Strata mocy samochodu - interpretacja kodów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Tomasz85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn paź 19, 2009 21:57
Lokalizacja: Tarnów

Strata mocy samochodu - interpretacja kodów

Post autor: Tomasz85 » sob mar 27, 2010 15:40

Dzień dobry

Samochód VW GOLF IV 1.6 V16 105 KM.

Podczas jazdy w dniu dzisiejszym nagle zaświeciła się kontrolka "Lampka sygnalizacyjna spalin" i samochód zaczął tracić moc, aż do kompletnego zatrzymania. Po uruchomieniu ponownie silnika znów ta sama sytuacja. Zauważyłem, że do 3000 obr/min nie widać różnicy w mocy samochodu, ale po przekrorzeniu już nagle spada moc.

Odczytane kody błędów poprzez oprogramowanie VAG-COM to:

P1564 - Napęd przepustnicy, za niskie napięcie przy nastawach podstawowych
P1553 - Sygnalizacja ciśnienia atmosferycznego w kolektorze dolotowym, niiezrozumiała korelacja


Czy ktoś z Państwa mógłby powiedzieć miej więcej co się stało? I jaki będzie koszt naprawy?


Z góry dziękuję za odpowiedź.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » sob mar 27, 2010 23:09

Tomasz85 pisze:Odczytane kody błędów poprzez oprogramowanie VAG-COM
Dał się skasować ten drugi?



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: spawacz » sob mar 27, 2010 23:18

Belcho 99 sam jestes jak silnik krokowy :grin: , ten typ nie ma czegos takiego, to jest zespolona przepustnica, to ze po 3000 moc tracy to normalne bo w tryb awaryjny przechodzi , gdzyz ma jakies mocniejsze uszkodzenie elektryki. Bledy powiazane!! wymiana przepustnicy pradopodobnie sie grafit w suwakach uszkodzi i nastaw nie umie korygowac, a 2 blad dlatego ze przepustnica daje inny sygnal do ecu , a czujnik daje inny. Przepusnica nowa cos 450-550zł cala i po jej wymiane 2 bledu powinno nie bys, w sumie jak sie znasz to pomiez jakie ma wartosci przy danym ustawiniu.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Tomasz85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn paź 19, 2009 21:57
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Tomasz85 » ndz mar 28, 2010 19:35

@stonefree
Tak, obydwa dały się skasować.


@spawacz
Dzięki za informację. Jak będę wiedział, to dam znać co było przyczyną i jak zostało rozwiązane.



karol27
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 390
Rejestracja: wt paź 09, 2007 19:35
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: karol27 » ndz mar 28, 2010 19:54

Na początek czyszczenie przepustnicy i potencjometru.



Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » pn mar 29, 2010 07:40

tu masz podobny wątek:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3539969
P1564 chyba tak Ci się wyświetliło?
17972 P1564 4634 Sterowanie przepustnicą - niskie napięcie podstawowego ustawienia > sprawdź akumulator


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 226 gości