"płytka nabiegowa"-W MISCE OLEJOWEJ PRZYCZYNY???

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

loczinio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: śr maja 06, 2009 15:07
Lokalizacja: Bywa Różnie

"płytka nabiegowa"-W MISCE OLEJOWEJ PRZYCZYNY???

Post autor: loczinio » pt mar 26, 2010 19:13

Witam w moim mk4 zaswiecila sie kontrolka cisnienia oleju!wymiana oleju ,filtra,czjnika nic nie dala wzielem sie za odkrecenie miski ! odkrecam a tam lekkie zdziwienie leza jakies dwie plytki teraz juz wiem ze to "płytka nabiegowa" pozwijane jak by przez cos przelecialy i je przerobilo !! Koledzy pomozcie co moze byc ta przyczyna i co mnie czeka dalej z tym silnikiem?!? (co do wymiany i co nalezy wymienic w takich przypadkach)
Ostatnio zmieniony pt mar 26, 2010 20:00 przez loczinio, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Post autor: Kavior » pt mar 26, 2010 20:25

Panewka...? Pewnie obróciło Ci panewke i dlategoi auto straciło ciśnienie oleju. Powinno wystarczyć zmienić komplet nominalnych panewek i będzie dobrze.
Ostatnio zmieniony pt mar 26, 2010 20:34 przez Kavior, łącznie zmieniany 1 raz.



loczinio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: śr maja 06, 2009 15:07
Lokalizacja: Bywa Różnie

Post autor: loczinio » pt mar 26, 2010 20:38

Kavior pisze:Panewka...? Pewnie obróciło Ci panewke i dlategoi auto straciło ciśnienie oleju. Powinno wystarczyć zmienić komplet nominalnych panewek i będzie dobrze.

niewiem czy to panewka raczej nie bo jest tylko przy jednym korbowodzie !! w instrukcji napraw jest cos takiego pod tym zdjeciem :

10 – płytka nabiegowa
1 Dla pokrywy łożyska 3.
1 Zwrócić uwagę na zamocowanie. ale co to jest i do czego niemam pojeciaa:/



Awatar użytkownika
Przemo440
Forum Master
Forum Master
Posty: 1971
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
Kontakt:

Post autor: Przemo440 » pt mar 26, 2010 21:24

zamieść fotkę tego



loczinio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: śr maja 06, 2009 15:07
Lokalizacja: Bywa Różnie

Post autor: loczinio » pt mar 26, 2010 22:23

Przemo440 pisze:zamieść fotkę tego
http://img230.imageshack.us/img230/7280/051sq8.jpg na tej fotce widac nr4 !! pozniej zrobie jak moje wygladaja:/ ale to wlasnie to!! wiec co mnie czeka teraz i co moglo byc przyczyna??
Ostatnio zmieniony sob mar 27, 2010 08:53 przez loczinio, łącznie zmieniany 1 raz.



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » sob mar 27, 2010 09:55

loczinio pisze:
Przemo440 pisze:zamieść fotkę tego
http://img230.imageshack.us/img230/7280/051sq8.jpg na tej fotce widac nr4 !! pozniej zrobie jak moje wygladaja:/ ale to wlasnie to!! wiec co mnie czeka teraz i co moglo byc przyczyna??
Jest to półpierścień oporowy.Jego celem jest ustalenie minimalnego przesuwu osiowego wału korbowego.
Jego brak / ich brak powoduje spadek ciśnienia oleju - brak oporów wypływu oleju.
Objawia się to również wadliwą pracą sprzęgła - wał korbowy przesuwa się.
Aby to naprawić - zapewne trzeba kupić nowe(są też nadwymiarowe grubościowo), odkręcić na panewkach głównych wał, unieść i włożyć. Nie wydaje mi się aby dało się wmontować bez rozkręcania na panewkach głównych. Piszę bardzo skrótowo - bez wyjęcia silnika się nie obejdzie i pełnego demontażu dołu.
Dlaczego wypadły? - aż tak duży luz osiowy?...

[ Dodano: 27 Mar 2010 09:04 ]
loczinio pisze:
oldstaszek pisze:
loczinio pisze: http://img230.imageshack.us/img230/7280/051sq8.jpg na tej fotce widac nr4 !! pozniej zrobie jak moje wygladaja:/ ale to wlasnie to!! wiec co mnie czeka teraz i co moglo byc przyczyna??
Jest to półpierścień oporowy.Jego celem jest ustalenie minimalnego przesuwu osiowego wału korbowego.
Jego brak / ich brak powoduje spadek ciśnienia oleju - brak oporów wypływu oleju.
Objawia się to również wadliwą pracą sprzęgła - wał korbowy przesuwa się.
Aby to naprawić - zapewne trzeba kupić nowe(są też nadwymiarowe grubościowo), odkręcić na panewkach głównych wał, unieść i włożyć. Nie wydaje mi się aby dało się wmontować bez rozkręcania na panewkach głównych.
Dlaczego wypadły? - aż tak duży luz osiowy?...

dzieki ale czy wymiana tego jest droga(czy wsytsrcy wykrecona miska?czy cala gor mechanik bedzie musial rozkrecac?chodzi mi o koszty) i czy wogole da cos ze wymienie to i bedzie oki?!czy bedzie trzeba cos wiecej?!
Jeżeli to dotyczy wymienionego elementu to (jak pisałem wyżej) silnik trzeba wyjąć, odkręcić i zdjąć pokrywki przód +tył z uszczelniaczami, odkręcić na panewkach głównych i podnieść wał aby je włożyć.Jeżeli chceszz je "wepchnąć" bez takiego to bąź pewien że wkrótce wylecą znowu.Półpierścienie te są osadzone w wybraniach bloku silnika i aby wypadły to musi być stosunkowo duży luz wzdłużny(osiowy).Jeżeli dobrze pamietam - taki luz nie powinien być większy jak 0,05 mm.
Koszty - nie potrafię odpowiedzieć gdyż dla siebie wszystko robię sam... :pub:
Ostatnio zmieniony sob mar 27, 2010 09:58 przez oldstaszek, łącznie zmieniany 1 raz.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

loczinio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: śr maja 06, 2009 15:07
Lokalizacja: Bywa Różnie

Post autor: loczinio » sob mar 27, 2010 11:02

[quote="oldstaszek"][quote] no to mnie nie pocieszyles niestety:/ tera pytanie czy czesci ktore beda potrzebne plus robocizna to oplacalna sprawa czy lepiej poszukac 2 silnik?!



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » sob mar 27, 2010 11:23

loczinio pisze:
oldstaszek pisze:
no to mnie nie pocieszyles niestety:/ tera pytanie czy czesci ktore beda potrzebne plus robocizna to oplacalna sprawa czy lepiej poszukac 2 silnik?!
Części - te półpierścienie powinny być dostępne jako odrębne - cena - nie mam pojęcia ale nie powinny być drogie.Szlifu nie robisz - nie ma specjalnej potrzeby - to wyjaśni się do końca po rozbiórce.
Jest to trochę roboty...
Drugi silnik - nie wydaje mi się dobrym rozwiązaniem - kosztowo wyjdzie więcej a i tak silnik będziesz wyjmowała.

Sumując:
Części - półpierścienie w komplecie + uszczelka miski +(ewent. uszczelniacze wału przód i tył).
Robocizna...?
Ostatnio zmieniony sob mar 27, 2010 11:25 przez oldstaszek, łącznie zmieniany 1 raz.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

loczinio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: śr maja 06, 2009 15:07
Lokalizacja: Bywa Różnie

Post autor: loczinio » sob mar 27, 2010 11:38

oldstaszek pisze:
loczinio pisze:
oldstaszek pisze: Części - te półpierścienie powinny być dostępne jako odrębne - cena - nie mam pojęcia ale nie powinny być drogie.Szlifu nie robisz - nie ma specjalnej potrzeby - to wyjaśni się do końca po rozbiórce.
Jest to trochę roboty...
Drugi silnik - nie wydaje mi się dobrym rozwiązaniem - kosztowo wyjdzie więcej a i tak silnik będziesz wyjmowała.

Sumując:
Części - półpierścienie w komplecie + uszczelka miski +(ewent. uszczelniacze wału przód i tył).
Robocizna...?
dzieki za konkretne informacje!! pocieszylem sie tym ze nie bedzie drozsze niz silnik bo juz szukalem silnikow po allegro itp a tam ceny od 1tys do 2!! ehh



Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » ndz mar 28, 2010 14:42

Teraz pytanie dlaczego wypadło musiał by byc duży luz a to niesie prawdopodobieństwo uszkodzenia wału korbowego,ale to wyjaśni się dopiero po rozebraniu silnika :grin:



loczinio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: śr maja 06, 2009 15:07
Lokalizacja: Bywa Różnie

Post autor: loczinio » pn kwie 12, 2010 20:03

witam mechanik stwierdzil ze nie ma sesnu naprawy .. silnik kupuje za 1200zl cco o tym myslicie??
Ostatnio zmieniony śr kwie 14, 2010 18:31 przez loczinio, łącznie zmieniany 2 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 188 gości