Temat był już dawno ale myśle że lepiej uzupełnić go, gdyż potem ktoś będzie szukał nie znajdzie i założy nowy...
A więc tak:
1. Oleju do skrzyni wchodzi do 3 litrów
2. Nie trzeba wymieniać filtra gdyż takowego tam nie, skrzynia ta jest 3 biegowa i tam znajduje się taka siatka/pajęczyna i ją się czyści
3. Olej najlepiej spuścić ze skrzyni odkręcając miskę olejową (wcześniej zdejmujesz osłonę miski), sama miska jest przykręcona 4 śrubami i na niej znajduję się uszczelka.
4. Uszczelka ta jest choler... droga, w ASO kosztuje około 95 złoty najlepiej ją wymienić jeżeli znajdują się na misce ślady "pocenia" lub jest wyciek z miski.
5. Jak już wyczyścimy miskę, "pajęczynkę" i taką metalową bodajże osłonkę i skończy się wylewać olej możemy wziąść się za składanie tego.
6. Potem wlewamy olej przez bagnet skrzyni biegów
7. Odpalamy silnik, robimy małą przejażdzkę i sprawdzamy poziom oleju (ewentualnie dolewamy oleju)
8. Max 3,1 litra ale 3 litry wystarczą spokojnie nigdy cały nie zejdzie
9. W samej skrzynii znajdują się uszczelki nie wiem ile albo cały komplet albo jedna/dwie nie wiem nie przepalawialem nie mam tyle pieniedzy i czasu na zabawę
10. Ważne jest aby kontrolowac poziom oleju i go po ...km wymieniac w zaleznosci od stylu jazdy itp itd
Po za tym to że skrzynia szarpie to normalne te skrzynie mają swoje lata, przejechane km niektórzy w ogóle o nie dbali ale te szarpnięcia nie są jakieś okropne a przy odpowiedniej regulacji pedałem gazu podczas jazdy można je całkowicie zlikwidować...
Cóż mogę dodać, seryjnie do tych skrzyni biegów lany był olej ATF DEXTRON
Jest to olej czerwony
Jeżeli chodzi o ceny : nasz polski kosztuje około 15-16 zł
nie nasz nie polski (heh) około 25-30 zł
Pozdro jak coś niedopowiedzialem proszę pytać jest to opowiedziane tak po króce ...
![kufel :kufel:](./images/smilies/kufel.gif)