujnikiem halla, to jest ta awaria??



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » pn mar 29, 2010 14:31

jakim cudem silnik kręci w odwrotna stronę przy rozruchu?? czy jestes pewien że silnik kręci się w druga stronę? Zapodaj jakiś film czy cios bo to jest dosyć interesujący przypadek w takim razie.
mariuszsle pisze:Sprawdziłem vagiem, wykrył mi jeden błąd, 515, brak komunikacji z czujnikiem halla, to jest ta awaria??
jeśli sprawdzasz to na nie odpalonym silnikku to zawsze będzie ten błąd, bo wałek sie nie obraca a co za tym idzie nie ma sygnału z czujnika halla.

[ Dodano: 29-03-10, 14:32 ]
a propos diagnozy to za dużo chyba z ABS/RP nie wyciagniesz informacji...


vwlifestyle.pl
Obrazek

mariuszsle
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: sob lis 03, 2007 13:51
Lokalizacja: Raciąż
Kontakt:

Post autor: mariuszsle » pn mar 29, 2010 14:52

Podczas kręcenia kręci w prawidłową stronę ale jak przestanę kręcic to wtedy chwilowo zmienia kierunek w odwrotną i spaliny wylatują przez dolot. a mogę diagnostykę zrobi na włączonym silniku?



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » pn mar 29, 2010 14:56

ok wszystko się zgadza w takim razie... zrobiłes to co napisał
belcho99 pisze:zaglądałeś do rozrządu
?? sprawdziłeś rozrząd?? Tzn czy stoi na znakach góra i dół i czy zapłon jest ustawiony wtedy na pierwszy cylinder?


vwlifestyle.pl
Obrazek

mariuszsle
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: sob lis 03, 2007 13:51
Lokalizacja: Raciąż
Kontakt:

Post autor: mariuszsle » pn mar 29, 2010 15:02

Rozrząd sprawdziłem, zgadza się tylko nie sprawdziłem tego czy zapłon jest na pierwszym cylindrze. Ogólnie to różnie z tym zapalaniem jest. Raz odpali i chodzi normalnie i po chwili zgaśnie, raz przy próbie dodania gazu zgaśnie i tak na zmiane z brakiem odpalania. Chyba jakiś mechanik będzie potrzebny :crazy:

[ Dodano: 29 Mar 2010 15:40 ]
Przed chwilą odpalił i pali za każdym razem. Zrobiłem małą rundkę i wszystko narazie ok. Już nie wiem co mogło się zrobic że nie chciał zapalic. Dzięki za pomoc.



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » pn mar 29, 2010 15:44

zdejmij wtyczkę z czujnika na aparacie zapłonowym i wyczyść styki i we wtyczce i w gnieździe. Użyj jakiegoś sprayu Kontakt CHEMIE czy FeinKontakt. Najprawdopodobniej tam leży przyczyna. A to "kręcenie" w drugą stronę to normalny chyba objaw...


vwlifestyle.pl
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 255 gości