Strona 1 z 1

Podłączenie obrotomierza z wersji GTI pod silnik diesla

: ndz mar 21, 2010 22:57
autor: Dansli
Witam na wstepie powiem ze jest to mój pierwszy jak narazie post choc na forum goszcze juz dłuzszy czas ;p

wrócmy do sedna sprawy otóż mam golfa MK II wersje GTI a silnik diesla i rodzi sie problem jak podłączyć obrotomierz ( dodam ze niechce zmieniac zegarów na te z diesla gdyz te z GTI sa z tym wyswietlaczem z MFA :helm: )
czytałem inne tematy na ten temat korzystałem z szukajki i rzetelnej odpowiedzi nie było prosze o pomoc i wyoślenie mi tego w miare mozliwosci jakis schemacik lub poprostu fajny opis :bajer:
podobno jest taka mozliwosc by tak to przerobić bo koledzy tak robili ale nie do konca wytłumaczyli :(
dzieki za pomoc

: ndz mar 21, 2010 23:43
autor: beru3
Z tego co wiem to obroty są brane z alternatora o ile odpowiedni posiadasz. Może gdzieś znajdę schemat

: śr mar 24, 2010 22:10
autor: Dansli
odswierzam :bajer:

: śr mar 24, 2010 22:50
autor: jhosef
W benzyniaku sygnał jest brany z cewki zapłonowej. W dieslu z altka, kiedyś czytałem na elektrodzie. Częstym problemem było wysokie wskazanie obrotów na jałowym - inna częstotliwość impulsów. Przeszukaj elektrodę a coś znajdziesz.

: śr mar 24, 2010 23:03
autor: Zico63b
Jeśli alternator posiada wyjście oznaczone "W" (to zwykły konektorek), to przewód oryginalnie idący z obrotomierza (z zegarów, dokładnie rzecz biorąc) odpinamy od zacisku sterowania cewki (1) i doprowadzamy do w/w styku W w alternatorze - powinno działać.
Jeśli alternator nie ma tego wejścia, to niestety ale "klapa" :blush:
Na tej elektrodzie" może mieli schematy jak pobrać sygnał do obrotomierza z alternatora "benzynowego"? To byłoby ciekawe... :-k


:dol: Pięknie widać to w ETK-a: GO 1990 9 19 213-05 oraz GO 1990 9 19 214-05 :dol:

: śr mar 24, 2010 23:18
autor: Paweł Marek
gdzieś było jak dorobić to wyjście, to bardzo proste tylko trzeba znaleźć, trzeba rozebrać altek do tego.
A co do licznika z mk2, znowuż nie wiem gdzie ale zdaje się on ma jakby budowę modułową nie tak jak w mk3, i wystarczy odpowiednią część czyli obrotomierz i może jakąś płytkę przełożyć

: śr mar 24, 2010 23:33
autor: jhosef
Zico63b, były ale ja nie miałem punktów aby pobrać. Z resztą trafiłem na temat przypadkowo szukając czegoś innego.

: czw mar 25, 2010 09:55
autor: RasPL
Aby obroty były pokazywane prawidłowo to alternator na tym wyjściu W musiał by dać 2 sygnały na 1 obrót wału, pamiętając że alternator napędzany jest przekładnią pasową można policzyć ile powinien dać impulsów na jeden obrót wirnika