Podłączenie obrotomierza z wersji GTI pod silnik diesla

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Dansli
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: czw lut 25, 2010 15:27
Lokalizacja: Wisła
Auto: GOLF4 4mot. ARL; GOLF 6R CRZA

Podłączenie obrotomierza z wersji GTI pod silnik diesla

Post autor: Dansli » ndz mar 21, 2010 22:57

Witam na wstepie powiem ze jest to mój pierwszy jak narazie post choc na forum goszcze juz dłuzszy czas ;p

wrócmy do sedna sprawy otóż mam golfa MK II wersje GTI a silnik diesla i rodzi sie problem jak podłączyć obrotomierz ( dodam ze niechce zmieniac zegarów na te z diesla gdyz te z GTI sa z tym wyswietlaczem z MFA :helm: )
czytałem inne tematy na ten temat korzystałem z szukajki i rzetelnej odpowiedzi nie było prosze o pomoc i wyoślenie mi tego w miare mozliwosci jakis schemacik lub poprostu fajny opis :bajer:
podobno jest taka mozliwosc by tak to przerobić bo koledzy tak robili ale nie do konca wytłumaczyli :(
dzieki za pomoc



beru3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pt cze 05, 2009 20:36
Lokalizacja: Chybie

Post autor: beru3 » ndz mar 21, 2010 23:43

Z tego co wiem to obroty są brane z alternatora o ile odpowiedni posiadasz. Może gdzieś znajdę schemat



Awatar użytkownika
Dansli
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: czw lut 25, 2010 15:27
Lokalizacja: Wisła
Auto: GOLF4 4mot. ARL; GOLF 6R CRZA

Post autor: Dansli » śr mar 24, 2010 22:10

odswierzam :bajer:


Montaż i serwis ogrzewań postojowych WEBASTO. Adaptacje, kodowania itd.

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » śr mar 24, 2010 22:50

W benzyniaku sygnał jest brany z cewki zapłonowej. W dieslu z altka, kiedyś czytałem na elektrodzie. Częstym problemem było wysokie wskazanie obrotów na jałowym - inna częstotliwość impulsów. Przeszukaj elektrodę a coś znajdziesz.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » śr mar 24, 2010 23:03

Jeśli alternator posiada wyjście oznaczone "W" (to zwykły konektorek), to przewód oryginalnie idący z obrotomierza (z zegarów, dokładnie rzecz biorąc) odpinamy od zacisku sterowania cewki (1) i doprowadzamy do w/w styku W w alternatorze - powinno działać.
Jeśli alternator nie ma tego wejścia, to niestety ale "klapa" :blush:
Na tej elektrodzie" może mieli schematy jak pobrać sygnał do obrotomierza z alternatora "benzynowego"? To byłoby ciekawe... :-k


:dol: Pięknie widać to w ETK-a: GO 1990 9 19 213-05 oraz GO 1990 9 19 214-05 :dol:
Ostatnio zmieniony śr mar 24, 2010 23:28 przez Zico63b, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr mar 24, 2010 23:18

gdzieś było jak dorobić to wyjście, to bardzo proste tylko trzeba znaleźć, trzeba rozebrać altek do tego.
A co do licznika z mk2, znowuż nie wiem gdzie ale zdaje się on ma jakby budowę modułową nie tak jak w mk3, i wystarczy odpowiednią część czyli obrotomierz i może jakąś płytkę przełożyć


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » śr mar 24, 2010 23:33

Zico63b, były ale ja nie miałem punktów aby pobrać. Z resztą trafiłem na temat przypadkowo szukając czegoś innego.



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » czw mar 25, 2010 09:55

Aby obroty były pokazywane prawidłowo to alternator na tym wyjściu W musiał by dać 2 sygnały na 1 obrót wału, pamiętając że alternator napędzany jest przekładnią pasową można policzyć ile powinien dać impulsów na jeden obrót wirnika
Ostatnio zmieniony czw mar 25, 2010 09:57 przez RasPL, łącznie zmieniany 1 raz.


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 296 gości