Strona 1 z 1

temperatura

: czw gru 29, 2005 09:12
autor: krzysio
Mam takie pytanie, bo czytając forum nie mogę jednoznacznie dojść do odpowiedzi: na trasie zegar pokazuje mi temperaturę silnika 70 st., z tego co czytałem powinno być 90st., czytałem też, że są 2 czujniki temperatury. Jak mam sprawdzić jaka jest rzeczywista temperatura silnika? przy jakiej tmperaturze się włącza wentylator 95st? Jeżeli mnie włącza się przy np. 80st to co mam robić?


PS. czy zasłanianie grilla to dobry sposób na rozgrzanie silnika w zimę?

: czw gru 29, 2005 10:08
autor: radziodm
ja mialem tak ze na trasie mialem 70 st. - teraz w mrozy bylo mniej, jak wjechalem w miasto i postalem na swiatlach to temp. rosla do 110 st. gdy ruszylem to odrazu spadala, wczoraj wymienilem termostat Wahler ( jak wymontowalem stary to mialem tez tej samej firmy, do tego taki chyba byl od nowosci bo wytloczona byla data ze z 92 roku jest ) teraz mam 90 st. , wentylator powinien chyba sie wlaczac jak masz okolo 100 st. a nawet wiecej - chyba :)

: czw gru 29, 2005 10:10
autor: wojteks
do zegara jest jeden czujnik temp (na krućcu od silnika do chłodnicy), drugi czujnik jest do wentylatora zamontowany w chłodnicy.

jak na trasie masz 70 a na postoju lub w korku koło 95 i włącza sie wentylator to do wymiany jest termostat (tylko WAHLER lub oryginał)

: czw gru 29, 2005 10:20
autor: Jackq
podepnę się, bo mam właśnie problem z wskazywaniem temp. wymieniłem czujnik, wymieniłem nawet zegary, sprawdziłem przewody, a temp. dalej wogóle nie pokazuje, co jeszcze może być nie tak?? mi już brak pomysłów. Czasem zaraz po odpaleniu wskazówka leci na maxa, a za chwilke spadnie do 0 i lipa....

: czw gru 29, 2005 10:41
autor: Jackq
no właśnie też myślałem, że to może wskaźnik jest walnięty, wymieniłem zegary, też na używane, wątpię żeby akurat w tych "nowych" też był wskaźnik zepsuty, spróbuje jeszcze podgrzać sam czujnik i podepne pod omomierz, jeśli działa powinno coś wskazać, zobaczymy, poki co jeżdżę nie wiedząc jaką mam temp.

: czw gru 29, 2005 10:47
autor: hanti
radziodm pisze:( jak wymontowalem stary to mialem tez tej samej firmy, do tego taki chyba byl od nowosci bo wytloczona byla data ze z 92 roku jest
to była data czy temperatura otwarcia????bo jak to drugie to miałeś raczej od diesla, benzyna ma niższą

: czw gru 29, 2005 13:09
autor: radziodm
hanti pisze:
radziodm pisze:( jak wymontowalem stary to mialem tez tej samej firmy, do tego taki chyba byl od nowosci bo wytloczona byla data ze z 92 roku jest
to była data czy temperatura otwarcia????bo jak to drugie to miałeś raczej od diesla, benzyna ma niższą
data produkcji bo obok byla temperatura otwarcia 87 st. :D, zastanawia mnie tylko czy orginalnie byly montowane te Wahlery? bo na to wychodzi ze tem moj termostat byl tam od poczatku

: czw gru 29, 2005 13:33
autor: tommmeek
mam podobny problem. wymieniłem termostat kilka dni temu na WAHLER i podczas postoju rozgrzewa sie do 90st. a w czasie jazdy spadał do kolo 70- 75 st. przysłoniłem chłodnice i mam teraz 80 st i wskazówka ani drgnie. dolna rura jest ciagle zimna czyli termostat sie nie otwiera wcześniej . wentylator włacza sie tak jak powinien czyli kolo 93st. nie wiem o co chodzi.