Strona 1 z 1

Silnik 1.8 RP automat czasami sam przyspiesza!!!

: sob mar 20, 2010 12:06
autor: dawrom4
Witam Mam problem z moim RP-kiem
Jak jest ciepły silnik auto czasami podskoczy na obrotach a co za tym idzie jak jest na biegu potrafi przyspieszyć raz mi sie tak zrobiło że cały czas jak puszczałem hamulec on przyspieszał do 80km/h stało mi sie tak w trasie wtedy nie miałem wyboru i wyrwałem cześć która popycha gaz w mechanizmie ssania(chyba tak to sie nazywa) Powiedzcie mi co jest tego przyczyną bo ja nie jestem pewien mam swoje teorie ale może ktoś coś takiego miał i sobie z tym poradził z góry dzieki za pomoc

: sob mar 20, 2010 12:22
autor: agrala
czasami przy uszkodzonym TPSie obroty warjuja, wzrastaja
ten silnik ma kody blyskowe
w dziale porady na vwgolf.pl jest jak je odczytac
kody wystepuja w silniku 1.8 RP i 1.6 PN

: sob mar 20, 2010 12:59
autor: dawrom4
ok dzieki to powiedz mi gdzie mam podlączyć ten kabel OBD1 tak?? TPS to czujnik położenia przepustnicy??

: sob mar 20, 2010 13:26
autor: Młody90
tak
wejdz na elektroda.pl tam jest tego pełno a tu masz taki schemacik jeszcze
http://www.planetfall.com...tics-pcb-layout

: sob mar 20, 2010 13:35
autor: agrala
dawrom4 pisze:ok dzieki to powiedz mi gdzie mam podlączyć ten kabel OBD1 tak?? TPS to czujnik położenia przepustnicy??
to jest zwykla dioda LED z rezystorem polaczonym z nia szeregowo tak by dzialala na 12V
jedna nozke diody podlaczasz pod plusa a druga pod zoltakostke przy cewce zaplonowej (jest tam jeden przewod), podajesz na ta kostke podajesz minusa przez 5 sekund a pozniej dioda zaczyna migac kody
TPS-czujnik polozenia przepustnicy
jak sciagniesz mieszek od lewarka zmiany biegow w kabinie to tam zobaczysz dwie kostki, jedna to zasilanie (+ i -, sa w niej dwa przewody) a druga to linia diagnostyczna (kostka z jednym przewodem) - to jest ten sam przewod co przy zoltej kostce przy cwce zaplonowej

: sob mar 20, 2010 13:45
autor: dawrom4
agrala pisze:jak sciagniesz mieszek od lewarka zmiany biegow w kabinie to tam zobaczysz dwie kostki, jedna to zasilanie (+ i -, sa w niej dwa przewody) a druga to linia diagnostyczna (kostka z jednym przewodem) - to jest ten sam przewod co przy zoltej kostce przy cwce zaplonowej
czyli obojetne czy koło cewki podłącze czy prze mieszku?? to tak zrobie przeczytam kody i jeżeli cos bedzie nie tak to napisze Dzieki za pomoc Chyba jesteś pierwszą osobą która dała mi tak konkretnej odpowiedzi!

: sob mar 20, 2010 19:36
autor: agrala
to ten sam przewod, mozesz podpiac przy cewce lub przy biegach