Strona 1 z 2
: wt mar 16, 2010 18:36
autor: gracek1906
belcho99 pisze: czemu wlot powietrza do kolektora jest zapaskudzony olejem?
bo silnik już nie jest pierwszej młodości. Kod silnika jest wybity obok aparatu zapłonowego pod króćcem wody
: wt mar 16, 2010 19:00
autor: prezesik25
belcho99 pisze:1 po odpaleniu na zimnym silniku silnik pracuje bardzo nie równo, obroty nieznacznie falują trochę przydymia wyraźnie czuć zapach benzyny w spalinach potrafi nawet zgasnąć. Problemy te występuja tylko na zimnym silniku, na cieplym jest równo.
2 dodanie gazu szczegolnie na zimnym skutkuje ( patrząc na obrotomierz) najpierw minimalnym spadkiem obrotów a dopiero potem wzrostem, przegazowanie ( niezależnie zimny czy cieply) skutkuje tym, że od 2 tysiecy obrotów schodzi zdecydowanie za wolno
- kiedy wymieniałeś świece, przewody WN, kopułkę i palec?
- może być winny uszkodzony czujnik temp., on odpowiada za dawkowanie paliwa zależnie od temp. płynu chłodzącego
3 w czasie wolnej jazdy pomimo plynnego operowania gazem pojawia się lekkie poszarpywanie autem nie wiem czy to związane z silnikiem czy ze skrzynią biegów.
u mnie też pojawia się lekkie szarpnięcie przy puszczaniu pedału gazu
belcho99 pisze:4 strasznie haasuje mi wsteczny, miauczy jak się na nim jedzie ale glośniej niż inne golfy i dodatkowo coś w skrzyni chrzęści chrupie i miele się
sprawdź poziom oleju w skrzyni, napewno go już nie masz, albo są ze 2-3 setki...
: wt mar 16, 2010 21:27
autor: mmarek
Witam. To co pokazałeś na 6 zdjęciu jest to silniczek krokowy. Wiem bo tez mam ADD
: śr mar 17, 2010 13:59
autor: Montrey1990
to na 2gim zdj to jest silniczek krokowy o ile sie nie myle. A jesli chodzi o spalanie to wymien lub sprubuj oczyscic sonde labda znajduje sie w katalizatorze ona steruje cala dawka paliwa.
: śr mar 17, 2010 21:15
autor: mmarek
belcho99 pisze:ile ci pali?
Mógłby mniej
Teraz w zimie na krótkich odcinkach to tak 11,5 , 12 l to norma a w lecie jak gdzies dalej jade to tak ~8 l
Montrey1990 pisze:sonde labda znajduje sie w katalizatorze
sonda lambda w tym modelu znajduje sie przed katalizatotem
: czw mar 18, 2010 16:05
autor: Gawior
Odn. pytania 6 to: 1 zdjęcie - silniczek krokowy, a na 2 zdjęciu bodajrze potencjometr przepustnicy ( TPS ).
Wlot powietrza może być zapaskudzony olejem od odmy ( może ci tamtędy smarkać ) i lepiej żeby tamtędy
:p
: czw mar 18, 2010 19:55
autor: henio8
Ja, na moim 1.6, jeszcze z dziurawym całym układem wydechowym, przejeżdżam za 50 zł około 110 km w cyklu pozamiejskim i trochę miejskim, także to trochę mało te 30 km.
Co do skrzyni to ja bym na Twoim miejscu wymienił olej. Jak wymieniłem olej w skrzyni na oryginał VW, to po kilku dniach zaczęła działać o wiele lepiej i tak już z pół roku działa.
Na marginesie dodam, że jak wymieniłem olej we wsmoganiu (ale lepiej nie rób tego sam), też na oryginał VW, to wspomaganie chodzi zdecydowanie lepiej.
Wymieniłem prewencyjnie bo auto ma 15 lat nie było zbyt dużych problemów, ale lekko już było gorzej niż kiedyś.
Koszt obydwu olejów w ASO VW to 40 zł za jeden.
: czw mar 18, 2010 20:02
autor: Gawior
Czujnik temp. to jest termistor i jego opór zależy od temperatury. Na forum jest rozpiska przy jakiej temp. jaki powinien być zakres oporności. Skoro masz 0 Ohm to raczej przerwa w obwodzie i do tego coś w nim lata, to chyba padł i wymiana się kłania.
Okopcone świece to za bogata mieszanka ( sam tak mam, bo mam odpiętą wtyczkę od sondy lambda, bo moja wcześniejsza poszła na serwis po 5 miesiącach ). Ja jeszcze mam okopcone końcówki tłumika ( taka jakby sadza i to samo na świecach ). Dla tego możesz czuć wyraźny zapach nie przepalonej benzyny w spalinach. Dla tego też takie spalanie
Tyle że jakby była przerwa w obwodzie ( na co wskazuje zerowy opór ) to czy komp nie załapał by błędu czujnika ( pytanie do innych ) ?
henio8, jaki to olej do skrzyni oryginalny ( jaka firma i rodzaj oleju
)
Ja dzisiaj zakupiłem Castrol TAF-X
i mam nadzieje że te 2L do skrzyni CHE wystarcza
: czw mar 18, 2010 20:26
autor: henio8
Gawior oryginał do automatów jest firmy Pentosin, pewnie do manualów też. 1.9 litra wchodzi do Twojej skrzyni. Za olej zapłaciłeś co najmniej 60 zł za 2 L, a oryginał z salonu VW byś miał za 74 zł za 2 L, czyli 14 zł drożej. Oryginał do Twojej skrzyni to G052726A2 . Więc mogłeś kupić z salonu bo cena jest prawie taka sama.
: czw mar 18, 2010 23:22
autor: henio8
Gawior możliwe, że wszystkie chemikalia (a napewno bardzo dużo) do Golfa Mk3 jak i do innych VAGÓW, Bentleyów, Mercedesów jak i do Forda, GM, Porsche i mnóstwa innych samochodów produkuje Deutsche Pentosin-Werke GmbH. Na allegro, olej do wspomagania tej firmy jest droższy niż w salonie ze znaczkiem VW, to już nie pierwszy przykład gdzie poza salonem jest drożej niż w salonie!!!
Olej na allegro
http://moto.allegro.pl/item945110357_ol ... gania.html
Polska strona firmy
http://www.pentosin.pl/
: czw mar 18, 2010 23:37
autor: Paweł Marek
belcho99, raz piszesz że masz czujnik jeden na 4 drugi na 2 piny , a za chwilę piszesz że oba sa na dwa piny. To jak tam jest w tym meksyku?
: pt mar 19, 2010 20:03
autor: mmarek
belcho99 pisze:bialy czujnik na 2 piny
Gdzie sie znajduje ten drugi czujnik na dwa piny ? bo ja mam tylko jeden przy bloku na wężu ( cztero-pinowy)
: pt mar 19, 2010 20:47
autor: mmarek
Hmmm dziwne. U mnie te miejsce jest zaślepione i teraz nie wiem kto ma coś poprzerabiane
Zawsze mi sie wydawało że jeden czujnik na cztery piny wystacza tzn ( dwa podaja temp do sterownika a dwa na deske rozdzielczą )
Może u ciebie jeden z nich podaje na deske a ten drugi do sterownika ?
powiedz mi jeszcze jedno tak nie na temat : jak u Ciebie wygląda puszka pod filtrem powietrza, tzn czy masz klapke co przestawia sie na zimne /ciepłe powietrze ? bo u mnie nie ma tej klapki i nie wiem czy ktoś coś modyfikował czy po prostu w tym modelu tak jest że zaciąga powietrze z dwóch stron na raz
: sob mar 20, 2010 00:30
autor: Paweł Marek
ten czujnik na dwa piny będzie od czego innego. Najprawdopodoniej jest to dodatkowy włącznik (nie czujnik) od wentylatora chłodnicy