Strona 1 z 1

ZMIANA BIEGÓW A OBROTY

: czw gru 29, 2005 15:35
autor: ryba_71
Przy jakich prędkościach obrotowych zmieniacie poszczególne biegi w swoich dieslach?

: czw gru 29, 2005 16:01
autor: Bula88
zalezy od jazdy, nieraz nawet przy 4,5 tys, a tak ekonomicznie to 2,5 - 3tys

: czw gru 29, 2005 16:09
autor: barca90
ja też w tych granicach od 2,5 do 3 tyś obr/min przy wyprzedzaniu dam trochę ponad 3 tyś

: czw gru 29, 2005 16:19
autor: ryba_71
To w takim razie jaką prędkość obrotową utrzymujecie w czasie jazdy? Dzięki za odpowiedzi.

: czw gru 29, 2005 16:28
autor: barca90
ostatnio miałem post na ten temat bo wydawało mi sie że mam coś nie tak z moim autkiem.Ale okazało sie że mam wszystko ok. Ja staram się jeździć pomiędzy 2,2 tyś do 3 tyś. na każdym biegu prócz piątki wtedy jest ekonomicznie i pali mi w granicach 6 litrów a dodam że mieszkam w górach i mam albo do góry albo na dół.Pozdrawiam

: pn sty 02, 2006 15:07
autor: Michael G60
ryba_71 pisze:To w takim razie jaką prędkość obrotową utrzymujecie w czasie jazdy? Dzięki za odpowiedzi.
100 - 110 km/h...

: pn sty 02, 2006 15:15
autor: zaprzal
Tylko kolega ryba_71, ma diesla bez turbo a tam sie nieco inaczej zmienia biegi niż w TD, w TD jest wiecej momenu na dole i dlatego mozna sobie wczesniej zmieniac biegi, zwyklego diesla czasem warto nieco mocniej przeciagnac na obroty, ale bez przesady oczywiscie. PS. ja zmieniam tak żeby się poruszac w granicach 2tys obrotów jesli jade po płaskiej drodze bez przyspieszania, jeżeli sie chce szybciej rozpedzac to zmieniam nieco powyzej 3 tys i czasem trzeba oczywiscie dieselka przegonic na wysokie obroty :>

: pn sty 02, 2006 17:00
autor: adas01
podobnie jak Bula88 - jak trzeba to wkręcam i ponad 4k rpm (czasem trzeba coś szybciuśko wyprzedzić na 2 czy 3 i nie ma czasu na machanie lewarem), jak nie ma stresu to zmiana przy 2,5-3k

na trasie (raczej latem ;) prędkośc obrotowa to zazwyczaj ok. 3100-3300 rpm, co daje 110-120km/h, spalanie przy takiej jeździe to 5-5,1L/100, nigdy więcej nie było

: pn sty 02, 2006 18:22
autor: Krzylu
zalezy czy chodzi ci o ekonomie czy o dobre zbieranie sie diesla
jezeli to 1 to do 3tys i zmiana biegu ale niewiem czy warto tak jezdzic dieslem bo roznica w srednim a max spalaniem w zwyklym dieslu wynosi max 1L na 100km dlatego ja niejezdze oszczednie :grin:
jezeli chodzi o dobre przyspieszenie to krecic go musisz do 4tys wtedy kolejny bieg i masz 3tys obrotow i znowu do 4tys krecenie wtedy bedzie szedl i to nawet ladnie jak na zwyklasa

niewiem czy tak bedzie w mk3 bo to co napisalem zaobserowowalem w mk2 1.6D