Strona 1 z 1

Wulkanizacja rozciętej opony :( ??

: wt gru 27, 2005 01:20
autor: r30q
witam, pytanie moje nastepujące jest, czy istnieje mozliwosc zawulkanizowania opony po rozcięciu nożem, szrama okolo 2 cm , jest jedynie wyczowalna przy pompowaniu koła, sprawa nie dotyczy mojego golfa ( ktory po wypadku stoi w warsztacie ) lecz samochodu zastepczego z czego jedna z opon jest z dętką a 2 bezdetkowa.... bo aż 2 opony ******* mi przecieli :( ...

pozdr. dzieki za pomoc z góry

: wt gru 27, 2005 01:53
autor: bojar
Nie powinno się wulkanizować takiej opony...
traci ona wtedy swoją wytrzymałość- musi mieć twarde boki...
Jednak nie jest to niemożliwe- normalne wulkanizowanie takiej opony jest ryzykowne- może długo nie wytrzymać, ale zawsze można w taką oponę włożyć dętkę i problem z głowy... oczywiście to rozwiązanie dla oszczędnych... ;)

Pozdro!

: wt gru 27, 2005 11:36
autor: czyś
Pytaj Taza, Taz będzie wiedział. Niektórzy dają na to łatę - od zewnątrz i zakładają oponę łatą do wewnątrz auta.

: wt gru 27, 2005 13:37
autor: Dawca_Nerek
Z tego co mi wiadomo to nie robi się takich rzeczy, lecz jeżeli jest to auto zastępcze to niech łatę nałożą od wewnątrz i dętke do środka :) Odstawiasz auto i już nie twój problem :P Ja osobiście nigdy bym tak nie klei opony do własnego auta !!!

: wt gru 27, 2005 13:39
autor: *Grzesiek*
Ja bym nie ryzykował, kiedyś się zapędzisz, będziesz jechał ponad 100, opona Ci strzeli i będziemy mieli jednego użytkownika mniej :(

: wt gru 27, 2005 14:06
autor: Gitner
Ale tu chodzi o auto zastepcze i zminimalizowanie kosztow bo wiadomo ze w cudze sie nie inwestuje.. Druga kwestia czy latanie ma byc widoczne..

Pozdro
Gitner

: wt gru 27, 2005 15:15
autor: Zbikra
W ŻADNYM WYPADKU NIE POWINIENEŚ JEŹDZIĆ JUŻ NA TEJ OPONIE !!! Na 99,9% chodzi o oponę jednowarstwową (jedna warstwa osnowy). Z tego co piszesz mogli naruszyć nożem ciągłość kilku nitek i w tym miejscu szczelność koła zapewnia tylko cienka wartwa gumy wewnętrznej (tzw. kapy).
A propos naprawiania opon - szanujący się i odpowiedzialny warsztat nigdy nie podejmie sie opony z pęknietym bokiem. Naprawia sie jedynie pęknięcia, najczęściej poprzez wklejenie specjalnego gumowego grzybka, w strefie bieżnika.
Mówię oczywiście o oponach typu TL (tubeless, tj.bezdętkowe) - w przyp. opon TT (tube type - dętkowe) jest trochę inaczej.
Pozdro.

: wt gru 27, 2005 18:03
autor: Arcturus
Nie radze tymbardziej ze jak przeciety jest kort to moze ja wybulic, nawet jak bedzie detka i bedzie trzymac to bedzie jajowata!!

: śr gru 28, 2005 00:07
autor: Tomasz Żaguń
Jka to ktoś ładnie napisał załatać i od środka założyć czy też dać dętkę o oddać auto to nie Twój problem.BARDZO ŁADNIE KOLEDZE RADZICIE tylko czy ma sumienie jak przez jego wyczyny i WASZE doradztwa ktoś inny zginie !!!! Fajnie to nie nasz problem że ktoś inny pójdzie do piachu .Niepozdrawiam w tym przypadku .Wstyd mi za WAS :oops: !!!!!