Strona 1 z 1
STOPIEŃ ZUŻYCIA WAŁKA ALTERNATORA????
: pt mar 19, 2010 20:25
autor: AndreasN1
Witam!
Ostatnio skończyło mi się ładowanie i zajrzałem do szczotek - jedna z nich starła się do 1mm wysokości, a druga do 5mm.
Zauważyłem, że wałek stykający się z tą wytartą do 1mm, ma zagłębienie w kształcie trapezu - i tak też wyglądała szczotka.
Zrobiłem zdjęcie wałka:
Założyłem nowe szczotki z regulatorem (22zł) ale zastanawiam się
czy ten wałek jeszcze długo pociągnie - zagłębienie wytarte w wałku ma tak 1,5mm do max 2mm. Na tym nowym regulatorze lekko mruga mi lampka podświetlenia -jakby ten regulator był kiepsko regulujący napięcie, no ale jest ładowanie
Poza tym ciekaw jestem czy na podstawie tego wałka można coś powiedzieć o PRAWDZIWYM przebiegu auta - może ktoś się wypowie na te 2 pytania

: pt mar 19, 2010 20:43
autor: miś fazi
to nie jest kolego wałek , tylko pierścienie ślizgowe , jak masz altek valleo , to wymień całe pierścienie , jeśli altek boscha , to da się je przetoczyć , choć w obu przypadkach pierścienie są wymienne , pierścienie z valleo są tak cienkie że nie ma z czego przetoczyć , więc je się wymienia
[ Dodano: 19 Mar 2010 19:45 ]
o przebiegu auta nic Ci nie powiedzą , altek może jest wymieniony , lub szczotka jest kiepska i porobi takie rowki
: pt mar 19, 2010 21:19
autor: AndreasN1
miś fazi pisze:jeśli altek boscha ,
altek jest BOSCHa
miś fazi pisze:altek może jest wymieniony
na blacie jest teraz 286tys km - altek wygląda równie "staro" jak reszta pod machą

Klient (Niemiec) od którego kupiłem nie mówił że altek był wymieniony
miś fazi pisze:lub szczotka jest kiepska i porobi takie rowki
regulator był oryginał - BOSCH - jak kupiłem auto miało 200tys km - przejechałem 86tys km no i się szczotki skończyły
: pt mar 19, 2010 21:21
autor: Tomasz Bis
Witam
Z Twoim opisie jest niejasność , a mianowicie
AndreasN1 pisze: a druga do 5mm.
czy 0,5mm bo dalej piszesz
AndreasN1 pisze: ma tak 1,5mm do max 2mm.
Jak ma 2mm to można się pokusić o przetoczenie pierścieni a najlepiej wkleić nowe . Miganie świateł jest spowodowane biciem poosiowym pierścieni co kwalifikuje je do jak najszybszej naprawy .Prawdo podobnie to bicie spowodowało tak durze zużycie pierścieni i szczotek .
: pt mar 19, 2010 21:38
autor: AndreasN1
Tomasz Bis pisze:czy 0,5mm bo dalej piszesz
Jedna szczotka starła się tak, że wystawała ok 1mm ponad plastik obudowy regulatora, a druga (ta która dotyka miedzi na wałku) starła się tak że wystawała ok 5mm ponad plastik obudowy regulatora. Nowe szczotki wystają 10mm

Zagłębienie w wałku wytarte przez szczotkę ma głębokość 1,5 - 2mm
teraz chyba jasne
A ile by kosztowało nabicie nowej tulejki?
[ Dodano: 19 Mar 2010 20:41 ]
Tomasz Bis pisze:Prawdo podobnie to bicie spowodowało tak durze zużycie pierścieni i szczotek .
jeśli byłoby bicie wałka to przecież na tym miedzianym pierścieniu też byłoby nierówno (?)
[ Dodano: 19 Mar 2010 20:43 ]
Tomasz Bis pisze:przetoczenie pierścieni a najlepiej wkleić nowe
czyli trzeba by od razu 2 wymieniać - bo drugi jest wytarty
: pt mar 19, 2010 22:05
autor: miś fazi
najpierw musisz zdjąć pierwszy , dopiero potem drugi , one są osobno , więc jak zdejmiesz to jaki jest sens zostawiać stare , to jest tanie
: sob mar 20, 2010 00:30
autor: Tomasz Bis
[quote="AndreasN1"na tym miedzianym pierścieniu też byłoby nierówno (?) [/quote] no bo to on jest jajowaty , szczotka przy każdym obrocie podnosi się i opuszcza ,a przy takiej prędkości ob... alt...nie nadąża . Jak nie nadąża to zaczyna iskrzyć , jak iskrzy to się podpala pierścień .

: ndz mar 21, 2010 11:40
autor: AndreasN1
Tomasz Bis pisze:na tym miedzianym pierścieniu też byłoby nierówno (?)
no bo to on jest jajowaty[/quote]
Może na zdjęciu takie wrażenie sprawia - ale jeśli założę stary regulator (trochę wyciągnąłem na siłę tę krótką szczotkę i ładuje) to mrugania nie ma - więc to raczej wina badziewnego regulatora - jakiś niemiecki hansa priest chyba
: ndz mar 21, 2010 17:48
autor: Tomasz Bis
AndreasN1, Nie będę się upierał,może tak być.Szczotki można przelutować bez większego problemu.
: ndz mar 21, 2010 21:52
autor: AndreasN1
Tomasz Bis pisze:Szczotki można przelutować bez większego problemu
Właśnie szukam w Kielcach sklepu ze szczotkami, ale nie mam szczęścia. Chcę przelutować do oryginału - tylko nie wiem czy się regulator nie spali

Ten lut strasznie twardy - a uciąć nie ma jak - nie ma podejścia!
: ndz mar 21, 2010 21:59
autor: Tomasz Bis
AndreasN1 pisze:tylko nie wiem czy się regulator nie spali
spokojnie nic mu nie będzie . Gdzieś spotkałem na tym forum że pasują szczotki od peugeota .