Strona 1 z 1
KOMPRESJA SILNIKA ADZ
: czw gru 29, 2005 13:51
autor: ćwikła
Wiatm troszeczke sie przestraszyłem ze autko zaczeło bracmi olej(jakies 0,5-0,7l na wymiane czyli 10tys)wiec postanowiłem zmierzyc kompresje zeby zobaczyc czy mspowodowane jest branie oleju....sprezanie mierzone na ciepłym silniku.....w specyfikacji pisze ze norlane sprezanie to 10-13 bar...min 7,5....wiec mi wyszło:
1 gar:12,5
2 gar:13
3 gar:12,5
4 gar:11
teraz pytanko dlaczego a 4 garze jest słabsze niz na pozostałych..mechanik mi to tłumaczył ze spadła wartosc akumulaotra i juz słabo krecił.....z tego co sie orientuje to chyba silnik ma dobre cisnienie wiec chyba pierscionki sa w bdb stanie....wiec branie oleju pwnie spowodowane jest gumkami.........
[ Dodano: Czw Gru 29, 2005 12:53 ]
dodame ze autko od 1,5 roku smiga na lpg.........
: czw gru 29, 2005 16:44
autor: fibolek
Z tego co mi wiadomo powinieneś mieć wartość taką samą na wszystkich garach.
Jeśli berze ci olej to coś złego zaczyna się dziać.Najprawdopodobniej pierścienie,zobacz czy w oleju nie masz benzyny i czy nie kopci silnik(nie zaczyna).
Wiem napewno że wartość sprężania(ciśnienia) powinna być taka sama na wszystkich tłokach.Pozdro fibolek.P.S. Na razie zbytnio się nie martw ale zbieraj powoli kase.
[ Dodano: Czw Gru 29, 2005 15:47 ]
Lub jest to spowodowane jak napisałeś gumkami,ale będziesz musiał to wszystko sprawdzić tak ci radzę.
: pt gru 30, 2005 11:56
autor: ćwikła
dlatego pojechałem zmierzyc cisnienie...co do warotsci równych to nigdy one nie bede równe na wszystkich garacvh róznica zawsze jakas wyst....wazne jest zeby nie było to np na jedbym garze 9 a nq kolejnym 13......co do kopcienia to auto nic a nic nie kopci...jedynie jak zimny to leci para(ale to normalka przy lpg)
jakby to były pierscienie to kompresja nie była by taka dobra(dodam ze nowy taki samochód powinien miec od 10-13 wiec praktycznie mam wartosci max co swiadczy ze silnik jest w idealnym stanie)
olej jest czysty nie ma rzadnej beznyny itd...jedynie maż pod korkiem ale to normalka przy niedogrzanym silniku gdyz ostatnio robie tylko odcinki max 5km.......
: pt gru 30, 2005 19:41
autor: fibolek
No dobra oki skoro tak twierdzisz u mnie i u kolesi jest ciśnienie takie samo na każdym garze.Ja tez jeżdżę na LPG.A ta maź na korku też mnie martwi kiedy ostatni raz zmieniałeś olej?
U mnie nawet jak robie krótkie odcinki nie ma takich rzeczy.
Twój czwarty gar daje do myślenia.
: pt gru 30, 2005 20:19
autor: Paweł Marek
ćwikła pisze:autko zaczeło bracmi olej (jakies 0,5-0,7l na wymiane
takie zużycie oleju to żadna tragedia, wlej minerała jeśli używasz półsyntetyka. Różnice w ciśnieniu owszem są spore, ale nie przejmowałbym się zbytnio, jeśli silnik równo chodzi i nie pali za dużo. Ja w mojej Jettcie starej miałem podobne różnice sprężania i podobne zużycie oleju przy licznikowym przebiegu 150 tys. Teraz auto ma 350 tys, jeździ jak jeździło, oleju bierze ok litr na 1000 km, a o tym spręzaniu dawno zapomniałem, co również tobie na razie proponuje.
[ Dodano: Pią Gru 30, 2005 7:21 pm ]
litr na 10 tys. miało być napisane
: sob gru 31, 2005 07:50
autor: ćwikła
co do wymiany oleju to wymieniałem 4 tys temu a jezdze na mobilu 10w40......maz to normalny objaw poniewaz wynikiem spalanmioa lpg jest woda i stad bierze sie ta maz...co do cisnienie...to na cisnienie maja tez wpływ zawory.....prawdopodobnie zuzycie oleju spowodowane jest uszczelniaczami...a jezeli dajmy na to póscil uszczelniacz na 4 garze to i cisnienie bedzie słabsze....po drugie jakbym miał cisnienie 7,5 mógłbym sie martwic........tu mam praktycznie wartosci maksymalne...poniewaz w tym silniku stan jest od 10-13bar....autko chodzi równiótko...nie ma rzadnych skoków obrotów itp.....pali na dotyk nawet w najwieksze mrozy!!!co do spalanie to dawno nie mierzyłem ile pali na beznynie(jak gosprowadziałem to w niemczech na trasie spalił 6,3 litra)wiem za to ile pali gazu....8-9 litrów na trasie..miasto ok10(mówie o spalaniu w porach letnich)
: sob gru 31, 2005 08:50
autor: Paweł Marek
Z rok bym sie nie przejmował, jeździł potem sprawdził od nowa. Uszczelniacze zaworow na kompresję nie mają wpływu. Raczej na zużycie oleju
: sob gru 31, 2005 14:26
autor: Bondas
kompresja powinna byc rowna - inaszej nie jest to korzystne dla silnika - nierowna praca - wywarzenie - obiezenie panewek walu ipt
olej najczesciej bierze uszczelniaczani zaworow
ale jak kopresja ponizej 9 to i troche pierscieniami
no i sprawdz czy nie masz wyciekow
pozdrawiam
udanego sylwestra

: sob gru 31, 2005 20:14
autor: ćwikła
wycieków nie ma.......auto chodzi równiótko!!!!!