Strona 1 z 2

jakie oznaczenie głowicy RP

: pt mar 26, 2010 14:33
autor: tomi-ex
Znajomy powiedział mi ze mam głowice i blok od silnika 1.6 . Reszta jest RP .Jak to sprawdzić zeby sie upewnic . Oznaczenia na głowicy jakie znalazłem
026 103 3730 3ME

: pt mar 26, 2010 14:47
autor: -=ren=-
po pierwsze Primo: SZUKAJ! (wyszukiwarka na dole ekranu)

po drugie szukaj: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=237570
i po trzecie szukaj: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=305408

Poza tym możesz korzystać z katalogu części ETKA, dostępnej nawet online www.vagcat.com

: pt mar 26, 2010 21:19
autor: tomi-ex
no fajne linki , ale mi chodzi o to oznaczenie na głowicy czy według katalogu mozna stwierdzic od jakiego silnika jest ta głowica .Czy mozna odczytac jaki jest wałek rozrzadu

: sob mar 27, 2010 01:32
autor: guti
tomi-ex, SZUKAJ !!! a wszystko znajdziesz !!

tomi-ex pisze:Czy mozna odczytac jaki jest wałek rozrzadu
przeciez masz napisane na wałku.. zczytujesz, wpisujesz w wyszukiwarke i masz..
czy ty naprawde masz problemy z czytanieem ??

kolega w jednym z linków pisze "Silniki 1.6 i 1.8 głowice, zawory, szklanki mają identyczne. Różnią się wałkami rozrządu." więc ??? jak znajomy taki mądrala jest, to niech Ci powie .. po czym poznał , ze to silnik jest 1,6..

zdejmij pokrywe zaworów.. plastik i sprawdz jaki masz wałek.. wtedy bedziesz wiezdiał jaki masz silnik .. proste ?? bo prosciej juz nie moge chyba napisac..

: sob mar 27, 2010 07:41
autor: Jesionvr6
026 103 373Q taki nr ma głowica w 1.6 i 1,8 rp a silnika tak nie rozpoznasz na oko

: sob mar 27, 2010 08:15
autor: wojtas46
Może ten kolega widział głowicę w 1.6 i twierdzi że masz nie ori , a jak pisałem są one takie same i różnią się tylko wałkami rorządu . Więc zewnętrznie jest to to samo np. w 1.8RP i w 1.6 PN . Równie dobrze ktoś mógłby powiedzieć że mam klimatronik np z autka silnikiem 1.4 bo taki sam tam widział , a w VW jest duża uniwersalność części i dużo pasi do innych silników . Jeśli autko śmiga Ci oki to nie masz sobie co tym głowy zawracać

: sob mar 27, 2010 16:45
autor: tomi-ex
Dobra to ściągnę tą pokrywę .Gdzie na tym wałku szukać oznaczenia

: sob mar 27, 2010 19:34
autor: RasPL
na wałku między krzywkami są oznaczenia
026A silnik PG
026G silnik PG, PB, RV
026M silnik PN, EZ, RF
026Q silnik RP, RH, GU

: sob mar 27, 2010 19:38
autor: Jesionvr6
RP, GU, RH ma oznaczenie 026Q

: wt mar 30, 2010 08:11
autor: tomi-ex
Rozebrałem to i ozaczenie Q026 a pod popychaczami 026G
Czyli to będzie na pewno silnik z pojemnością 1.8?

Chciałbym wymienić uszczelkę pod pokrywą głowicy . Czy ja sie smaruje silikonem ?

http://www.fotosik.pl/pok...82e1327955.html
http://www.fotosik.pl/pok...9e3f9bf623.html

: wt mar 30, 2010 08:23
autor: RasPL
Jeżeli u Ciebie nikt nie zakładał wałka z 1.8 do 1.6 to znaczy że masz 1.8 bo wałki sobie można zmieniać, a uszczelkę można posmarować sylikonem bo te blaszane pokrywy zawsze są zwichrowane i po chwili będzie olej przeciekać

jeżeli silnik jest 1.8 to na bloku jest taki duży napis 1.8 znajduje się bodajże z tyłu bloku, na 1.6 pewnie pisze 1.6

: wt mar 30, 2010 08:40
autor: tomi-ex
wczesniej była mowa ze głowice nie róznia sie niczym tylko wałkami rozrzadu

: wt mar 30, 2010 10:27
autor: guti
RasPL pisze:na 1.6 pewnie pisze 1.6


na 1,6 tez jest wytłoczone 1,8 :)


tomi-ex, tylko pomysl , co będzie jak silikon dostanie sie do oleju :) ogolnie nie jest wskazane smarowanie uszczelek silikonem.. na pewno nie takim , który nie jest do oleju przeznaczonym..

kup dobra uszczelke. załóz dobrze wyczysc powierzchnie głowicy , dekiel i załóz narazie na sucho , bez kleju jak bedzie ciekło to wtedy bedziesz sie martwic :)

ja załozylem jakis rok temu korkową.. i jest ok..
a tak nawiasem.. ciekawe jakby u mnie ktos chciał sprawdzic numery wałka :P i wyszłoby mu z jst od 2.O GTI :P dopiero byłby zdziwiony :P Sorta za OT

: wt mar 30, 2010 10:59
autor: RasPL
tomi-ex, jeżeli masz silnik 1.6 i któryś z poprzednich właścicieli założył do niego wałek z 1.8 to możesz się pomylić co do silnika

to że na bloku 1.6 jest 1.8 napisane nie wiedziałem ale jest to logiczne bo sam blok jako odlew nie różni się niczym od tych z 1.8

można też po naklejce na pasie tylnym w bagażniku odczytać jaki auto wyjeżdżając z fabryki miało silnik, skrzynię i wyposażenie