zajechane panewki
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
zajechane panewki
Witam wszystkich. Pisze z problemem dotyczacym silnika 1.8 16v PL. Zajechaly sie panewki na wale. Mam do wziecia 1.8 RP w dobrej kasie kompletny z osprzetem itd. I teraz pytanie. Lepiej przerzucac caly silnik czy wrzucic blok od RP a glowice od PL? jest taka mozliwosc? pasuje wszystko plug&play? jakie rady? Z gory dzieki
to zależy od tego czy zależy Ci na "mocy" czy na jeździe. PL to chyba 129 KM a RP to 90KM.
Przekładka z PL na RP wiąże się z przełożeniem instalacji komory silnika, więc oprócz kompletnego silnika jeszcze kompletna wiązka ze sterownikiem.
Druga sprawa, że ciężko dostać RP w dobrej kondycji. Nie wiem co to znaczy u Ciebie stwierdzenie w "dobrej kasie" ale nie sądzę żeby był tańszy kompletny silnik z wiązkami niż zrobienie szlifu wału i założenia nowych panewek. Ja robiłem remont dołu w 2E po akcji podobnej do twojej, obróciło dwie panewki na wale, ale nie w podporach tylko na korbach. Koszt obróbki wału i kompletu panewek to niecałe chyba 300PLN. Wtedy masz pewność że dół silnika masz ok i możesz latać dalej, do pełni szczęścia w późniejszym terminie zrobisz głowicę za następne 300-400PLN i masz silnik prawie po kapitalce... I prawdziwe 129KM
Przekładka z PL na RP wiąże się z przełożeniem instalacji komory silnika, więc oprócz kompletnego silnika jeszcze kompletna wiązka ze sterownikiem.
Druga sprawa, że ciężko dostać RP w dobrej kondycji. Nie wiem co to znaczy u Ciebie stwierdzenie w "dobrej kasie" ale nie sądzę żeby był tańszy kompletny silnik z wiązkami niż zrobienie szlifu wału i założenia nowych panewek. Ja robiłem remont dołu w 2E po akcji podobnej do twojej, obróciło dwie panewki na wale, ale nie w podporach tylko na korbach. Koszt obróbki wału i kompletu panewek to niecałe chyba 300PLN. Wtedy masz pewność że dół silnika masz ok i możesz latać dalej, do pełni szczęścia w późniejszym terminie zrobisz głowicę za następne 300-400PLN i masz silnik prawie po kapitalce... I prawdziwe 129KM

-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 699
- Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
- Lokalizacja: sucha beskidzka
- Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
- Silnik: CXSA
Blok z RP nie ma natrysków oleju na denko tłoka pozatym i tak by trzeba kupić nowe pierścienie bo tłoki musisz z pl wsadzić inaczej stracisz moc bo te z RP odprężą silnik
najlepszym rozwiązaniem jest rozebranie tej PL-ki i ocena co się w niej wysypało i ile koszt remontu wyjdzie, szkoda wsadzać silnik o mocy 90KM jak można wyremontować za tą kasę Twój
[ Dodano: 25 Mar 2010 08:29 ]
robert14-83, rozebrać dół silnika i je wyciągnąć, jak się wyrobią korbowodowe to czasem sutkają
najlepszym rozwiązaniem jest rozebranie tej PL-ki i ocena co się w niej wysypało i ile koszt remontu wyjdzie, szkoda wsadzać silnik o mocy 90KM jak można wyremontować za tą kasę Twój
[ Dodano: 25 Mar 2010 08:29 ]
robert14-83, rozebrać dół silnika i je wyciągnąć, jak się wyrobią korbowodowe to czasem sutkają
mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;

Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;

dzieki koledzy za wszelkie rady. to teraz bardziej sie zastanowie nad tymi nowymi panewkami. jak cena oscyluje w granicach 300-400zl to jeszcze nie taka tragedia. glowice mam druga bo zakupilem juz kiedys i lezy i musze dac tylko do planowania to i gore tez wrzucam po remoncie. no i faktycznie pewnie by byl ten brak mocy ;p a zna ktos jakis dobry zaklad co by zrobil szlif walu w trojmiescie? dawalem kiedys glowice do planowania w rumi do takiego malego zakladu i zrobili dobrze ale nie wiem czy waly tez robia a nie mam czasu podjechac i spytac bo pracuje do pozna. bede wdzieczny za jakies namiary jesli ktos cos ma. pozdrawiam
[ Dodano: 25 Mar 2010 17:54 ]
aaa i jeszcze bym zapomnial. jakie pierscienie do tego? firmy sa jakies? chodzi mi o PL. jak juz zdejmuje dol to pierscionki przy okazji tez wymienie;) i jak z docieraniem? jaki olej w czasie docierania i jaki po? ten sam czy jakis inny
[ Dodano: 25 Mar 2010 17:54 ]
aaa i jeszcze bym zapomnial. jakie pierscienie do tego? firmy sa jakies? chodzi mi o PL. jak juz zdejmuje dol to pierscionki przy okazji tez wymienie;) i jak z docieraniem? jaki olej w czasie docierania i jaki po? ten sam czy jakis inny
pierścienie to ja bym polecił firmę goetze uszczelka pod głowicę, uszczelniacze zaworowe też tej firmy
co do remontu głowicy to trzeba by rozpocząć od pomiaru szczleności, rozpiąć zawory, zmierzyć średnicę trzonka, sprawdzić luz w prowadnicy, kształt trzonka zaworu, gdy luz w prowadnicy będzie duży może to wskazywać na skrzywienie zaworu, jak co to wymienić zawory, prowadnice, rozwiercić prowadnice, dotrzeć zawory, dać nowe uszczelniacze zaworowe może i sprężynki i talerzyki, można w nowe szklanki zainwestować, można sprawdzić średnicę podpór wałków rozrządu, średnicę czopów na wałkach, jak coś tu będzie nie tak to szlif wałka i rozwiert podpór na większą średnicę i dołożenie panewek, prostoliniowość wałków rozrządu, wysokość krzywek, na koniec planowanie
nowe szpile pod kolektor wydechowy i uszczelki no jest tego trochę i kasy dużo w razie najgorszej opcji
rozbierz ten silnik i jeżeli znajdziesz fachmana z wahadłowym miernikiem średnic polecił bym zmierzyć cylindry każdy w 2 płaszczyznach prostopadłych na 3 wysokościach dół góra i środek jak wyjdzie że są beczułkowate nowe tuleje cylindrów lub rozwiert starych gdy beczułkowatość będzie niewielka do tego odpowiednie pierścienie tłoki, sprawdzić luz sworznia tłoku i to samo nowe korby i sworznie tłokowe, potem panewki i szlif wału, sprawdzić podpory w bloku i odpowiadające im miejsca na wale może też szlif i nowe panewki, nowe uszczelniacze wału, uszczelka pod misę i silnik jak talala
chyba że przy którymś z zabiegów coś pójdzie nie tak i silnik pierdnie po paru km
alem Cię nastraszył
co do remontu głowicy to trzeba by rozpocząć od pomiaru szczleności, rozpiąć zawory, zmierzyć średnicę trzonka, sprawdzić luz w prowadnicy, kształt trzonka zaworu, gdy luz w prowadnicy będzie duży może to wskazywać na skrzywienie zaworu, jak co to wymienić zawory, prowadnice, rozwiercić prowadnice, dotrzeć zawory, dać nowe uszczelniacze zaworowe może i sprężynki i talerzyki, można w nowe szklanki zainwestować, można sprawdzić średnicę podpór wałków rozrządu, średnicę czopów na wałkach, jak coś tu będzie nie tak to szlif wałka i rozwiert podpór na większą średnicę i dołożenie panewek, prostoliniowość wałków rozrządu, wysokość krzywek, na koniec planowanie


rozbierz ten silnik i jeżeli znajdziesz fachmana z wahadłowym miernikiem średnic polecił bym zmierzyć cylindry każdy w 2 płaszczyznach prostopadłych na 3 wysokościach dół góra i środek jak wyjdzie że są beczułkowate nowe tuleje cylindrów lub rozwiert starych gdy beczułkowatość będzie niewielka do tego odpowiednie pierścienie tłoki, sprawdzić luz sworznia tłoku i to samo nowe korby i sworznie tłokowe, potem panewki i szlif wału, sprawdzić podpory w bloku i odpowiadające im miejsca na wale może też szlif i nowe panewki, nowe uszczelniacze wału, uszczelka pod misę i silnik jak talala

alem Cię nastraszył

Ostatnio zmieniony czw mar 25, 2010 19:14 przez RasPL, łącznie zmieniany 1 raz.
mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;

Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;

no nastraszyles
ale chyba nie jest tak zle jak oddam glowice do zakladu i poprosze zeby wszystko sprawdzili. no wiadomo ze to bedzie swoje kosztowac ale oni maja do tego pewnie profesionalny sprzet i to bedzie chwila dla nich a zanim ja bym to sam wszystko ogarnol to bym raczej caly tydzien siedzial
a sprawa wyglada tak ze poszla panewka na korbie 1 tloka. nie wiem czemu. olej byl. moze przebieg 270 tys zrobil swoje. kto wie czy to orginal przebieg
z tego co sie wstepnie zorientowalem to komplet panewek do mnie to koszt +- 200zl. do tego szlif walu tez trzeba ale kosztow nie znam. przy okazji pierscienie (300zl z tego co sie dowiedzialem wstepnie) sprzeglo tez jak juz skrzynia bedzie zdjeta. no i oleje itd to normalne. poczekamy zobaczymy jeszcze



Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 174 gości