Problem z układem chłodzenia Golf II 1.6

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ochentm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn mar 22, 2010 22:10
Lokalizacja: KOŁ

Problem z układem chłodzenia Golf II 1.6

Post autor: ochentm » pn mar 22, 2010 22:17

Witam. Mam problem w golfie.
Początkowo nie miałem ogrzewania w samochodzie ponieważ uszkodził się termostat. Wymieniłem go, a korzystając z okazji ze płynu w układzie nie ma to wymieniłem również pompę wody ponieważ już sie wysłużyła.

Zastanawia mnie teraz czy układ nie jest zapowietrzony (czy może coś innego?)

Po przejechaniu 5 km na zakresie temperatury jest na przedziale 50 %, co mnie niepokoi przewody chłodnicze są bardzo napęczniałe. Gdy na zimnym silniku uzupełnie płyn do odpowiedniej objętości, to na gorącym jest go pod sam korek. Tak więc jak gdzies musze dalej jechac to staje co jakis czas i spuszczam ciśnienie.

Co może z tym wszystkim być ?

PS. Co jest z licznikiem prędkości? Tzn. prędkość jest pokazywane, ale przebieg się zatrzymał. Co robić?


Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony pn mar 22, 2010 22:18 przez ochentm, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » pn mar 22, 2010 23:06

Układ do odpowietrzenia to raz a dwa .. licznik na stół bo wygląda na mechaniczne uszkodzenie,,, może zębatki się wytarły lub coś innego ... na odległość i bez wyciągnięcia nie powiem za wiele...


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » pn mar 22, 2010 23:15

ochentm pisze:Po przejechaniu 5 km na zakresie temperatury jest na przedziale 50 %
TO by wyglądało na normę, połowa skali to 90 stopni.
ochentm pisze:przewody chłodnicze są bardzo napęczniałe
Tak też powinno być w normalnym stanie jest ciśnienie około 1,5 bar.
ochentm pisze:na gorącym jest go pod sam korek. Tak więc jak gdzies musze dalej jechac to staje co jakis czas i spuszczam ciśnienie.
Ja bym spróbował jeszcze wymienic korek zbiorniczka płynu chłdzącego.



ochentm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn mar 22, 2010 22:10
Lokalizacja: KOŁ

Post autor: ochentm » pn mar 22, 2010 23:39

A co z tym faktem że po rozgrzaniu silnika jest płynu chłodzącego pod sam korek (dosłownie) ? Wcześniej przed wymianą tego wszystkiego było tak, że nie zaleznie czy silnik gorący czy zimny to nieznacznie zmieniał się poziom cieczy, ale teraz to przesada...

Wcześniej miałem taką sytuacje ze mi już rozwaliło przewody wywołane wysokim ciśnieniem. Dlatego teraz jestem na to wyczulony.

A jak do tej pory dziękuje za w/w odpowiedzi.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » pn mar 22, 2010 23:42

ochentm pisze:co z tym faktem że po rozgrzaniu silnika jest płynu chłodzącego pod sam korek
Może płyn się gotuje.



ochentm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn mar 22, 2010 22:10
Lokalizacja: KOŁ

Post autor: ochentm » pn mar 22, 2010 23:45

Gotuje ? z jakiej racji ? temp.wrzenia glikolu to ok. 200'C.

Poza tym układ wymuszony tzn. wiatrak działa. Praktycznie w kazdej jeździe się włącza.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » pn mar 22, 2010 23:47

Spróbuj z tym korkiem



ochentm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn mar 22, 2010 22:10
Lokalizacja: KOŁ

Post autor: ochentm » pn mar 22, 2010 23:50

A jak ewentualnie odpowietrzy układ ? Sciągając dokładnie który przewód od nagrzewnicy ?



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » pn mar 22, 2010 23:58

nic nie ściągasz. Układ ma sie sam odpowietrzać. Sprawdź tylko jeszcze drożnośc wężyka między chłodnicą a zbiorniczkiem, tego cienkiego.



ochentm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn mar 22, 2010 22:10
Lokalizacja: KOŁ

Post autor: ochentm » wt mar 23, 2010 00:06

To sprawdzałem. Jest drożny.

[ Dodano: 25 Mar 2010 22:51 ]
Gdzie jest pompa paliwa w Golfie II, 1.6 ?

[ Dodano: 25 Mar 2010 22:52 ]
Gdzie jest pompa paliwa w Golfie II, 1.6 ?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 121 gości