Strona 1 z 1
Wysokie obroty biegu jałowego.
: czw mar 18, 2010 18:33
autor: wladek0706
Witam. Czy to normalne, że moje MK3 z AAM pod maską trzyma stale 1000obr./min???
Jak jest na ssaniu to pracuje ok. 1100 obr./min po rozgrzaniu spada do tysiąca, a już jak włącze LPG to spada ok. 900obr./min. Czy to normalne, żeby silnik miał tak wysokie obroty na jałowym? Po drugie auto na jałowym czasem lubi sobie "siorbnąć" - tzn. wydaje się, że silnik na Pb pracuje równo, ale tak co sekundę - dwie lubi nim szarpnąć, co jest lekko odczuwalne nawet wewnątrz auta. Wymieniłem już przewody WN, świece, filtr powietrza, a on dalej swoje. Trzyma wysokie obroty i czasem lubi sobie szarpnąć. Ma ktoś jakieś teorie nt. tego co to może być?
: czw mar 18, 2010 18:49
autor: robert14-83
skoro wymieniłeś świece i kable to pozostaje Ci do sprawdzenia cewka zapłonowa i kopułka+palec.
można też sprawdzić czy wszystkie wężyki ciśnieniowe są szczelne i podpięte a dla pewności także sprawdzić podstawę wtrysku.
: czw mar 18, 2010 19:06
autor: fasolisko
Co do obrotów na jałowym to są w porządku. U mnie też na mrozie po odpaleniu 1100 a po rozgrzaniu spada do 900.
: czw mar 18, 2010 19:19
autor: wladek0706
robert14-83 pisze:skoro wymieniłeś świece i kable to pozostaje Ci do sprawdzenia cewka zapłonowa i kopułka+palec.
można też sprawdzić czy wszystkie wężyki ciśnieniowe są szczelne i podpięte a dla pewności także sprawdzić podstawę wtrysku.
Możesz mi podpowiedziec jak sprawdzić kopułkę i palec? Po prostu zrobić podmiankę czy jak? Podstawę wtrysku sprawdzić???...chyba jednak sam tego nie wykonam - jutro stawię się u mechaniora.
: czw mar 18, 2010 19:22
autor: d.milas
wladek0706, AAM to ten 75km nie? Jeśli tak, możesz sprawdzić uszelkę pod gaźnikiem, wtryskiem może być szarpnięta i może łapać lewe powietrze, ale obroty 900 nie są wysokimi, a nawet powiedziałbym, że w normie... powinny być pewnie ok 850, 800...
: czw mar 18, 2010 21:02
autor: mishabest
W moim aam jest równiutko 800 i to zarówno na zimnym jak i na ciepłym. Obrotów się nie reguluje, ustawia je ECU , jak ustawiałem zapłon to się zmieniły ale po chwili się zaadaptował i już miał równe. Coś masz nie tak z mieszanką i pewnie stąd te obroty. Sprawdź czy nie bierze lewego powietrza (guma pod wtryskiem, poruszaj wtryskiem na pracującym silniku. jak będą falować obroty to właśnie to, porada o wymianie na forum) , czujnik temperatury (pomierz miernikiem, wartości też znajdziesz na forum) i w końcu sonda lambda (możesz poprostu odpiąć i zobaczyć czy jest poprawa albo profesjonalniej - vag-iem).