Strona 1 z 1

1.6 AEE chyba wypadanie zapłonu

: pt mar 26, 2010 14:24
autor: Misza86
Witam. Mam problem z moim golfem już nie pierwszy raz nie mam już siły do niego. Telepie silnikiem na postoju obroty świrują, są podwyższone i lekko falują. Wymienione kable, świece, sonda, przepustnica, ustawiony zapłon, dwa tygodnie było dobrze teraz znowu to samo. Silnik na ciepłym ciężko pali, długo kręci, świece okopcone, sonda pracuje prawidłowo. Co może być przyczyną wypadania zapłonu?

: pt mar 26, 2010 20:35
autor: jib
Sprawdzałeś czujnik halla i silniczek krokowy ? Falujące obroty mogą być od silniczka krokowego a ciężkie odpalanie od halla.

: pt mar 26, 2010 22:42
autor: Misza86
silnik krokowy jest razem z modułem przepustnicy, był wymieniany, a czujnika halla nie sprawdzałem, ale na zimnym pali mi dobrze, jak zgaszę to za chwilę też dobrze, najgorzej jak postoi od pol godziny do kilku godzin. I te obroty wariujące i telepanie silnikiem, to może być halla?

: pt mar 26, 2010 23:47
autor: PAPAYOS
A bawiłeś się aparatem zapłonowym?

Ja kiedyś miałem takie jajca jak ty z silnikiem po wymianie aparatu zapłonowego. Wymieniłem na zamiennik BOSCHa.. Szybko zregenerowałem stary Magnet Marelli i wszystkie objawy jak ręką odjął...
Przyczyną takiego zachowania silnika mogą być też przewody WN. Kiedyś jak mi świrował silnik to zaczełem od przewodów. Okazało się że stare były lepsze od nowych.

Śmiga po dzień dzisiejszy (od prawie 1,5 roku) bez zaglądania pod maskę...

Pozdrawiam
PAPAYOS

: sob mar 27, 2010 00:42
autor: Mati44
Sprawdź ten elektrozawór na przewodzie od filtra węglowego odpowiada za ssanie ale jak zawór będzie wariował to obroty szaleją na zimnym silniku powinien się otworzyć a na ciepłym zamknąć najlepiej jest odłączyć wąż od tego zaworu ten od strony przepustnicy silnik powinien wtedy cały czas pracować na ssaniu i powinien mieć w miarę równe obrotu kiedy zatkasz odłączony wąż obroty powinny spaść do standardowych wolnych 650 jeśli silnik będzie rozgrzany powinien pracować wtedy równo bez falowania.

: ndz mar 28, 2010 11:42
autor: Misza86
wlasnie na zimnym na ssaniu pracuje rowno, problemy zaczynają się jak się nagrzeje

: ndz mar 28, 2010 13:45
autor: PAPAYOS
Misza86 pisze:wlasnie na zimnym na ssaniu pracuje rowno, problemy zaczynają się jak się nagrzeje
Przepustnica... Wyczyść adoptaptuj i powinno pomóc.

Pozdrawiam
PAPAYOS

: śr mar 31, 2010 12:57
autor: Misza86
Po pół roku borykania się z tym nieszczęsnym AEE usterka zlokalizowana. Ciśnienie na 3 i 4 cylindrze dużo za małe, wynosi koło 6, tak więc lipa pewnie czeka mnie wymiana silnika.