Strona 1 z 2

Masakra Dziwna praca silnika: stukanie brak cisnienia [mk2]

: czw gru 29, 2005 01:51
autor: mtree
witam wszystkich, przeszukalem sporo tematow na forum (po przejrzeniu 300 stron zasnołem :P) i nie znalazlem odpowiedzi na swoj problem... Otoz sytlacja wyglada tak:
jakis czas tememu nabylem auto z niemiec Golf II 1.6 PN rok 91 autko wczesniej stalo jakies 2 lata bo bylo po malej stluczce po sprowadzeniu zaczolem wymiac wszysktie plyny i oleje... nie wiem jaki olej byl zalany ale po zdjeciu pokrywy nad glowiaca silnik (uszzelka byla do wymiany) byl pokryty nagarem :/
zalalem mu syntetyk Mobil Super S 10W/40 wszstko bylo dobrze az do wczoraj (dodam ze przy sprowadzeinu mial przejechane 98tys a teraz ma prawie 103 - przebieg jest oryginalny)
... jezdzac po miescie w sniezny dzien nagle zapalila mi sie kontrolka od cisnienia oleju i cos zaczelo brzeczec tak jakby w okolicach lewego glosnika pod szyba w desce rodzielczej (jakis buzer) zgasilem silnik otwieram maske a tu wszystko ok ... odpalilem ponownie i bylo ok zrobilem 100metrow i znow ta sama sytlacja :| nie mam pojecia co sie stalo... potem jak poczekalem jakies 10min to juz bylo ok dojechalem do domu i sie kontrolka nie zapalila ani bzyczek. Teraz mam tak jak odpalam mojego goferka wszystko jest cacy zero stukow pukow itp chodzi jak zegarek slychac tylko szum silnika a jak sie rozgrzeje do momentu wlaczenia wentylatora to pojawia sie stukot jakby walil ktorys poychacz po zgaszeniu silnika jak olej ostygnie jest ok a jak sie znow rozgrzeje to zaczyna pukac :( :panna: byc moze przy tym przegiegu powinein byc iinny olej, 100tys to nie jest duzo a auto naprawde chodzi jak zegarek nie mam pojecia dlaczego tak sie dzieje moj tato tez pierwszy raz sie spotkal z takim czyms :|
moze ktos z was mial podobny problem albo wie o co lata :/ bo szkda mi autka biorac pod uwage ze jest w swietnej kondycji ... HELP !!

problem

: czw gru 29, 2005 11:12
autor: dominik7
zgadzam sie z kolega.to by mi bardziej wygladalo na gotowanie sie plynu niz na olej...zobacz dokladnie ktora byla to kontrolka.Nie ma co szpanowac z syntetykami.Olej mineralny zawsze bedzie najlepszy dla silnika.Pamietaj o tym.

: czw gru 29, 2005 12:46
autor: Cinek
hmm, wydaje mi sie ze trza sprawdzić ciśnienie oleju przede wszystkim i wymienić go na mineralny, chociaż to już może być za późno. chociaż nie za bardzo sie znam w temacie benzynek :) z nimi są same problemy.ale żeby w 14 lat zrobił 98 tyś. jakoś nie wierze :chytry:

: czw gru 29, 2005 13:02
autor: Adamtd
nie wygląda to najlepiej, ja bym najpierw wlał jakiś mineralny a potem jak to nic nie da zmierzyć ciśnienie oleju

: czw gru 29, 2005 17:05
autor: fibolek
No właśnie ten przebieg jest za mały na taki wiek auta.Podłączam się do porad poprzedników.

: czw gru 29, 2005 17:25
autor: vasyl22
wymien olej na minerał a z tym ze zapaliła sie katrolka od oleju to moze byc przyczyna czujnika ja mniałem tak przedwczoraj sprawdz cisnienie to na poczatek apropo czujnika on ma taka wade ze ta wsuwka sie luzuje i jest czapka no chyba ze ci obrocilo panewke to juz wieksz problem i tylko naprawa nic wiecej bo innej mozliwosci nie ma albo olej albo czujnik lub panewki sprawdz powodzenia

: czw gru 29, 2005 18:13
autor: Buli1984
Miałem identyczny problem. Po pierwsze wymień olej w silniku na półsyntetyczny lub mineralny oraz filtr oleju. U mnie po tym zabiegu wszystko wrociło do normy. Zobacz temat, który ja założyłem. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=31365

: czw gru 29, 2005 19:33
autor: hanti
mtree pisze:jakis czas tememu nabylem auto z niemiec Golf II 1.6 PN rok 91 autko wczesniej stalo jakies 2 lata bo bylo po malej stluczce po sprowadzeniu zaczolem wymiac wszysktie plyny i oleje... nie wiem jaki olej byl zalany ale po zdjeciu pokrywy nad glowiaca silnik (uszzelka byla do wymiany) byl pokryty nagarem :/
zalalem mu syntetyk Mobil Super S 10W/40 wszstko bylo dobrze az do wczoraj (dodam ze przy sprowadzeinu mial przejechane 98tys a teraz ma prawie 103 - przebieg jest oryginalny)
14-sto letnie auto i niecałe 100 tyś przebiegu??? kto ci taki kit nawciskał mój ma 16 latek i ponad 300 tyś. a przez prawie 3 lata był mało co jeżdżony( wiem bo kupiłem od znajomego) a co do oleju to lepiej zajrzyj do książek jaki ma być bo raczej na 99% minerał(wtedy nie myślano o olejach syntetycznych do aut dla ludu.

POZDRO

NIECH GOLF BĘDZIE Z WAMI

: pt gru 30, 2005 00:26
autor: greg
mogę i ja coś doradziić? Kolega zarżnął dwa silniki przez: wymianę oleju na lepszy jakościowo z tym że zawsze było to po zmiania z Castrolu. A stło sie to tak, że wypłukany szlam zapychał smok przy pompie oleju (stąd kontrolka świeci). Ale nauczony życiem za trzecim razem tj przy kolejnym aucie jak się to stało - miska olejowa w dół - wyczyścił smok i ok. Nie znaczy to że wina Castrolu - wina moze być w tym że zalał lepszy olej, ale akurat do takiego ma dojście tj taniej go wychodzi niż słabszy minerał. No ale dwa silniki poszły. Teraz robi tak - sprowadzenie - wymiana - profilaktycznie po kilkudziesięciu kilometrach kontrola smoka. Stukanie to co słyszysz może być właśnie przyczyną spadku ciśnienia oleju. A tak wogóle to ten mój kolega też jest z Turku

: pt gru 30, 2005 00:30
autor: mtree
dziex za rady
wiem ze trudno wam uwiezyc ale to jest autentyczny przebieg autko posiada ksiazke serwisowa i bylo serwisownae do 86tys a potem juz nie w polsce jest od 2002 a wczesniej stalo w niemczech (zeby was nie sklamac to jakies prwie 3 latka) serwisowany byl do roq 1997
wiec naprawde nie ma sie do czego doczepic bo chodzi jak buza 3 bieg i 140 na zegarze jak go przytrzymam :D
jutro zabieram sie za zmiane oleju na mineralny mam nadzieje ze bedze ok byc moze macie racie chodzi na mineralu jak zalalem mu syntetyk to go przepukal i sie tak dzieje
napisze jak wymienie mam dobra nadzieje :)

: pt gru 30, 2005 00:36
autor: Adamtd
mtree pisze:dziex za rady
wiem ze trudno wam uwiezyc ale to jest autentyczny przebieg autko posiada ksiazke serwisowa i bylo serwisownae do 86tys a potem juz nie w polsce jest od 2002 a wczesniej stalo w niemczech (zeby was nie sklamac to jakies prwie 3 latka) serwisowany byl do roq 1997
Jak auto stało przez 3 lata to też bardzo niefajnie dla silniczka, łożyski itd. Przez ten okres to już silnik potrafi w środku przyrdzewieć, no chyba że jest profesjonalnie przygotowany do postoju

: pt gru 30, 2005 00:55
autor: michal_thcv
ciężka sprawa z tym olejem, też po kupnie auta zastanawiałem się jaki olej zalać ale nie ryzykowałem i wlałem mineralny - i jest ok.

: pt gru 30, 2005 01:06
autor: greg
ewentualnie jak nie pomoże to miska olejowa w dół i obejrzysz ten smok