Rozbiegala mi sie fura! Help [1.9 tdi 90KM]

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

MelonWater
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: czw paź 29, 2009 23:23
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Rozbiegala mi sie fura! Help [1.9 tdi 90KM]

Post autor: MelonWater » ndz mar 28, 2010 21:23

Hamulce spalone, rozbiegala mi sie do 130 km/h i pozniej zgasilem <wrzucilem 4 i hamulec>. Wyrpzedzalem na 3 jakis gównowóz dowalilem do 100 i zaczal sie rozpedzac, troche strachu ale opanowalem :D Wrzucalem luz i nic sie nie zwalnial, obroty zamykaly licznik.

Z ubezpieczenia zholowali, jutro maja dzwonic co sie tam do naprawy zalicza

ogolnie napinacz paska wielorowkowego byl zwalony + wyciek z ukladu turbodoladowania (mysle ze to turbina).

mechanik kazal mi zamowic intercooler bo ten co siedzi mial byc zepsuty i stad ten wyciek + orign puszczal w dolocie (kapalo mi tak z 30 kropel dziennie wiec nie wiem czy to ten intercooler)

tutaj moje pytanie :D
co według was mogło się zepsuć, żeby mi jutro kitu nikt nie wciskał :D
Z góry dzieki i pozdro
Ostatnio zmieniony ndz mar 28, 2010 21:24 przez MelonWater, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: Rozbiegala mi sie fura! Help [1.9 tdi 90KM]

Post autor: PinkFloyd » ndz mar 28, 2010 21:27

MelonWater pisze:Hamulce spalone, rozbiegala mi sie do 130 km/h i pozniej zgasilem <wrzucilem 4 i hamulec>. Wyrpzedzalem na 3 jakis gównowóz dowalilem do 100 i zaczal sie rozpedzac, troche strachu ale opanowalem :D Wrzucalem luz i nic sie nie zwalnial, obroty zamykaly licznik.

Z ubezpieczenia zholowali, jutro maja dzwonic co sie tam do naprawy zalicza

ogolnie napinacz paska wielorowkowego byl zwalony + wyciek z ukladu turbodoladowania (mysle ze to turbina).

mechanik kazal mi zamowic intercooler bo ten co siedzi mial byc zepsuty i stad ten wyciek + orign puszczal w dolocie (kapalo mi tak z 30 kropel dziennie wiec nie wiem czy to ten intercooler)

tutaj moje pytanie :D
co według was mogło się zepsuć, żeby mi jutro kitu nikt nie wciskał :D
Z góry dzieki i pozdro
na 100% ukrecony wirnik turbiny lub poszło jej uszczelnienie i silnik chodził na olkiwie z miski, jak nie długo chodził na maksymalnych obrotach i go zdusiłes to korby powinny byc ok. Jak zostawiasz stary interculer to pamietaj go wyczyscic czasami w nim zostaja resztki wirnika.



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » ndz mar 28, 2010 21:28

Jeżeli była kupa dymu za toba to pewnie turbo puscio olej do silnika.
Sprawdz czy jest olej w silniku. Resztę ci mechanik powie. Koszty mogą być duze.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

MelonWater
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: czw paź 29, 2009 23:23
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: MelonWater » ndz mar 28, 2010 21:31

inter cooler zmienie bo jutro mi przychodzi, dymu bylo duzo ale myslalem ze to hamulce bo sie chyba spiekly :D :P dziekowa za pomoc

p.s. nie chce odpalić :D
Ostatnio zmieniony ndz mar 28, 2010 21:32 przez MelonWater, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Engelbert
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: czw sty 08, 2009 01:41
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Engelbert » ndz mar 28, 2010 21:34



VW

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » ndz mar 28, 2010 21:35

MelonWater, kolego - jaja sobie robisz? sam Ci się silnik rozbiegał, a ty dalej nim jechałeś, a teraz próbujesz go odpalić?



MelonWater
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: czw paź 29, 2009 23:23
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: MelonWater » ndz mar 28, 2010 21:37

Shmatan pisze:MelonWater, kolego - jaja sobie robisz? sam Ci się silnik rozbiegał, a ty dalej nim jechałeś, a teraz próbujesz go odpalić?
zholowali mnie z Assistance, nie napisałem tego?
probowalem odpalic przy warsztacie
Kolego Shmatan, jaj sobie nie robię :) Ale dzięki za troskę :D

[ Dodano: 28 Mar 2010 21:43 ]
Engelbert pisze:Może to:
http://autofoto.pl/blogs/blog_silnika/a ... iesli.aspx
czytalem ten artykuł po tym jak zobaczylem ze mi cieknie z IC i dzieki niemu jakos wychamowalem :D



Awatar użytkownika
hyper74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: sob kwie 02, 2005 21:51
Lokalizacja: Bukowiec

Post autor: hyper74 » ndz mar 28, 2010 23:06

:goof: No.... to .... yyyy.... słów brak....


...Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać...

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » ndz mar 28, 2010 23:15

MelonWater pisze:Hamulce spalone, rozbiegala mi sie do 130 km/h i pozniej zgasilem <wrzucilem 4 i hamulec>. Wyrpzedzalem na 3 jakis gównowóz dowalilem do 100 i zaczal sie rozpedzac, troche strachu ale opanowalem Wrzucalem luz i nic sie nie zwalnial, obroty zamykaly licznik.
Wnioskowałem że po zgaszeniu uruchomiłeś, i dalej próbowałeś jechać - sorry za pomyłkę ;)



MelonWater
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: czw paź 29, 2009 23:23
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: MelonWater » ndz mar 28, 2010 23:35

Shmatan pisze:
MelonWater pisze:Hamulce spalone, rozbiegala mi sie do 130 km/h i pozniej zgasilem <wrzucilem 4 i hamulec>. Wyrpzedzalem na 3 jakis gównowóz dowalilem do 100 i zaczal sie rozpedzac, troche strachu ale opanowalem Wrzucalem luz i nic sie nie zwalnial, obroty zamykaly licznik.
Wnioskowałem że po zgaszeniu uruchomiłeś, i dalej próbowałeś jechać - sorry za pomyłkę ;)
w sumie tak własnie było :D zgasiłem i probowalem odpalic ale nic nie dało



Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Zimny Chirurg » pn mar 29, 2010 01:25

Kolego IC zostaw w spokoju. Tylko go dobrze wyczyść. Jak silnik przetrwał katowanie na max obr. to tylko masz do wymiany turbo. Padło albo ułożyskowanie od strony Ciepłej albo ułamał się wirnik. Ale wygląda na wirnik. Mechanik jak mówi ze masz kupić nowy IC to go zmień bo widać ze ma małe pojęcie na temat TDI. Zapewniem Cie ze ten dym nie był z hamowników tylko ze spalonego oleju w silniku. Jak mówiłeś ze próbowałeś odpalać po całej akcji co nie wolno nigdy robić i mimo tego nie odpalił to moze być lipa. Ale nie wiadomo. Teraz musisz turbo nie dać do regeneracji tylko kupić jakąś używke albo nowe bo turbo masz złom. Każda szanująca sie firma nie podejmie sie regeneracji po czymś takim bo wszystko w środku jest zmielone. A cały układ dolotowy włącznie z IC wystarczy tylko dobrze wyczyścić i bedzie śmigać. Olej sprawdz w silniku po całęj naprawie i po niej bedzie nadal kopcił na niebiesko nawet bardzo intensywnie przez tydzień bo musi olej wypalić z wydechu. Niestety. Tak zebyś nie wpadał w panike.

Pozdro

ZC



MelonWater
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: czw paź 29, 2009 23:23
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: MelonWater » pn mar 29, 2010 14:06

kontaktowalem sie z mechanikiem, stwierdzil ze:
olej dostal sie do turbiny, ze bylo za duzo oleju w intercoolerze i dlatego dmuchnelo na cylindry; Najpierw nalezaloby zregenerowac turbine bo cieknie dosyc mocno a pozniej trzeba bedzie zobaczyc glowice bo raz ze klepie/stuka a druga sprawa przedmuchy ma i tez kapka oleju sie dostaje na cylinder, IC jest nieszczelny i bedzie gubil olej+ cisnienie doladowania
co o tym sadzicie? jakie moga byc koszta? : P



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » pn mar 29, 2010 15:39

Turbo kafla, ic 2 setki - zależy ile w silniku do roboty, bo jak poszedł olej, to mogło go nawet pogiąć



MelonWater
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: czw paź 29, 2009 23:23
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: MelonWater » pn mar 29, 2010 15:40

Shmatan pisze:Turbo kafla, ic 2 setki - zależy ile w silniku do roboty, bo jak poszedł olej, to mogło go nawet pogiąć
no ic zamowilem na allegro se juz tam 220 : p tylko teraz co z tym silnikiem! :D
a i dzieki btw :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 90 gości