Strona 1 z 1

Gaśnie po zapaleniu i tak jakby nie palił jeden cylinder

: wt mar 16, 2010 20:05
autor: igor002
Witam, przekopałem się przez forum i nic takiego jak mnie spotkalo nie znalazlem albo żle szukałem, jak cos to przepraszam za śmieci i prosze o linki.

Silnik ABF 2.0 rok '96 wielopunkt

Wygląda to tak:

Przejechałem dziś ponad 300 km wiele razy gasiłem i zapalałem silnik. wróciłem i zaparkowałem koło pracy, po około 5 minutach zgaszonego silnika chciałem go odpalić i prze parkować w inne miejsce. I co? Zonk...

Auto odpaliło bez problemu, po sekundzie silnik przygasał (miałem wrażenie ze jeden cylinder zle pali, trochę traktorowy ale cicho) i zaczął się dławić i nie reagował wogule na pedał gazu (wrażenie jak by nie miał benzyny ale tankowałem 90km wcześniej i raczej o nie to).
Po zapaleniu słychać pompę paliwa więc to nie ona, chyba ze nie działa dobrze.

Czy ktoś się spotkał z takim zjawiskiem jak ja dziś?
Od tak po prostu nagle zaczął gasnąć zaraz po odpaleniu.
Zaraz jak wyjdę z pracy to jeszcze po lukam co to może być, może kable WN albo coś się obluzowało, ale może sie ktoś spotkał z czymś takim?

: wt mar 16, 2010 20:10
autor: Jesionvr6
może być to pompa jak najbardziej miałem taki przypabek w AAM-ie ostatnio.

: śr mar 17, 2010 14:45
autor: igor002
Witam.
Po pracy wsiadłem do auta, zapaliłem i... ...pojechałem do domu.
W dumu na posesji przed samym garażem zgasł i dalej to samo (mam kurde szczeście ze wogule dojechałem:))
Po drodze na sam koniec czułem ze jest lekko mulasty przy niskich obrotach.

Dzis rano wsiadam, zapalam, wszystko ok, po 10 sekundach gasze specjalnie, odpalam i już chodzi jak traktor.
Za pierwszym razem reagował na pedał gazu, z a drugim już nie, przy lekkim dodawaniu od razu gasł.

Czy ktoś ma jakieś propozycje? dziś spróbuje pod kompa podpiąć.

Tata sugeruje powietrze w układzie paliwowym.
Może to być pompa paliwa? a moze jakieś śmieci w baku/przewodach?

: śr mar 17, 2010 18:43
autor: Jesionvr6
powietrza nie może być w ciśnieniowym układzie zasilania bo każda nieszczelność objawia sie wyciekiem paliwa, a najprostszym spospbem sprawdzenia pompy jest odpięcie przewodu POWROTNEGO z listwy i odpalenie silnika, jeżeli z niego bedzie leciał spory strumień to pompa jest sprawna

: śr mar 17, 2010 19:28
autor: kwadrat
Najlepiej by było też sprawdzić ciśnienie paliwa

: pt mar 19, 2010 10:38
autor: igor002
zrobiło sie troche cieplej i dziś sie wezme za przeglądnięcie co tam w golfie piszczy.
Jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś sugestie to są one miło widziane



:okej: Jezeli ktos ma podobny problem to powodem była uszkodzona pompa paliwa, rozkręiłem, sprawdziłem, kupiłem nowy wkład pompy za 130zł włoskiej firmy (mag cos tam) i chodzi pięknie i bezproblemowo.