Strona 1 z 1

Problem z opaleniem ciepłego silnika - ABF 16v

: pt mar 19, 2010 13:45
autor: tirsone
Witam



Opisałem ten problem w temacie swojego auta ale sądzę, że w tym dziale łatwiej znajdę kogoś kto rzuci jakimś pomysłem odnośnie mojego problemu.

A kilku miesięcy obserwuję czasem takie zjawisko.

Kiedy silnik jest rozgrzany (a ja go gaszę na kilka/kilkanaście minut) to czasem przy ponownym odpaleniu pojawia się problem z obrotami.

tzn. silnik odpala ale obroty zamiast iść w okolice 1000 trzymają się przez kilka sekund w okolicy 500-600 po czym auto gaśnie. Kolejne próby odpalenia kończą się tym samym.
Kiedy odpalam auto i w momencie kiedy obroty są za niskie dodam lekko gazu, to auto nie gaśnie i wszystko jest ok.

Nie bardzo wiem co to może być. Nie wygląda mi to na pompę paliwa ani regulator biegu jałowego. Ale prawdę mówiąc sam nie wiem co powoduje takie zjawisko..

Jeśli ktoś ma jakieś sugestie to będę wdzięczny.

pzdr :)

: sob mar 20, 2010 10:38
autor: enzo2211
Przerabiam to samo. sprawdź sobie kable... u mnie przy odpalaniu widno się robi ..

: sob mar 20, 2010 17:11
autor: tirsone
Ale jakie kable? WN? mam nowe Magnecory...

: sob mar 20, 2010 17:20
autor: Qto
Często przyczyną problemów z odpalaniem na ciepłym silniku jest walnięty czujnik temperatury...

: sob mar 20, 2010 18:17
autor: tirsone
Qto pisze:Często przyczyną problemów z odpalaniem na ciepłym silniku jest walnięty czujnik temperatury...
ten w dolocie?

: sob mar 20, 2010 18:22
autor: Qto
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=240687 - w tym temacie są obrazki poglądowe...Ciebie powinien interesować nr 7

: sob mar 20, 2010 19:00
autor: tirsone
Qto pisze:http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=240687 - w tym temacie są obrazki poglądowe...Ciebie powinien interesować nr 7
możesz mi powiedzieć za co dokładnie jest on odpowiedzialny i w którym momencie pracy silnika?

: sob mar 20, 2010 19:37
autor: Qto
tirsone pisze:za co dokładnie jest on odpowiedzialny
za podawanie temperatury silnika do elementu sterującego
tirsone pisze:w którym momencie pracy silnika?
przez cały czas...kiedy jest walnięty to podaje że silnik jest zimny; kiedy silnik jest ciepły pojawiają się problemy z odpaleniem bo czujnik podaje że silnik zimny...

: sob mar 20, 2010 19:43
autor: tirsone
Qto,

Dzięki za pomoc. Podmienię ten czujnik i zobaczę co się będzie działo.

[ Dodano: 21 Mar 2010 22:43 ]
Dodam tylko że mam 2 takie czujniki w zapasie... pomierzyłem opór na wszystkie i wszystkie mają bardzo podobny więc to chyba nie wina tych czujników... Ale na wszelki wypadek zamieniłem je sobie..

: ndz maja 09, 2010 16:27
autor: Marioo
I jak wyniki bo u mnie problem podobny, gaśnie jak jest rozgrzany:(

: pn maja 24, 2010 14:36
autor: tirsone
Marioo pisze:I jak wyniki bo u mnie problem podobny, gaśnie jak jest rozgrzany:(
\

dopiero teraz mogę napisać, ze podmianka czujnika nic nie dała... wręcz jest gorzej.:(

Auto jak jest zimne to pali na dotyk... Ale jak się rozgrzeje to bez dodania gazu nie odpali... i to właściwie już za każdym razem :(

Musze dalej główkować czemu tak jest :(

: pn maja 24, 2010 17:41
autor: RasPL
może lewe powietrze a może co innego, podepnij pod vaga

: pn maja 24, 2010 22:42
autor: tirsone
RasPL pisze:może lewe powietrze a może co innego, podepnij pod vaga
Vaga nie mam bo jeszcze nie zrobiłem tego złącza : /

A co do podciśnień to posprawdzałem dziś wszystko i przerobiłem 3 rzeczy...zobaczymy czy pomoże.