Potrzebuję konsultacji w sprawie mojego ukł. hamulcowego.
Pierwsza sprawa to pompa hamulcowa, na której powierzchni jest rdza. Pompa była kiedyś fabrycznie pomalowana cienką warstwą czarnej farby, ale w chwili obecnej zostały z niej tylko resztki. Pytanie jest czy mozna dalej jeździć na tej pompie czy jest ryzyko że przerdzewieje na wylot ? (Nie ma żadnych problemów z hamowaniem, a pedał jest twardy, więc technicznie pompa jest ok)

Druga sprawa to ślady rdzy na tylnych przewodach przewodach hamulcowych, które idą pod autem do korektora i od korektora do bębnów. Na przewodach są wżery rdzy, najbardziej widoczne przy tych zaciskach plastikowych które je trzymają. Tutaj chyba nie ma wątpliwości że trzeba te przewody wymienić na miedziane. Przy okazji warto pewnie też wymienić te gumowe przy kołach.


Trzecia sprawa po wymianie tych przewodów hamulcowych, czy nie zapowietrzy się pompa ABS? Wiem że trzeba odpowietrzać przy zapalonym silniku bo wtedy pompa ABS będzie działać, tylko problem że mam uszkodzone dwa czujniki przy kołach i nie chcę tego naprawiać (świeci kontrolka od ABS). Czyli ABS jest nieaktywny, czy będzie to miało wpływ na odpowietrzenie pompy ABS?