Strona 1 z 1

Czujnik G180 - blad 01222

: sob mar 27, 2010 16:16
autor: marcin_krk
Witam,

mam blad numer 01222 - Crash sensor side airbag: passenger side (G180)
28-00 Short to B+

Wyciagnalem fotel i dostalem sie do tego czujnika (tak mi sie przynajmniej wydaje).
Czy to moze byc on?
Obrazek

Co moze oznaczac opis tego bledu? Na podlodze jest bardzo wilgotno, wiec zapewne wilgoc dostala sie w okolice czujnika. Wysuszyc porzadnie czujnik, popsikac wtyki czujnika i te pod fotelem i powinno pomoc czy zrobic cos jeszcze?


Pozdrawiam.

: sob mar 27, 2010 16:19
autor: Fox_00
Tak to jest sensor bocznego airbagu :)
Spróbuj narazie wysuszyć, przeczyścić styki i może będzie dobrze :)

: pt kwie 09, 2010 18:13
autor: marcin_krk
Zamienilem miejscami czujnik kierowcy i pasazera i pokazuje blad czujnika G179, czyli kierowcy.
Zatem jesli dobrze dedukuje, to mam padniety czujnik, a kable sa ok.

Teraz pytanie za 100 punktow: taki sam jest w passacie, golfie, toledo, octavii itd.?

czujniki zderzeń

: ndz cze 06, 2010 13:37
autor: cruse
marcin_krk pisze:Zamienilem miejscami czujnik kierowcy i pasazera i pokazuje blad czujnika G179, czyli kierowcy.
Zatem jesli dobrze dedukuje, to mam padniety czujnik, a kable sa ok.
Podczepiam się pod te super ważne pytanie:
1) czy w takiej sytuacji wystarczy podmienić wadliwy czujnik zderzeń na inny o takim samym symbolu - w tym przypadku na 1J0 909 606 E / 5WK42520 ?

2) czy po tej operacji wymagane będą jakieś dodatkowe operacje ? (oczywiście poza wykasowaniem błędu np. VAG-COM 3.11-2 )

Bardzo potrzebna odpowiedz.

: ndz cze 06, 2010 13:47
autor: edzio
wymiana na inny taki sam i kasowanie błędu.To wszystko.

: sob cze 12, 2010 18:40
autor: cruse
edzio pisze:wymiana na inny taki sam i kasowanie błędu.To wszystko.
@edzio;
czy kasowanie blędu można wykonać "zwykłym" interfejsem KKL i programem VAG-COM 3.12 - czy może niezbędne jest wykorzystanie specjalnego kabla,programu i procedury ?
z góry dzięki!

: ndz cze 13, 2010 05:41
autor: Sztomel
również miałem ten sam kod błędu i mokrą wykładzinę i gąbkę pod nią, przedwczoraj zdjąłem listwę progową i bez wyjmowania fotela dostałem się do czujnika (fotela nie trzeba wyjmować), wymontowałem czujnik G180, wykładzinę podparłem aby był dostęp powietrza i świeciło sobie słoneczko na wtyczkę i podłogę. Auto wystawiłem wraz z czujnikiem na działanie promieni słonecznych w obecnych upałach i po 6 godzinach zmontowałem całość, skasowałem błąd Vagiem 311.2 N i od tej pory zero błędu i świecenia kontrolki poduszek, czujnik ma otworek w obudowie od strony wtyczki więc wilgoć miała którędy odparować :
ObrazekObrazek
Obrazek

przed zdjęciem listwy progowej trzeba oczywiście zdjąć poprzez podważenie i szarpnięcie nakładkę nad progiem z przedniego słupka (widać ją na przednim fotelu) ta nakładka wraz z nakładką progową ma zatrzaski więc nie trzeba nic odkręcać tylko podważyć i szarpnąć do siebie a zatrzaski same wyskoczą (nakładka progowa ma je takie same metalowe jak osłona wewnętrzna tylnej klapy.

: ndz cze 13, 2010 08:31
autor: norek111
cruse pisze:czy kasowanie blędu można wykonać "zwykłym" interfejsem KKL i programem VAG-COM 3.12
można