Strona 1 z 1
1.8 8V kopci na niebiesko :(
: wt mar 23, 2010 10:56
autor: davka
Witajcie
Mam problem z moim golfikiem MK3 1.8 8V problem tkwi w tym ze troche kopci na niebiesko i nie wiem czym to jest spowodowane mozliwe ze jest zalany olejem półsyntetykiem a przebieg mam 230.000 ? czy moze to cos innego ?
PZDR
: wt mar 23, 2010 11:06
autor: guti
davka pisze:czy moze to cos innego ?
silnik Ci sie konczy

nic innego ..
: wt mar 23, 2010 11:14
autor: Vii
niebieski dym = najgorszy dym.. Traci cisnienie sprezania = koniec
: wt mar 23, 2010 11:32
autor: Qto
davka pisze:mozliwe ze jest zalany olejem półsyntetykiem
olej ok...silnik już nie daje rady
: wt mar 23, 2010 11:51
autor: davka
ok dzieki za info pzdr

: wt mar 23, 2010 12:30
autor: TOMASZ13
wyjmij bagnet i przyłóż palec jak będziesz czuł ze powietrze tam daje to już końcówka tego silnika ale sam fakt ze niebieski dym świadczy o tym ze pierścieni już nie masz

Re: 1.8 8V kopci na niebiesko :(
: wt mar 23, 2010 12:35
autor: oldstaszek
davka pisze:Witajcie
Mam problem z moim golfikiem MK3 1.8 8V problem tkwi w tym ze troche kopci na niebiesko i nie wiem czym to jest spowodowane mozliwe ze jest zalany olejem półsyntetykiem a przebieg mam 230.000 ? czy moze to cos innego ?
PZDR
Może sprecyzuj - kiedy dymi / w jakich momentach / zimny / ciepły itd.
Im więcej dasz precyzyjnego opisu tym łatwiej coś można podpowiedzieć.
Nie śpiesz się z przyjęciem "silnik padnięty" - jest dużo innych przyczyn...

: wt mar 23, 2010 12:42
autor: guti
oldstaszek pisze:Nie śpiesz się z przyjęciem "silnik padnięty" - jest dużo innych przyczyn...
czyzbym widział preludium do Xeramic ???
no to teraz będzie pole do popisu

jak sie okaze z to naprawde jest złom silnik , pierscienie puszczają..( wlasciciel mi pisał PWa.. ze kopci na ciepłym.. )
to teraz mozna pomierzyc silnik i dac go do ceramizatorów..

tylko zeby nie wyszło , ze np uszczelniacze szlag trafił.. a rzekomo ceramizator naprawił pierscienie

: wt mar 23, 2010 12:49
autor: oldstaszek
guti pisze:oldstaszek pisze:Nie śpiesz się z przyjęciem "silnik padnięty" - jest dużo innych przyczyn...
czyzbym widział preludium do Xeramic ???
no to teraz będzie pole do popisu

jak sie okaze z to naprawde jest złom silnik , pierscienie puszczają..( wlasciciel mi pisał PWa.. ze kopci na ciepłym.. )
to teraz mozna pomierzyc silnik i dac go do ceramizatorów..

tylko zeby nie wyszło , ze np uszczelniacze szlag trafił.. a rzekomo ceramizator naprawił pierscienie

Twój post wyjaśnił tylko jedno - że miałeś kontakt na PW.
Co do pozostałej treści - absolutnie nic nie wnosi - taki był cel tego postu?...
Zostawiam koledze GUTI ten temat - na tym zakończyłem swój udział w tym temacie...

: wt mar 23, 2010 14:35
autor: Paweł Marek
Spokojnie. Może ja podsumuję bez zbędnych wywodów.
davka, niebieskie spaliny świadcza o spalaniu oleju przez silnik. Może być spowodowane zużyciem uszczelniaczy zaworowych razem lub bez zużycia prowadnic zaworowych - wówczas silnik kopci okresowo nie stale spalając olej gromadzący sie na zaworach, temperatrura niema żadnego znaczenia. Koszty naprawy umniarkowane
Może spalać olej z powodu zużytych pierścieni tłokowych łącznie lub bez zużycia gładzie tłoka i samego tłoka - naprawa znacznie droższa.
Moga być onbie te sprawy - mamy całkowity temont silnika - nie bardzo opłacalny.
Więc do mechanika i diagnoza, potem leczenie.