Strona 1 z 2

elektryczne szyby

: pt mar 26, 2010 00:05
autor: adi2905
witam
dzisiaj podczas opuszczania elektrycznej szyby w golfie 3 cabrio w prawych drzwiach urwala mi sie linka z podnoszenia szyby
nie wiem czy mozna kupic i zmienic sama linke czy trzeba kupic caly mechanizm, mam juz drzwi rozebrane i jest to tylko urwana linka
czy mozna to samemu naprawic??
prosze o pomoc

: pt mar 26, 2010 00:39
autor: adi2905
a czy w golfie zwyklym 3 jest to samo c ow cabrio jesli chodzi o ten mechanizm?
i czy mozna zmienic sama linke?? cy trzeba wszystko??

: pt mar 26, 2010 00:54
autor: Paweł Marek
adi2905, co do cabrio nie wiem, ale reszta tematu była setki razy na forum omawiana. Kupujesz mechanizm bez silnika za jakieś 8 dych (silnik przekłada się), albo oddajesz cały mechanizm do regeneracji (4-5 dych), albo idziesz do żeleźniaka kupujesz 6 metrów linki stalowej i do dzieła.

: pt mar 26, 2010 01:08
autor: adi2905
aha czyli wystarczy kupic sama linkę tak? i potrzeba jej 6 metrow??
bo metr na allegro kosztuje 6zl i po zalozenie nowej linki na stary mechanizm dziala bez problemu?? silnik jest ok

: pt mar 26, 2010 05:54
autor: RasPL
Trzeba rozebrać mechanizm i znaczyć czy bębenek na który nawija się linka jest cały bo jak linka była postrzepiona to napewno go poprzecierała

: pt mar 26, 2010 10:12
autor: Gawior
Cabrio to chyba 3d :jezor: , ale jak podejdzie mechanizm el.szyby ( przód - kierowca ) od 5d to mam na zbyciu. Spalił mi się silniczek i po znajomości kupiłem cały mechanizm razem z silniczkiem i tak go zamontowałem, a tamten mechanizm mam na zbyciu. Działał dobrze bez skrzypienia czy zacinania i linki nie postrzępione ( chodził bez oporów ), a silniczek się spalił się przez popękane kable w drzwiach :grrr:

Jak by pasowało i był byś chętny, to mogę zrobić zdjęcia, wystawić to na forum i do ceny się dogadamy.

: pt mar 26, 2010 15:45
autor: Paweł Marek
adi2905 pisze:aha czyli wystarczy kupic sama linkę tak? i potrzeba jej 6 metrow??
tak, tylko nie wiem jak jestes z majsterkowaniem. Na lince trzeba zrobić zaczepy w odpowiednich miejscach, odpowiednio ją napiać, obajrzeć bęben cz faktycznie nie uszkodzony. Punkty najważniejsze to wykonanie obu zaczepów od uchwytów szyby na takiej samej wysokości, oraz takie dobranie długości linki żeby bezpośrednio po założeniu była maksymalnie napieta, bo po pierwszych uruchomieniach się ułoży i naciągnie, a jeśli bedzie zbyt luźna to zaraz się na bębnie zwikła i robota od nowa.

[ Dodano: Pią Mar 26, 2010 2:45 pm ]
adi2905 pisze: 6z
ze 2,50 w sklepie żelaznym, albo w Castoramie

: ndz mar 28, 2010 00:57
autor: adi2905
czyli wystarczy zrobic te zaczepy w odpowiednich miejscach? nie musza one byc w identycznym ułożeniu jak na tej starej lince(chodzi o to czy wyjac stara linke i polozyc obok niej nowa i te miejsca gdzie sa zaczepy w starej lince zrobic w identycznym miejscu na nowej) kupilbym caly mechanizm ale do cabrio to koszt 295zl a do zwyklego mk 3 95zl
takze bede sie bawil zeby tej kasy nie wywalic

: ndz mar 28, 2010 01:12
autor: Paweł Marek
adi2905, masz dwie prowadnice, istotne jest żeby oba zaczepy były na odpowiedniej wysokości inaczej szyby w poziomie nie ustawisz i będzie haczyć. Więc najpierw zaciśnij jeden zaczep od szyby oraz oba zaczepy na końcu linki (ja je robię z przewierconego wzdłuż kawałeczka gwoździa 5-6 mm grubości ). Drugi zaczep od szyby tylko załóż nie zaciskaj. Teraz poskładaj całą linkę, a ten ostatni zaczep zaciśnij dopiero jak już wszystko pozakładasz i przymierzysz szybę.

: ndz mar 28, 2010 01:19
autor: adi2905
aha czyli te zaczepy do prowadnicy z gwozdzia a na kocu te zakonczenie linki ktorej jest na tej rolce z czego zrobic bo tam jest wazne zeby to nei wyskoczylo bo inaczej linka sie wyciagnie i robota na daremno nie?

: ndz mar 28, 2010 01:27
autor: Paweł Marek
tak samo z kawałeczka gwoździa, zobaczysz w bębnie gniazda na te zaczepy i wg tego rób wymiar. Zaklepiesz młotkiem porządnie nie wysmyknie się niema szans. Nawiercisz zaczepy wiertełkiem o takiej grubości jak linka będzie. Pamiętaj o długości lnki. Wg starej może być problem bo jak się urwała to ciężko będzie idealnie jej długość ocenić bo każdy drucik w lince łamie się inaczej. Po założeniu musi być mocno napieta, tak aby obie sprężyny napinające przy silniku były przwie całkiem ściśnięte. Jest co prawda regulacja przy jednej z prowadnic ale tam najwyżej centymetr wyregulujesz.

: ndz mar 28, 2010 01:37
autor: adi2905
aha wielkie dzienki bardzo mi pomogles

teraz ten mechanizm ma moj lakiernik poniewaz on to spiepszyl ale ta jedna sprezynke napinajaca mam w domu wiec i tak tego do pozadku nie posklada ale wazne ze wiem jak to zrobic i w poniedzialek pojade do niego to odebrac i zobacze czy cos zrobil bo jak to zrobil to linke mozna sciagnac z rolki zalozyc sprezyne i bedzie ok nie?
czyli po wlozeniu mechanizmu musi byc do maksa nampiety i sprezyny tez tak?

w poniedzialek zobacze o ona zdzialal jakbym czegos jeszcze nei wiedzial to sie odezwie, a narazie toserdeczne dzieki oby wszyscy forumowicze potrafili tak tłumaczyć jak Ty!!
pozdrawiam

: ndz mar 28, 2010 01:39
autor: Paweł Marek
Pamiętaj o kolejności składania, zresztą zobaczysz, sprężyny razem z tymi plastykowymi rurkami przy nich trzeba założyć najpierw, dopiero potem zaczepy na końcach linki, zresztą zorientujesz się.