Podłączenie obrotomierza z wersji GTI pod silnik diesla
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Dansli
- Ma gadane
- Posty: 198
- Rejestracja: czw lut 25, 2010 15:27
- Lokalizacja: Wisła
- Auto: GOLF4 4mot. ARL; GOLF 6R CRZA
Podłączenie obrotomierza z wersji GTI pod silnik diesla
Witam na wstepie powiem ze jest to mój pierwszy jak narazie post choc na forum goszcze juz dłuzszy czas ;p
wrócmy do sedna sprawy otóż mam golfa MK II wersje GTI a silnik diesla i rodzi sie problem jak podłączyć obrotomierz ( dodam ze niechce zmieniac zegarów na te z diesla gdyz te z GTI sa z tym wyswietlaczem z MFA )
czytałem inne tematy na ten temat korzystałem z szukajki i rzetelnej odpowiedzi nie było prosze o pomoc i wyoślenie mi tego w miare mozliwosci jakis schemacik lub poprostu fajny opis
podobno jest taka mozliwosc by tak to przerobić bo koledzy tak robili ale nie do konca wytłumaczyli
dzieki za pomoc
wrócmy do sedna sprawy otóż mam golfa MK II wersje GTI a silnik diesla i rodzi sie problem jak podłączyć obrotomierz ( dodam ze niechce zmieniac zegarów na te z diesla gdyz te z GTI sa z tym wyswietlaczem z MFA )
czytałem inne tematy na ten temat korzystałem z szukajki i rzetelnej odpowiedzi nie było prosze o pomoc i wyoślenie mi tego w miare mozliwosci jakis schemacik lub poprostu fajny opis
podobno jest taka mozliwosc by tak to przerobić bo koledzy tak robili ale nie do konca wytłumaczyli
dzieki za pomoc
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Jeśli alternator posiada wyjście oznaczone "W" (to zwykły konektorek), to przewód oryginalnie idący z obrotomierza (z zegarów, dokładnie rzecz biorąc) odpinamy od zacisku sterowania cewki (1) i doprowadzamy do w/w styku W w alternatorze - powinno działać.
Jeśli alternator nie ma tego wejścia, to niestety ale "klapa"
Na tej elektrodzie" może mieli schematy jak pobrać sygnał do obrotomierza z alternatora "benzynowego"? To byłoby ciekawe...
Pięknie widać to w ETK-a: GO 1990 9 19 213-05 oraz GO 1990 9 19 214-05
Jeśli alternator nie ma tego wejścia, to niestety ale "klapa"
Na tej elektrodzie" może mieli schematy jak pobrać sygnał do obrotomierza z alternatora "benzynowego"? To byłoby ciekawe...
Pięknie widać to w ETK-a: GO 1990 9 19 213-05 oraz GO 1990 9 19 214-05
Ostatnio zmieniony śr mar 24, 2010 23:28 przez Zico63b, łącznie zmieniany 2 razy.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
gdzieś było jak dorobić to wyjście, to bardzo proste tylko trzeba znaleźć, trzeba rozebrać altek do tego.
A co do licznika z mk2, znowuż nie wiem gdzie ale zdaje się on ma jakby budowę modułową nie tak jak w mk3, i wystarczy odpowiednią część czyli obrotomierz i może jakąś płytkę przełożyć
A co do licznika z mk2, znowuż nie wiem gdzie ale zdaje się on ma jakby budowę modułową nie tak jak w mk3, i wystarczy odpowiednią część czyli obrotomierz i może jakąś płytkę przełożyć
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Aby obroty były pokazywane prawidłowo to alternator na tym wyjściu W musiał by dać 2 sygnały na 1 obrót wału, pamiętając że alternator napędzany jest przekładnią pasową można policzyć ile powinien dać impulsów na jeden obrót wirnika
Ostatnio zmieniony czw mar 25, 2010 09:57 przez RasPL, łącznie zmieniany 1 raz.
mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 166 gości