Strona 1 z 1

potrzebuje schemat lub opis do czujnika halla

: pn mar 29, 2010 00:27
autor: mk1988
jak w temacie potrzebuje schemat lub opis do czujnika halla poniewaz przy starym silniku go nie miałem a po swapie na 1.3 z mk2 juz jest i musze go jakos podpiac lecz nie bardzo wiem gdzie co i jak

dodam ze to pilne poniewaz chce wkoncu wskrzesic mojego klasyka do zycia a bez tego nie da rady :crazy:

za wszelkie rady wielkie dzieki :bigok:

: pn mar 29, 2010 06:18
autor: agrala

: pn mar 29, 2010 16:56
autor: mk1988
dzieki za schematy moze ktos jeszcze jakis opis by dał do tego bo ja tej elektryki to nie ogarniam

: pn mar 29, 2010 19:01
autor: agrala
czego nie ogarniasz?
przecez masz tu wszystko
hall jest podpiety do modulu zaplonowego a do modulu dochodzi zasilanie i sa podawane impulsy na sterownik silnika
masz podane piny na schemacie na kazdym elemencie, w aucie tez sa opisane piny na kazdym z tych elementow
podpinasz przewody i smigasz

: pn mar 29, 2010 19:27
autor: mk1988
no niby tak ale czy przy silniku 1.3 o oznaczeniu MH było coś takiego jak moduł zapłonowy :?: bo mi sie wydaje ze nie zreszta nie pamietam dokładnie

: pn mar 29, 2010 19:38
autor: DaroW
1,3 MH jest chyba na gaźniku 2E, więc do zapłonu moduł jest potrzebny, nie ma przerywacza w aparacie zapłonowym tylko czujnik Hall'a.

: wt mar 30, 2010 14:58
autor: mk1988
DaroW pisze:1,3 MH jest chyba na gaźniku 2E
dokladnie tak :)

a czy da sie na przyklad podmienic ta czesc co wchodzi w otwory ktore sa umieszczone w walku rozrzadu :?: bo jesli by istniala taka mozliwosc to bym zalozyl aparat od starego silnika gdzie jest normalny przerywacz a nie czujnik halla

a dokładniej o ta czesc chodzi
ObrazekObrazek

: wt mar 30, 2010 15:26
autor: jhosef
mk1988, jesli masz zapłon na halla to nie zmieniaj go na stykowy. Przerywacz wymaga obsługi, okresowej regulacji przerwy. Lubi się też palić a jakość przerywaczy jest bardzo różna. Ja specjalnie przerabiałem na zapłon elektroniczny. Proste jak schemat cepa. Moduł, cewka, aparat z hallem i lata. W schematach masz wszystko rozrysowane.

: wt mar 30, 2010 15:40
autor: mk1988
no tak tylko mi zalezy na jak najszybszym odpaleniu auta

: śr mar 31, 2010 20:22
autor: DaroW
Nie możesz sam sprawdzić czy wejdzie stary aparat do tego nowego silnika ?
Lepiej byłoby dokupić moduł i cewkę i zostawić aparat oryginalny silnika, który wkładasz, bo w starym jeśli był zapłon z przerywaczem to był regulator odśrodkowy, którego przy elektronicznym chyba nie ma, a charakterystyka wyprzedzania w silniku 1,1 jest raczej inna niż 1,3.
Jeśli mechanicznie będzie pasować to może nie najlepiej jeździć.

: śr mar 31, 2010 22:53
autor: agrala
na zdjeciach masz chyba od tego silnika 1,1 bo 1,3 ma walek z jednej strony a nie dwa rozmieszczone symetrycznie tak jak na zdjeciu co wkleiles
w 1,3 jest walek a tu masz takie 2 prostokaty

: czw kwie 01, 2010 09:37
autor: mk1988
na zdjeciu jest wlasnie aparat od starego 1.1 :) narazie mam zamiar kombinowac i zalozyc normalny poki co a z czasem skompletowac reszte i zlozyc tak jak powinno być

: czw kwie 01, 2010 09:55
autor: jhosef
mk1988, jeśli ośki aparatu są tej samej średnicy to możesz spróbować wybić ten kołek rozprężny widoczny na fotce 2. Nie gwarantuje, ze będzie łatwo. Wybijałem w aparacie od 1,6 wchodzący w blok.

: czw kwie 01, 2010 10:33
autor: mk1988
aparaty sa wlasnie takie same jedynie sie wnetrzem różnią ze jeden ma przerywacz drugi ma halla :D

a tego klina juz probowalem wybic i nic trzeba go stamtad jakos wycisnac