Co zrobić by pił mniej oleju - POMOCY (MK3-1.9 TDi)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Lennox
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: czw cze 23, 2005 19:39
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontakt:

Co zrobić by pił mniej oleju - POMOCY (MK3-1.9 TDi)

Post autor: Lennox » śr gru 28, 2005 14:59

Mój MK3 1.9TDi chyba zaczyna wcinać olej, na 8 tys wypił mi ok 2 litry i kopci na biało w czasie jazdy.
Czy sam szlif pierścieni coś da ? Co zrobić by najmniejszym koszem uratować sie trochę, przywiozłem to autko 6 miesięcy temu i cała reszta jest super tylko właśnie z tym olejem mam kłopot.
Proszę o pomoc
Ostatnio zmieniony śr gru 28, 2005 15:15 przez Lennox, łącznie zmieniany 1 raz.



pawell
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: śr paź 12, 2005 18:47
Lokalizacja: Gdańsk&Warszawa
Kontakt:

Post autor: pawell » śr gru 28, 2005 15:05

Mozesz dolac Motdoktora. Na jakis czas pomoze



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1332
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » śr gru 28, 2005 15:09

A na jakim oleju jeździsz np., wszystko spoko poza tym braniem oleju ??


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Lennox
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: czw cze 23, 2005 19:39
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: Lennox » śr gru 28, 2005 15:12

Nie wiedziałem na jakim oleju auto biegało w niemczech wiec wlałem 15W/40 ELF TDI.

Poza tym poborem oleju jest wszystko w porządku, i dlatego właśnie chce sie jakos poratować, bo gdyby tam jescze cos sie sypało to bym myślał o sprzedaży.



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » śr gru 28, 2005 15:14

Mozesz dolac Motdoktora. Na jakis czas pomoze

nie w tym aucie

Lennox pisze:Czy sam szlif pierścieni coś da ?
Najpierw sprawdź gdzie znika olej - czy piescienie czy turbina.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Lennox
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: czw cze 23, 2005 19:39
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: Lennox » śr gru 28, 2005 15:17

A czy sam w jakiś sposób mogę to sprawdzić czy tylko gdzieś u mechanika ?



Rafaello27
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: sob lis 26, 2005 13:51
Lokalizacja: Rabka Zdrój

Post autor: Rafaello27 » śr gru 28, 2005 16:19

Może uszczelniacze zaworów puszczają olej i jest spalany w komorze ???

Zużycie oleju 0.25L / 1000km nie jest jeszcze aż tak tragiczne - może jednak to uszczelniacze ???

Podjedź do dobrego mechanika.



wara99

Post autor: wara99 » śr gru 28, 2005 17:12

moze bledem bylo zalanie silnika elfem bo z tego co wiem to elf okrutnie pluka silnik , moze ci wyczyscil ladnie pieknie i dlatego sobie popija .



barca90
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: sob lis 26, 2005 11:46
Lokalizacja: Beskidy
Kontakt:

Post autor: barca90 » śr gru 28, 2005 17:48

Takie zużycie oleju to nic strasznego. Tylko na dłuższą metę tak nie pojeżdzisz i będzie brał coraz więcej. Kolega przerabiał ten temat. Na początku silniczek brał 1,5 l na 10000 km. Jednak po przejechaniu 30000 km łykał mu już 1 l oleju na 2000.Wymienił uszczelniacze ale to nic nie dało. Następnie zrobił szlif głowicy. Trochę pomogło ale niewiele. Na końcu wymienił pierścienie. Okazało sie ze pierścieni prawie wogóle nie było(były zjechane po 0,5 mm). Ale pomogło. Po wymianie bierze 0,7l oleju na 10000. (tak mówił przynajmniej). To spróbuj wymienić uszczelniacze ale jak nie pomoże to od razu wymieniaj pierścienie.Lepiej wcześniej to zrobić bo może nie trzeba będzie robić szlifu cylindrów. Przy okazji splanuj sobie głowicę. Z naprawą powinieneś sie zmieścić w 600 zł (160 zł komplet pierścieni, 80 uszczelka pod głowice, szlif głowicy do 100 zł, wymiana pierścieni 80 zł, demontaż i montaż silniczka 140 zł.(tyle to kosztowało kolegę wiem bo byłem z nim po odbiór autka)



Awatar użytkownika
ćwikła
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 977
Rejestracja: pt gru 24, 2004 10:58
Kontakt:

Post autor: ćwikła » śr gru 28, 2005 20:11

a jaki masz przebieg???chodzi mi oczywiscie orginalny..moje vento ma 270 na liczniku u łyka jakies 0,2 na wymiane...moze masz juz zajechany silnik!!!powiem ci ze jak przy tym przebiegu cvo mam leje nadal półsyntetyk i jest git...wczoraj wymieniłem swieczki bo tylko jedna była dobra i autko cyka jak nowe z fabryki


ALPINE CDA-7894RB
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6

Lennox
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: czw cze 23, 2005 19:39
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: Lennox » czw gru 29, 2005 08:23

O bardzo wam dziękuje za podpowiedzi.
Co do przebiego to auto ma na liczniku 190 tys (97r) ale wiecie jak jest z tym przebiegiem.....

posprawdzam wszystko i dam znać.
Pozdrawiam was serdecznie.



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » czw gru 29, 2005 14:05

To co pisze barca 90, tj. 140 złotych za demontaż i montaż silnika (tj. głowica, pierścienie)to wydaje mi się raczej nierealne, sorki, za 140 zł to z trudem znajdziesz chętnego do wymiany uszczelki pod głowicą. Może za samą wymianę pierścieni, bez demontażu silnika (z kanału, od dołu) to może jeszcze, ale z głowicą koszty polecą w górę znacznie, m.zd. nawet do 300 zł lub więcej. To tylkomoja opinia, ale co wy na to?


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

marekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: pn cze 06, 2005 09:16
Lokalizacja: Lyski - Rybnik
Kontakt:

Re: Co zrobić by pił mniej oleju - POMOCY (MK3-1.9 TDi)

Post autor: marekk » czw gru 29, 2005 15:52

Lennox pisze:Mój MK3 1.9TDi chyba zaczyna wcinać olej, na 8 tys wypił mi ok 2 litry i kopci na biało w czasie jazdy....
skoro kopci na bialo to nie masz przypadkiem oleju w plynie chlodniczym?? Jego nie ubywa rowniez???



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 229 gości