Nieuchronny swap silnika. PNka ledwo dyszy
: pn mar 22, 2010 23:35
Witam Panowie. na poczatku krótkie usprawiedliwienie. wiem że na forum jest już masa tematów apropo swapa silnik, przegladałem je ale niestety nieznalazłem informacji dokładnie tych, których szukałem. Stąd nowy temat.
Mój 1.6 PN juz ledwo dyszy. 2ee uniemożliwił jazdę na benzynie i silnik ostatnie 4 lata latał tylko na lpg. Myśle o wymianie silnika na 1.8 . Na forum wyczytałem że silnik RP jest najbardziej bezawaryjny i niemal stworzony do LPG. Bardzo dobrze go toleruje. Pobieznie wyczytałem równiez że swap z 1.6PN na 1.8 RP niejest zbyt kłopotliwy w porównaniu do innych swapów. Mam kilka pytań co do silnika RP. W jaki sposó jest on zasilany? Jakie jest spalanie tego silnika (lpg) w porównaniu z 1.6 PN??
Co dokładnie będzie mi potrzebne do swapa prócz silnika? Co z elektryką? Co ze skrzynią biegów? U mnie w tej chliwi jest 4S i sprawuje się świetnie, chciałbym ją zostawic. Mój silnik dostał niedawno nowiutkie świece, przewody WN, kopułkę , palec i alternator z nowymi szczotkami i łożyskami. Wszystko orginalne i kosztowało mnie jakies 350zł. Chciałbym przełożyć te wyżej wymienione elementy do RPka. Czy będa pasowały? Instalacje lgp tez chciałbym zostawić. Czy jest to możliwe?
Czy w jakiś sposób można ocenić stan silnika mając go na wieszku? Poza samochodem bez mozliwości odpalenia?
jestem nieco zielony jesli chodzi o mechanikę, ale pracuję w warsztacie, co prawda na lakierni ale mam zyczliwych kolegów na mechanice którzy na pewno mi pomogą w przekładce.
W zamian za porady służe fachową porada lakierniczą. Pozdrawiam
Mój 1.6 PN juz ledwo dyszy. 2ee uniemożliwił jazdę na benzynie i silnik ostatnie 4 lata latał tylko na lpg. Myśle o wymianie silnika na 1.8 . Na forum wyczytałem że silnik RP jest najbardziej bezawaryjny i niemal stworzony do LPG. Bardzo dobrze go toleruje. Pobieznie wyczytałem równiez że swap z 1.6PN na 1.8 RP niejest zbyt kłopotliwy w porównaniu do innych swapów. Mam kilka pytań co do silnika RP. W jaki sposó jest on zasilany? Jakie jest spalanie tego silnika (lpg) w porównaniu z 1.6 PN??
Co dokładnie będzie mi potrzebne do swapa prócz silnika? Co z elektryką? Co ze skrzynią biegów? U mnie w tej chliwi jest 4S i sprawuje się świetnie, chciałbym ją zostawic. Mój silnik dostał niedawno nowiutkie świece, przewody WN, kopułkę , palec i alternator z nowymi szczotkami i łożyskami. Wszystko orginalne i kosztowało mnie jakies 350zł. Chciałbym przełożyć te wyżej wymienione elementy do RPka. Czy będa pasowały? Instalacje lgp tez chciałbym zostawić. Czy jest to możliwe?
Czy w jakiś sposób można ocenić stan silnika mając go na wieszku? Poza samochodem bez mozliwości odpalenia?
jestem nieco zielony jesli chodzi o mechanikę, ale pracuję w warsztacie, co prawda na lakierni ale mam zyczliwych kolegów na mechanice którzy na pewno mi pomogą w przekładce.
W zamian za porady służe fachową porada lakierniczą. Pozdrawiam