Strona 1 z 1

Jakie cisnienie w cylindrach

: śr gru 28, 2005 20:37
autor: dziejo
witam jakie powinno być prawidłowe cisnienie w cylindrach silnik 1.8 75 KM AAM?????????????????????????????????????????????????????????????

: śr gru 28, 2005 20:42
autor: homsky
jak masz na wszystkich cylindrach powyżej 10 atmosfer to jest OK!

: śr gru 28, 2005 20:57
autor: sas_gti
no nie bardzo.....
fabrycznie zadana wartosc to 9,5
zresztą jest w poradach "Oznaczenia i dane techniczne silników produkowanych przez koncern Volkswagena"

takze 9,5 pozdro :pub:

: śr gru 28, 2005 21:18
autor: homsky
sas_gti pisze:no nie bardzo.....
fabrycznie zadana wartosc to 9,5
zresztą jest w poradach "Oznaczenia i dane techniczne silników produkowanych przez koncern Volkswagena"
SAS nie myl pojęć ! Wartość 9,5 jaką podajesz to jest stopień sprężania silnika 1.8 AAM 75KM, wartość czysto matematyczna : stosunek pojemności komory spalania do pojemności całkowitej cylindra! A ciśnienie sprężania dla "zdrowego silnika" powinno być mniej więcej według przelicznika dla silnika czterosuwowego o zapłonie iskrowym: 1,20-1,25 * stopień sprężania, czyli dla silnika jaki ma DZIEJO około 12 atmosfer, ale DZIEJO nie ma silnika o przebiegu 20tys km, więc jeżeli utrzymuje sie ponad 10 atmosfer i jest w miare równe na wszystkich cylindrach, to nie ma się czym przejmować.

: śr gru 28, 2005 21:47
autor: sas_gti
faktycznie!! 9,5 to kompresja, sorkla za błąd

: śr gru 28, 2005 22:15
autor: homsky
sas_gti pisze:faktycznie!! 9,5 to kompresja, sorkla za błąd
OK, każdy sie może pomylić , albo nie doczytac czegoś jak w tabelkach z silnikami w poradach
naraziszko!

: czw gru 29, 2005 13:55
autor: czyś
U mnie w AAM po 150 tysia (przynajmniej tyle mam na zegarze) 11 atmosfer na każdym garze.

: czw gru 29, 2005 17:12
autor: fibolek
A u mnie w RF 1.6 Na gaźnorze Pierburg 2E2 na 1-wszym biegu 12 atmosfer na każdym garze przed planowaniem głowicy i wymianą uszczelki i gumek a tera z nie wiem ale sprawdzę.

: czw gru 29, 2005 17:19
autor: misiek
a u mnie też 1,6 gażnik Pieburg 2E --11 atm. około 190000 tyś.

: czw gru 29, 2005 17:27
autor: fibolek
U mnie wtedy było 189000 kilometrów a teraz jest 209 000 i nie wiem ile ma.

: ndz paź 07, 2007 22:37
autor: Dzaba83
Ja przy swoim 1.8 AAM cisnienie mam po 10 przy przebiegu 231 tys czy to dobry wynik ?? czy powoli mozna myslec o remoncie silnika ??

Re: cyliNDRY

: pn paź 08, 2007 08:18
autor: norek111
niewielki spadek cisnienia na wszystkich cylindrach to jeszcze nie jest taka tragedia problem zaczyna sie dopiero jak masz wiekszy spadek cisnienia na 1 albo 2 cylindrach

Re: cyliNDRY

: pn paź 22, 2007 13:58
autor: Urodzony13marca
norek111 pisze:niewielki spadek cisnienia na wszystkich cylindrach to jeszcze nie jest taka tragedia problem zaczyna sie dopiero jak masz wiekszy spadek cisnienia na 1 albo 2 cylindrach
Czesc, kiedys sie pytalem ale chce odswiezyc temat:
czy wartosci sprezania podane przez mechanika 10|8|10|9 sa wystarczajace? Bo wedlug niego powinienem robic silnik (planowanie, moze cos wiecej itd), bo rowniez wysokie spalanie lpg od tego jest uwarunkowane. A to sa koszty dosyc wysokie (okolo 1k 1,5k zl). W ksiazce wyczytalem, ze prawidlowe sprezanie dla tego silnika (AAM) powinno zawierac sie w przedziale od 9 do 12, ale jezeli jest to wartosc rowna 7,5 to jest to jeszcze wartosc prawidlowa. Co o tym sadzicie?

Re: cyliNDRY

: pn paź 22, 2007 20:07
autor: norek111
smigaj dalej to nie taka tragedia zwiekszone spalanie od tego nie bedzie krytyczne widzialem 0,6 i 0,8 na 2 tlokach i spalanie miescilo sie w normie