Strona 1 z 1

wspomaganie !!! pomocy

: pn gru 26, 2005 16:03
autor: wara99
witam na swieta prezent od mojego golfa , a mianowicie z pompy slychac dziwny szelest cos w rodzaju takiego suchego tarcia z przerwami chwilowymi - co to moze byc .
Dodam ze mam minimalny stan plynu o kolorze czerwonym i tu sie rodzi podejrzenie ze ktos moze przedemną wlal nie taki plyn jak trzeba - tak wyczytalem na forum ze jak sie wleje olej mineralny zamiast syntetyka to moze sie pompa zatrzec . Bo wiem na 100 % ze auto bylo kupione uszkodzone po wjezdzie na tory , wiec moze koles co go sprowadzil wlal nie ten plyn co trzeba . Po polsce golf przejechal ok 2000km .
Co o tm myslicie i co mam zrobic????

: pn gru 26, 2005 17:22
autor: S1BART1
wydaje mi sie ze jesli oslony na listwie masz cale ,plyn od wspomagania jest czysty,pasek jest prawidlowo napiety to przypuszczam ze konczy sie pompa i niestety bedzie trzeba ja wymienic

P.S. Z tego co wiem to duzo mechanikow chwali stosowanie czerwonego plynu (taki jak w automacie)zamiast oryginalnego czyli zielonego

: pn gru 26, 2005 18:02
autor: wara99
wlasnie przed chwila podjechala zona bo w robocie jestem i juz faktycznie to chyba koniec bo juz tak glosno telepocze ze 100metrow wczesniej slychac .

a tak na marginesie to ma znaczenie naciąg paska bo niedawno wymienialem termostat i wspomaganie bylo sciagane.

: pn gru 26, 2005 18:05
autor: Adamm
odnosnie plynu o tylko zielony!!!!

w fordzie lalem czerwony bo taki mial byc a tu jak zalalem czerwony to mi cieklo wpomaganie i ubywalo plynu. odkad nalalem zielonego problem zniknal.

moze szumiec jesli masz malo plynu, dolej do odpowiedniego poziomu (zielonego plynu) i sprawdz

: pn gru 26, 2005 18:09
autor: S1BART1
Z tego co wiem to zielony jest bardziej żrący niz czerwony
Ostatnio regenerowalem listwe z T4 i specjalnie pytalem sie goscia jaki plyn wlac,stwierdzil ze najlepszy jest czerwony.zreszta u mnie w firmie jest kilka T4 i wszystkie maja czerwony i nic sie im niedzieje
Ale decyzja nalezy do was

: pn gru 26, 2005 22:53
autor: Michael G60
Zielony, czerwony....zależu czy syntetyk czy minetał...:)

Np. Popularny zielony FEBI - może być i syntetykiem i minerałem...:)

: pn gru 26, 2005 23:18
autor: presario
mi ostatnio padla pompa od wspomagania ....na poczatku myslalem ze padla pompa wodna...tylko zadzwil mnie jeden fakt...ze strasznieee ciezko sie ruszalo kierwonica...zatrzymalem samochod ( na srodku skrzyzownia padla ), zjechalem z bolem na pobocze...i okazalo sie ze cieknie z niej jak cholerka :/ pojechalem do warsztatu znajomego ..i zostawilem w nim 250 zł ( nowa pompa wspomagania - cena hurtowa i nie oryginalna ofkors ) :( Mam nadzieje ze w najblizszym czasie juz nic nie padnie...bo mam juz dosyc ..co chwilke cos :/ ( mam zalany czerwony plyn...podobno jest lepszy....tak mi doradzil znajomy )

: wt gru 27, 2005 00:16
autor: rademenes
Tylko zielony oryginalny plyn! Po czerwonym to na bank najpierw wyje pompa,a pozniej leci z listwy i cuda niewidy! Paaaaaaaare lat temu jak byly skladaki to sie golfin troche nawozilem i fakt lalem ten czerwony syf,a pozniej bylo tak jak pisalem wczesniej. Zreszta faszysci lali tez ten sylfilis... Bo tanszy!! Do Vw nigdy, nigdy,nigdy czerwonego badziewia!! Choc w innych autach sie sprawdza...

Pozdro

: wt gru 27, 2005 00:22
autor: Adamm
wlasnie rademenes potwierdzasz moje slowa

w ASO facet mi powiedzial ze tylko zielony bo jest gesciejszy i ze na czerwonym zniszcze wspomaganie. uklad zostal zaprojektowany do takiego plynu i taki ma byc.

lalem czerwony bo tanszy i jakos latwiej go bylo dla mnie dostac, ale auto mi plamilo i czesto trzeba bylo dolewac, zaczalem uzupelniac zielonym i po pewnym czasie juz wogole nie uzupelniam i nie zostawia plam!

: wt gru 27, 2005 10:04
autor: wara99
z pierwszych ogledzin widze ze jest bardzo mocno pasek naciągniety i chyba sie lozysko przez to rozsypalo ale maechanik ten co pasek naciagal stwierdzil ze to nie jego wina bo nie ma jedno z drugim nic wspólnego. !!!!!

[ Dodano: Wto Gru 27, 2005 11:51 ]
zara jade dofirmy co regeneruje pompy jak sie uda to 150 zl ale z tym plynem to juz nie wiem bo mechanior co mi zmienia tą pompe leje tylko i wylacznie ATF MOBILA i mówi ze jest najlepszy i co tu kur..... wlac ?????

: śr gru 28, 2005 21:55
autor: slaweklt
witam wlasnie jestem na etapie wymieniania pompy tyle ze w lt 2.5 tdi stara wyla piszczala az sie tak rozleciala ze trzeba ja wymienic no 400 nie moje