Strona 1 z 2

Przegrzewanie 1.8 ABS

: sob mar 20, 2010 10:33
autor: krzysztofpak
Witajcie mój problem polega na tym ,że silniczek się przegrzewa ...
Tzn w trakcie jazdy jest ok 93-94 st ale potrafi też spaść do 85 st.
A na postoju dochodzi do 100 st i załącza się wentylator...
Co już zrobiłem :
Wymieniłem czujnik temp (4-ro pinowy) na oryginalny a później dla sprawdzenia czujnik ze szrotu i pokazywały to samo ...
Odpowietrzyłem układ ...
Zmieniłem zegary ...
A ostatnio zauważyłem dziurki na wężu odmy pomiędzy żółwiem i pokrywą zaworów...
Ma ktoś jakieś pomysły ?? Bo mi się już skończyły ...

Ps. Lekko przepala olej (tzn nie ma żadnej chmury za mną ale go ubywa) ale skoleji bagnet jest cały w oleju i myślę ,że to jest ten ubytek .... Na korku wlewu oleju nie ma osadu a w płynie nie ma oleju także uszczelkę wykluczam (chyba...)


Pozdrawiam i czekam za propozycjami ...

: sob mar 20, 2010 10:43
autor: guti
krzysztofpak pisze:Wymieniłem czujnik temp (4-ro pinowy) na oryginalny a później dla sprawdzenia czujnik ze szrotu i pokazywały to samo ...
Odpowietrzyłem układ ...
Zmieniłem zegary ...
A ostatnio zauważyłem dziurki na wężu odmy pomiędzy żółwiem i pokrywą zaworów...
Ma ktoś jakieś pomysły ?? Bo mi się już skończyły ...

Ps. Lekko przepala olej (tzn nie ma żadnej chmury za mną ale go ubywa) ale skoleji bagnet jest cały w oleju i myślę ,że to jest ten ubytek .... Na korku wlewu oleju nie ma osadu a w płynie nie ma oleju także uszczelkę wykluczam (chyba...)


Pozdrawiam i czekam za propozycjami ...


hmm, przyjrzałbym sie pompie wodnej..
otwórz korek w zbiorniczku wyrownawczym , zobacz czy z węzyka tego cienkiego lepi płyn.. przegazuj , zobacz czy strumien sie zwiększy.. jezeli ledwo leci.. to masz odpowiedz. Pompa nie nadarzy mieszac i stąd te temperatury :)

a kolejna rzecz, to jakie masz ogrzewanie w aucie ? dobrze grzeje ?
a chłodnica jest równo nagrzana ? nie ma chłodniejszych miejsc ?

: sob mar 20, 2010 10:47
autor: krzysztofpak
Pompa wodna jest ok bo to też podejrzeawałem tylko zapomniałem napisać , chłodnica raczej równo nagrzana a ogrzewanie ma jaknajbardziej ok ...
Teraz moje pytanie czy jak dostaje lewe powietrze tą popękaną odmą może się przegrzewać ?? Pozdrawiam ...

: sob mar 20, 2010 11:16
autor: guti
krzysztofpak pisze:Teraz moje pytanie czy jak dostaje lewe powietrze tą popękaną odmą może się przegrzewać ?? Pozdrawiam ...
nie :)

odma jest odpowietrznikiem podtłocza.. wyrównuje cisnienie.. i nie ma nic wspolnego ( wedle mojej skromnej wiedzy ) z podniesieniem temp silnika, co za tym idzie zwiekszenie temp płynu :)

: sob mar 20, 2010 11:50
autor: krzysztofpak
Mam jeszcze jedną opcje ... Czy jest możliwe ,że parownik gdzieś przepuszcza i tłoczy gaz w układ chłodzenia ?? Wtedy by był cały czas zapowietrzony ... I jak to sprawdzić ??

: sob mar 20, 2010 11:54
autor: guti
krzysztofpak pisze:Czy jest możliwe ,że parownik gdzieś przepuszcza i tłoczy gaz w układ chłodzenia ??
wątpliwe :)

: sob mar 20, 2010 11:56
autor: krzysztofpak
To co jeszcze może być ?? A jakie napięcie powinno być na kostce od czujnika temp... Może coś z napięciem (elektryką jest nie tak ... ) ??

: sob mar 20, 2010 11:57
autor: guti
krzysztofpak pisze:To co jeszcze może być ?? A jakie napięcie powinno być na kostce od czujnika temp... Może coś z napięciem (elektryką jest nie tak ... ) ??
a to juz musisz poszukac na forum..

: sob mar 20, 2010 11:58
autor: krzysztofpak
Właśnie w tym rzecz ,że nigdzie tego nie mogę znaleźć bo już szukałem ... Są tylko rezystancje dla danych temp ...

: sob mar 20, 2010 12:02
autor: guti
krzysztofpak pisze:Właśnie w tym rzecz ,że nigdzie tego nie mogę znaleźć bo już szukałem ... Są tylko rezystancje dla danych temp ...



wiesz moze byc tak, ze wskazania masz złe.. musiałbys skombinowac jakis termometr.. wsadzic w zbiorniczek i patrzec na wskaznik.. czy temp sie pokrywaja

: sob mar 20, 2010 12:32
autor: krzysztofpak
Teraz zrobiłem tak :
Przy czujniku temp przykleiłem pod folią aluminiową czujnik temp. cyfrowy i gdy załączyły się wentylatory temp na tym czujniku była 86-87 (bo trochę węże temp. zabrały) a na zegarach było ok 97 st. Co może powodować te złe wskazania temp ... Skoro pokazuje tak na 2 czujnikach w tym jeden nowy i ORI ... ??

Jeszcze w poniedziałek podjade do gazowników i zobacze coo na kompie pokaże bo mam czujnik temp w parowniku ...

Chyba ,że jeszcze jakieś pomysły ... ??

: sob mar 20, 2010 15:55
autor: sas_gti
krzysztofpak pisze:Tzn w trakcie jazdy jest ok 93-94 st ale potrafi też spaść do 85 st.
A na postoju dochodzi do 100 st i załącza się wentylator...
Moża zacznijmy od tego że temp wody 90 jest jak najbardziej prawidłowa oraz że inny czujnik włącza wentylator niż ten który podaje sygnał na wskaźniki w kabinie.
Usterka obydwu jest jednoczesnie jest raczej mało prawdopodobno a poniważ dodatkowo piszesz ze wentyalotr włącza się przy 100 stopniach (wedle wskazan zegarow) to skłaniałbym się ku wersji że albo czujnik jest walnięty (ten co podaje sygnal na wskazniki) albo same wskazniki przekłamują.
Czujnik są trzy w układzie - niebieski na króćcu dla ECU, czarny na króćcu dla wskaźników oraz włącznik termiczny na wężu od chłodnicy.

ZRob tak.
Odkrec zborniczek , tam wsadz termoetr z odpowiednią skalą i odpal auto.
Teraz biegaj miedzy kabiną a zbiorniczniem i obserwuj temp. Dodatkowo zanotuj przy ilu stopniach załączy się wiatrak...Napisz o wynikach.
krzysztofpak pisze:mój problem polega na tym ,że silniczek się przegrzewa ...
a mi sie wydaje ze Twoj problem polega na złym wskazaniu a nie na przegrzewaniu. Tylko napisales ze sie przegrzewa, a nie napisales jak sie to niby objawia, a wyglada na to chodzi tylko o wskazanie temp. na desce rozdzielczej...Jakby ci sie auto gotowało to by wywalało płyn z układu...

[ Dodano: Sob Mar 20, 2010 14:57 ]
krzysztofpak pisze:Właśnie w tym rzecz ,że nigdzie tego nie mogę znaleźć bo już szukałem ... Są tylko rezystancje dla danych temp ...
a czego wiecej chcesz niz rezystancje?? Mierzysz rezystancję i sprawdzasz z tabelą? Po co ci napięcia??

: sob mar 20, 2010 17:03
autor: krzysztofpak
No w sumie to by się zgadzało ,że się nie przegrzewa bo ostatnio zrobiłem 1000 km jak jechałem z niemiec i go nie oszczędzałem (na bamie 150 km/h) no i nic się nie stało a płynu nie wywalało a węże miękkie. Jutro zrobię tak jak piszesz ... Tylko zastanawia mnie dlaczego dwa czujniki pokazują tak samo ... No i jeszcze jedno z jednego czujnika idą przewody na ECU i na zegary tylko z różnych pinów czy nie tak ??

: sob mar 20, 2010 19:14
autor: sas_gti
a które czujnik podmieniałeś?? pewnie nie ten odpowiedzialny za wskaźniki.