Strona 1 z 2
Co zrobić by pił mniej oleju - POMOCY (MK3-1.9 TDi)
: śr gru 28, 2005 14:59
autor: Lennox
Mój MK3 1.9TDi chyba zaczyna wcinać olej, na 8 tys wypił mi ok 2 litry i kopci na biało w czasie jazdy.
Czy sam szlif pierścieni coś da ? Co zrobić by najmniejszym koszem uratować sie trochę, przywiozłem to autko 6 miesięcy temu i cała reszta jest super tylko właśnie z tym olejem mam kłopot.
Proszę o pomoc
: śr gru 28, 2005 15:05
autor: pawell
Mozesz dolac Motdoktora. Na jakis czas pomoze
: śr gru 28, 2005 15:09
autor: Michael G60
A na jakim oleju jeździsz np., wszystko spoko poza tym braniem oleju ??
: śr gru 28, 2005 15:12
autor: Lennox
Nie wiedziałem na jakim oleju auto biegało w niemczech wiec wlałem 15W/40 ELF TDI.
Poza tym poborem oleju jest wszystko w porządku, i dlatego właśnie chce sie jakos poratować, bo gdyby tam jescze cos sie sypało to bym myślał o sprzedaży.
: śr gru 28, 2005 15:14
autor: Corvax
Mozesz dolac Motdoktora. Na jakis czas pomoze
nie w tym aucie
Lennox pisze:Czy sam szlif pierścieni coś da ?
Najpierw sprawdź gdzie znika olej - czy piescienie czy turbina.
: śr gru 28, 2005 15:17
autor: Lennox
A czy sam w jakiś sposób mogę to sprawdzić czy tylko gdzieś u mechanika ?
: śr gru 28, 2005 16:19
autor: Rafaello27
Może uszczelniacze zaworów puszczają olej i jest spalany w komorze ???
Zużycie oleju 0.25L / 1000km nie jest jeszcze aż tak tragiczne - może jednak to uszczelniacze ???
Podjedź do dobrego mechanika.
: śr gru 28, 2005 17:12
autor: wara99
moze bledem bylo zalanie silnika elfem bo z tego co wiem to elf okrutnie pluka silnik , moze ci wyczyscil ladnie pieknie i dlatego sobie popija .
: śr gru 28, 2005 17:48
autor: barca90
Takie zużycie oleju to nic strasznego. Tylko na dłuższą metę tak nie pojeżdzisz i będzie brał coraz więcej. Kolega przerabiał ten temat. Na początku silniczek brał 1,5 l na 10000 km. Jednak po przejechaniu 30000 km łykał mu już 1 l oleju na 2000.Wymienił uszczelniacze ale to nic nie dało. Następnie zrobił szlif głowicy. Trochę pomogło ale niewiele. Na końcu wymienił pierścienie. Okazało sie ze pierścieni prawie wogóle nie było(były zjechane po 0,5 mm). Ale pomogło. Po wymianie bierze 0,7l oleju na 10000. (tak mówił przynajmniej). To spróbuj wymienić uszczelniacze ale jak nie pomoże to od razu wymieniaj pierścienie.Lepiej wcześniej to zrobić bo może nie trzeba będzie robić szlifu cylindrów. Przy okazji splanuj sobie głowicę. Z naprawą powinieneś sie zmieścić w 600 zł (160 zł komplet pierścieni, 80 uszczelka pod głowice, szlif głowicy do 100 zł, wymiana pierścieni 80 zł, demontaż i montaż silniczka 140 zł.(tyle to kosztowało kolegę wiem bo byłem z nim po odbiór autka)
: śr gru 28, 2005 20:11
autor: ćwikła
a jaki masz przebieg???chodzi mi oczywiscie orginalny..moje vento ma 270 na liczniku u łyka jakies 0,2 na wymiane...moze masz juz zajechany silnik!!!powiem ci ze jak przy tym przebiegu cvo mam leje nadal półsyntetyk i jest git...wczoraj wymieniłem swieczki bo tylko jedna była dobra i autko cyka jak nowe z fabryki
: czw gru 29, 2005 08:23
autor: Lennox
O bardzo wam dziękuje za podpowiedzi.
Co do przebiego to auto ma na liczniku 190 tys (97r) ale wiecie jak jest z tym przebiegiem.....
posprawdzam wszystko i dam znać.
Pozdrawiam was serdecznie.
: czw gru 29, 2005 14:05
autor: czyś
To co pisze barca 90, tj. 140 złotych za demontaż i montaż silnika (tj. głowica, pierścienie)to wydaje mi się raczej nierealne, sorki, za 140 zł to z trudem znajdziesz chętnego do wymiany uszczelki pod głowicą. Może za samą wymianę pierścieni, bez demontażu silnika (z kanału, od dołu) to może jeszcze, ale z głowicą koszty polecą w górę znacznie, m.zd. nawet do 300 zł lub więcej. To tylkomoja opinia, ale co wy na to?
Re: Co zrobić by pił mniej oleju - POMOCY (MK3-1.9 TDi)
: czw gru 29, 2005 15:52
autor: marekk
Lennox pisze:Mój MK3 1.9TDi chyba zaczyna wcinać olej, na 8 tys wypił mi ok 2 litry i kopci na biało w czasie jazdy....
skoro kopci na bialo to nie masz przypadkiem oleju w plynie chlodniczym?? Jego nie ubywa rowniez???