Strona 1 z 1

Cos nie tak z obrotami

: czw mar 18, 2010 19:47
autor: ManieKK
Witam wszystkich. Chce opisac swoj problem z golfemIV 1.6SR AKL. Mam problem z obrotami. Jak jest zimny to sa za wysokie 900, a jak cieply spadaja na 800 ale faluja w dol i znowu sie podnosza i tak ciagle. Musi byc dobrze rozgrzany to wtedy czuc to nawet w kabinie (drgania). Bylem u mechanika i mowil ze sonda lambda bo wyskakiwaly ciagle 3 bledy. Po skasowaniu od razu sie pojawily. Wymienilem sonde i jest troche lepiej ale tez obroty sa dziwne. Zostal jeden blad (jakis ze grzalka nie grzeje). Mowi ze jakis przewod od komputera auta co do sondy idzie moze byc uszkodzony. Nie chce znowu wydawac kasy bezsensu jak w studnie. Zaczelo mi sie tak dziac jakies 2 tygodnie po wymianie swiec. Nie wiem czy ma to z tym zwiazek. Prosilbym o rady bo juz nie mam sily i pieniedzy:[ Moze ktos sie zna na tym. Z gory dziekuje. Pozdrawiam

[ Dodano: 18 Mar 2010 18:52 ]
Myslalem ze przepustnica ale to pokazywalo by blad grzalki sondy??

: czw mar 18, 2010 20:05
autor: dziejo
Co jest grane?
:bajer: :bajer: :bajer:
ManieKK, proszę sprecyzować temat :bajer:

: czw mar 18, 2010 20:53
autor: mishabest
może być że sonda, miałem tak samo, za wolno reagowała i stąd falowanie. A błąd grzałki to faktycznie gdzieś przerwa w obwodzie. Obwód grzałki to dwa białe przewody we wtyczce sondy (nie pamiętak kolorów po stronie kompa), zmierz po stronie komputera czy pojawia się na nich napięcie, jak nie to szukaj przerwy na kablach. Możesz zrobić jeszcze jeden test, odłącz sondę całkowicie, jak falowanie zniknie to będziesz wiedział że to problem z sondą.

: czw mar 18, 2010 21:02
autor: ManieKK
Ale sonda jest nowa bo wymienialem wlasnie. Wczesniej byly 3 bledy a teraz tylko ten z grzalka zostal

: czw mar 18, 2010 21:11
autor: mishabest
tak, tylko jeżeli grzałka nie grzeje a sonda jest daleko to nie zagrzeje się szybko do temperatury pracy (ta jest dosyć wysoka ale dokładnie ci nie podam) . Nic, zmierz obwód grzałki sondy i będziemy szukać dalej. A sondę kupowałeś uniwersalną ? bo może słabo zaciśnięte przewody ?