Strona 1 z 2

Przekaźnik 31

: ndz mar 21, 2010 19:15
autor: Młody90
Witam. Od razu pisze ze szukalem tematow na temat tego przekaznika , troche sie dowiedzialem ale mam inny problem troszke i inne pytanie. :jezor:

Otóż bo wylaczeniu silnika zalaczyl mi sie wentylator i nie chcial wylaczyc , otworzylem maske i chwile postalem , po ok 10 min slyszalem szczelanie w aucie no to ide i dochodzi ze skrzynki z bezpiecznikami , i to byl wlasnie przekaznik 31 ktory strzelał poprostu (z tego co wyczytalem to ten przekaznik jest po to by wylaczyc wentylator w granicach czasu 10=12min)
wyjalem go i przestalo strzelac i w ogole krecic.

Mam dwa pytania

Jak go wymienie to zacznie sie normalnie wyłaczaC ?
Skad takie strzelanie w bezpieczniku ?

Z gory dzieki :pub:

: ndz mar 21, 2010 19:25
autor: dziejo
Jak go wymienie to zacznie sie normalnie wyłaczaC ?
trzeba by było sprawdzić czujnik w chłodnicy to 1 on wysyła sygnał aby włączyć wentylator
a przekaznik swoją droga

: ndz mar 21, 2010 19:32
autor: Młody90
dziejo pisze:trzeba by było sprawdzić czujnik w chłodnicy
w chlodnicy to jest ten po prawej stronie u dołu ? czy ten co jest przy wentylatorze ?

: ndz mar 21, 2010 19:35
autor: Zico63b
W samochodzie Kolegi jest układ "dochładzania" silnika po wyłączeniu zapłonu. Jest nim przekaźnik 31 ale sterowany jest także (oprócz głównego włącznika w chłodnicy) czujnikiem z jednym pinem w przewodzie wodnym lub trójniku przy głowicy. Rozpoznać można ten czujnik po przewodzie do niego idącym bo ma kolor czarno-brązowy. Przewód ten jest bardzo cienki, tylko 0,5mm co bardzo wprowadza w błąd, no bo jak to? taki cienki ma być do wentylatora? Ale to tylko sterowanie, nie zasilanie. Może jest też w chłodnicy właśnie.

: ndz mar 21, 2010 19:42
autor: Młody90
Zico63b pisze:czujnikiem z jednym pinem w przewodzie wodnym lub trójniku przy głowicy. Rozpoznać można ten czujnik po przewodzie do niego idącym bo ma kolor czarno-brązowy
i jak go znajde to co mam sprawdzic ? mam go poprostu odlaczyc i sprawdzic czy kreci dalej ?

: ndz mar 21, 2010 19:48
autor: Zico63b
Odłączyć i sprawdzić, dotknąć masy i sprawdzić. a najpewniejszym wyjściem jest wymiana.
Spojrzę ile kosztuje przekaźnik a ile ten czujnik - i wówczas można pomyśleć od czego zacząć.

Ori czujnik to 15€ a ori przekaźnik to 32€, zamienniki będą tańsze ale proporcje pozostaną.
Po odpięciu wtyczki na czujniku wentylator powinien się zatrzymać. Czujnik włącza styk przekaźnika przy 70°C płynu.

: ndz mar 21, 2010 20:05
autor: Młody90
ja odlaczylem czujnik ktory jest na wetnylatorze i sie zatrzymał , przekaznik sprobuje załatwic ze szrotu :bajer: :bigok:

a czujnik o ktorym mowiles jednopinowy to musze poszukac i moze znajde

: ndz mar 21, 2010 20:10
autor: Zico63b
Jeśli tak, to widać że czujnikowi "odbiło" i mimo że silnik jest już zimny - rozkazuje przekaźnikowi chłodzić wentylatorem nadal :grin:

: ndz mar 21, 2010 20:18
autor: Paweł Marek
Młody90, nie napisałes typu silnika, wystarczy że z czujnika dodatkowego o którym koledzy piszą spadnie kabelek i dotyka do masy. W silniku PN czujnik ten jest przy gaźniku.

: ndz mar 21, 2010 20:45
autor: Młody90
Paweł Marek, ja juz kiedys pokazywalem sam Ci moj motor , tam jest swap zagazowany takze napewno nie PN'ka .
Motor jest na mechanicznym wtrysku

ten o to czujnik odpiełem http://img148.imageshack.us/img148/3739/dsc00010yt.jpg
Teraz nie wiem czy wymienic ten czujnik czy przekaznik ? a moze to i to . Nie chce wydawac dodatkowo kasy :kac:

: ndz mar 21, 2010 20:58
autor: Lipek81
Jeżeli jest to 16V to poszukaj przy pokrywie zaworów, w prawym rogu, bliżej przodu, patrząc po otwarciu maski. Pod jedną ze śrub powinien być włożony ten czujnik - takie małe, okrągłe. Tak jest przynajmniej w silniku 9A.

Jeszcze nie rozumiem, co masz na myśli mówiąc, że coś strzela - tzn. przkeażnik pyka, czy o co chodzi, bo nie rozumiem?
Zico63b pisze:Rozpoznać można ten czujnik po przewodzie do niego idącym bo ma kolor czarno-brązowy.
- no akurat ile razy widziałem ten czujnik, to zawsze szedł do niego przewód czarny.

: ndz mar 21, 2010 21:29
autor: Młody90
16V to nie jest , zaden z VWejowskich motorków , podobno od audi silnik ale w to nie wnikajmy. Wiem ze przy silniku jest jakis czujnik. Ja zrobie jutro foto i dam znac.

Co do przekaznika - bylo to pykanie ale takie glosniejsze .

Ten czujnik ktory pokazalem na zdjeciu to nie ma nic wspolnego z tym co sie dzieje ?

: ndz mar 21, 2010 23:06
autor: Lipek81
To co ja widzę na zdjęciu to nie żaden czujnik, tylko wtyczka od wentylatora chłodnicy. Po jej odłączeniu normalne, ze wentylator się wyłączył... A silnik to chyba wiem już jaki masz... 8V na mechanicznym wtrysku, który w poprzednim samochodzie był zamontowany wzdłużnie - stąd masz wyjście kolektora ssącego na filtr powietrza nie z tej strony, co trzeba - i związaną z tym rzeźbę pod maską - takich widoków się nie zapomina :D . Poszukaj w wiązce, która idzie górną częścią przegrody przewody czarnego. Charakterystyczne jest to, że ten przewód nie był prowadzony wewnątrz peszli, tylko przyklejony na zewnątrz taśmą izolacyjną. Zobacz, dokąd on idzie - tym samym znajdziesz ten czujnik.

: pn mar 22, 2010 03:00
autor: Zico63b
Lipek81 pisze:Zico63b napisał/a:
Rozpoznać można ten czujnik po przewodzie do niego idącym bo ma kolor czarno-brązowy.
- no akurat ile razy widziałem ten czujnik, to zawsze szedł do niego przewód czarny.
Kolego Lipek81! Ma Kolega rację :prayer: a ja zawodną pamięć: W 2-kach jest to czarny przewód, książka podaje błędnie brązowo-czarny (choć zgodny z systemem oznaczania VW – brązowo-jakiś to wyłączalna przez coś masa, to mnie "uśpiło"). Dopiero wydawnictwo Auto-Elektro, ruskie strony i telefon do przyjaciela – ustaliły mi właściwy kolor.